Säsongen är slut.

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Ja, Lite deprimerande är det ju faktiskt att tänka på men man får väl faktiskt acceptera att med det här vädret som är nu så är väl säsongen rätt slut.

Så vad gör ni nu eller vad ska ni göra när det där vita tjafset kommer?
Själv har jag tyvärr inte en aning.. :confused:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag har nyss köpt en ny hoj. så det blir nog att man plockar isär den och köper lite nya grejor/styling+ att pappa ska slänga på turbo på sin busa så man kommer nog inte blir syslo lös den hära vintern:D

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Man längtar redan till våren :(
Kommer att bli en lååång vinter. Men de e väl bara o bita ihop..
Köpa sig en offroad o spikdäck kanske?? Får försöka övertala härskarinnan att man vill ha en hoj till.:whip

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
Köp en enduro eller cross å på med dubbdäcken! :tummenupp Då har man fullt upp året runt!

MVH

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Lever för hockeyn på vintern, så det får ta en igenom den här tiden :)
Men det går fortfarande att ta hojen till och från hockeyn, alltid lika roligt att blåsa förbi ALLA köerna :)

Annelie75

Need for speed
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
YZF-R1 -01
Jag säger bara - Underbara snowboardtider är på väg! Och det är ju en jädra tur det, vad skulle man annars göra hela långa vintern? Man kan ju inte sitta i garaget och stirra på hojen varje kväll! Eller???

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
bygga på 2 hojar räcker mer än väl..
hoppas på en fighter o en tujbo konvertering :näsblod
inte på samma hoj heller då :3freak :död orkar man :rolleyes:

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Mhm.. skoter skulle vara roligt.. har dock bara råd med att rasa en motor / år så då får det bli hojens.. :rolleyes:

wza

Guest
slut och slut jag kör då ett tag till:tummenupp sen när skit snön kommer tar man till spriten och håller sig styggt nitad tills sommaren kommer igen. pz

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Mountain Bike och skidor blir det under vintern, åka riktigt fort med cykel eller skidor i en välprepparerad slalombacke slår det mesta.

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
Slut på säsongen???????

GUZZ skrev:
2528001 Man kör så länge det inte är - grader. sedan blir det garaget & mera kolfiber samt putsning.:)
:yoparty Satt här funderade lika som er övriga vad som skulle hända i vinter...kikade igenom mina gamla favoriter. Kolla in den här så kanske även ni kommer på lite andra tankar:yoparty
www.iceroadracing.net

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
GUZZ skrev:
2528001 Man kör så länge det inte är - grader. sedan blir det garaget & mera kolfiber samt putsning.:)
Jag menar det, kommer ihåg på den gamla goda tiden då jag o Hasse fortfarande åkte på gatan.. hehe.. Lät ju inte som att vi va purfärska där precis.. hahaha... :tungan

Vi åkte iaf så länge så vi fick snö på visiret, tror det va -99, och den sista säsongen jag hade min vackra blåa R6:a(SAKNAR!) så borstade jag av 10cm snö inför sista turen.. :D :tuttar

Körkåta stackare.. :D
Vettefan va jag tänkte med egentligen, för inte fan va det säkert o åka iaf, iofs så va väl gatorna snöfria, men ändå... Urbota dumt bara.. :huvet

Last edited:

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
Jaa, tråkigt nog är det nog bara att inse att hösten och vintern är på intågande...

För att överleva den mörka och trista hösten har jag införskaffat mig en cross som jag skall utrusta med dubbdäck. Jag har dock inte kört cross förr, men hoppas och tror att det kan vara rätt skoj... På det sättet kommer jag att fördriva tiden tills den "riktiga" snön kommer, då tas skotern fram istället...

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
GUZZ skrev:

Under 10grader+ så kör jag inte en meter. :arsele
Däremot första säsongen körde jag nog ett tag längre än jag skulle iallafall. :rolleyes:

Har ett projekt på gång till vintern iallafall och det är att kitta med kraschkåpor som jag kanske tänkte plasta om lite för skojs skull. :)
Vi får se vad det blir av det där. :D

Fabrikörn

Livet leker med nya ljuddämpare...
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
VTR Firestorm
He he, ser fram emot ännu en snowboard säsong så klart :yoparty
Sen skruvas det hoj den här vintern också förståssss :D

Men, nu ska ni höra, min kid ville börja åka skateboard :) så jag var inte sämre än att jag köpte en jag med :eek: (har väl en släng av damp som inte klarar att stå på sidan å blänga som andra parents), sen kommer vi bort på Drakstaden och där träffar jag en gammal polare som också är 40+ och som åkt hela sitt liv(han åkte som en gud vilket man inte kan säga om mig då:gnissla)

Nåväl, nu har jag kommit upp på haschplankan och onsdagar är det ett helt gäng 25-43 som åker, nån som vågar komma å prova ? :nicka :wiggle

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Fabrikörn skrev:
2577997 He he, ser fram emot ännu en snowboard säsong så klart :yoparty
Sen skruvas det hoj den här vintern också förståssss :D

Men, nu ska ni höra, min kid ville börja åka skateboard :) så jag var inte sämre än att jag köpte en jag med :eek: (har väl en släng av damp som inte klarar att stå på sidan å blänga som andra parents), sen kommer vi bort på Drakstaden och där träffar jag en gammal polare som också är 40+ och som åkt hela sitt liv(han åkte som en gud vilket man inte kan säga om mig då:gnissla)

Nåväl, nu har jag kommit upp på haschplankan och onsdagar är det ett helt gäng 25-43 som åker, nån som vågar komma å prova ? :nicka :wiggle

tar med mina blades :rolleyes:
va säkert 4 år sen man trixa på dom :D

ehh förresten, törs inte :tungan

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...