Säsongstart

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Usch klantat till det två gånger redan den här säsongen... först så fick man ju springa igång 125 för batteriet hade svikit mig under vintern och det sslutade väll med ca 500 meter springa o en del nerförsbackar men i dag var ja ute o körde r6 lite o fick hjälp av en kille med lite problem som jag inte är speciellt nöjd med på min hoj o allt gick bra gick snabbt att avlägsna tank osv för att se om det fanns nått att göra... det gjorde det tyvärr inte men ska se om den mår bättre endå när man pillat med bränsleslangarna :tummenupp

Sen startade hojen direkt och ja for därifrån o allt gick underbart tills.. motorn stendör, blir inte så uppspelt men börjar trycka igång startmotorn o de va då inget motorn svarade på så stog 15 minuter där o sprang fram o tillbaks lite i mellan så att startmotorn inte skulle må allt för dåligt sen kommer man på komentaren "jag stänger av bränsle kranen innan vi lyfter av tanken" så in med handen i det übertrånga utrymme som finns under tanken och kommer åt nått som ser ut o va en bränslekran o då startar den direkt :yoparty

hoppas ja slipper springa så mycket mer i sommar nu ska grejerna funka tycker jag :rolleyes: osså får man tacka för hjälpen, hade tage några timmar med min kunskap om motorer ^^

Hur har alla andras säsong börjat? Gått bra att frosta av? :) har redan fått se lite :tuttar så hoppas på ett år med bra utdelning!

Last edited:

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
ja meka verkar man fan alltid få göra, mer eller mindre. Tur för dig att det löste sig så lätt!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping