Sänka framgaffeln

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tja undrar hur man på enklast sätt kan sänka framgaffeln...

Tacksam för svar

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Om du börjar me att gå ut och kolla hur framgaffeln sitter fast och tänker lite logiskt så ska du nogc också kunna se hur de funkar tror jag.

Men skum läste i nån tråd förut och lästa nånstans att man skulle hålla på och kapa men vet inte om det stämmde så fråga hära och jag fick svaret...

och det är klart man kan ut och kolla men det är ju alltid att vara på den säkra sidan och fråga nån kunnig?

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Jag har sänkt min framgaffel. Man behöver absolut inte kapa av något för att det ska gå. Det är bara att lossa på alla skruvarna som håller i gaffelbenen, sen så trycker du benen upp genom kronan. Enklare kan det inte bli:tummenupp

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Jag har sänkt min framgaffel. Man behöver absolut inte kapa av något för att det ska gå. Det är bara att lossa på alla skruvarna som håller i gaffelbenen, sen så trycker du benen upp genom kronan. Enklare kan det inte bli:tummenupp

Hur mycket har du sänkt?

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Har tyvärr ingen siffra i huvudet men jag vet att jag sänkte den mer än det från början var tänkt. Anledning: det blev snyggare:D Jag kan ta och mäta imorgon, ska ändå försöka ordna till avgasporten som inte vill bete sig som folk:va

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Har tyvärr ingen siffra i huvudet men jag vet att jag sänkte den mer än det från början var tänkt. Anledning: det blev snyggare:D Jag kan ta och mäta imorgon, ska ändå försöka ordna till avgasporten som inte vill bete sig som folk:va

Ok men jag vill bara sänka den lite för att det ska bli lättare att svänga me den eller testa iaf

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Men skum läste i nån tråd förut och lästa nånstans att man skulle hålla på och kapa men vet inte om det stämmde så fråga hära och jag fick svaret...

och det är klart man kan ut och kolla men det är ju alltid att vara på den säkra sidan och fråga nån kunnig?

Visst, men då ska du inte klaga när alla andra ställer en dum fråga också, tänk på de.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Hur snyggt är det att ha gaffelbenen sticka upp långt ovanför kronan?
Inte snyggt, enligt mig iaf. :rolleyes:
Det är snyggt, GP-stajl. När du ändå håller på så kan du sänka clip on:et och höja den bak också (fast det kanske inte går med originalstötdämparen, dock) så blir det ännu finare. :fakta

Och för att gå lite off toppic så kollade jag på bilderna du lagt in på bikepics, och du borde byta bromsvätska, din är så mörk att det ser ut som motorolja. Det är inte GP-stajl. :D

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Det är snyggt, GP-stajl. När du ändå håller på så kan du sänka clip on:et och höja den bak också (fast det kanske inte går med originalstötdämparen, dock) så blir det ännu finare. :fakta

Och för att gå lite off toppic så kollade jag på bilderna du lagt in på bikepics, och du borde byta bromsvätska, din är så mörk att det ser ut som motorolja. Det är inte GP-stajl. :D

Var hela inlägget tillägnat mig? :tungan

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...