Säsongens första groda

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Jupp, nu var det dax!

Väl hemkommen från en veckas "slit" på jobbet så kvarstod bara slutmomented i form av att sätta ner fötterna och fälla ut stödet. Av någon obegriplig anledning så hade jag lite höger-lut och satte högerfoten på typ de enda fem gruskornen som fanns inom 20 kvadratmeter och det hela slutar med att man efter några sekunders stretande lägger ner hojen på högersidan mycket mjukt. Fimpar tändningen, av med hjälm å handskar, svär över min egen existens, rakt lyft upp, upp på hojen ut med stödet och inspektera skadorna. En "våldsam" lackskada på typ 2-3mm eftersom kåpan självklart vilade på de fem gruskornen som jag tidigare gled på, m.a.o ingen skada skedd...... trodde jag ja... när jag väl skulle iväg sen så upptäcker jag att choken har slutat funka och låst sig i av-läge... klart irriterande.
Av med tanken, luftburk, tändspoljunk å lite annat tjafs, inspekterade wire och mekanism, verkar helt ok, förefaller som om något har hoppat inne i förknasarna. Jaja, blir till å köra choke-löst tills det att man orkar riva isär dom... *suck*.... blir så irriterad på mig själv..... eller är den nån annan som har något tips på vad som kan hända som gör att choken låser sig?

Nån annan som har grodat sig på siståne?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Du har förmodligen klämt vajerhöljet nånstans. Kolla igen.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Som jag skrev i onsdags...

Sen till dagens rysare, åkte och träffade en polare efter brostugan. På väg hem när jag svänger höger in på Rörstrands gatan ginar jag lite mycket. Gick inte särskillt fort (tur det), hade stannat vid rödljuset. Och vad jag tror är en målad linje för "cykelfilen" genom kurvan är i själva verket en TROTTOARKANT på 10cm!!!!!!

Uptäcker det precis innan jag kör emot och försöker räta upp hojjen men för sent...cykeln studsar till, jag sparkar ner höger foten i backen (i farten), får lite styrfladder, och klarar mig kvar på hjulen Efter gick hjärtat i 190!

Folket som såg det udrade nog vad i h-e jag höll på med

Får nog tack mitt rökfärgade visir för den lilla fadäsen...

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Mikey skrev:
Som jag skrev i onsdags...

Sen till dagens rysare, åkte och träffade en polare efter brostugan. På väg hem när jag svänger höger in på Rörstrands gatan ginar jag lite mycket. Gick inte särskillt fort (tur det), hade stannat vid rödljuset. Och vad jag tror är en målad linje för "cykelfilen" genom kurvan är i själva verket en TROTTOARKANT på 10cm!!!!!!

Uptäcker det precis innan jag kör emot och försöker räta upp hojjen men för sent...cykeln studsar till, jag sparkar ner höger foten i backen (i farten), får lite styrfladder, och klarar mig kvar på hjulen Efter gick hjärtat i 190!

Folket som såg det udrade nog vad i h-e jag höll på med

Får nog tack mitt rökfärgade visir för den lilla fadäsen...

kunde ha slutat dyrbart det där... :crash

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...