Sätta punkt

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag är inte ute efter att håna någon. Anade bara att jag hade snubblat över något mycket speciellt när jag läste nedanstående. Kan någon uppvisa ett inlägg med färre punkter och rättstavade ord?

jag fick min i 14e för en vecka sen den är på 39cc andra dagen började jag bora i sylindren melan knastren en liten kanal.......tyckte inte det gav så mycket så jag tilverkade en till plata melan förgasaren och motorn kommer "inte på vad det heter" så den får en liten längre kanal så att "rids membranen" kan öppna lite mer få lite mer boten ifekt slipade förgasaren så den blev korn formad från max ute till nol inne bora i kolven borade lite i koplings backarna slipade dom.........men tyvär så ble det inte som jag tänckte att det skule bli vill ju ha en massa vrid kommer ju inte upp så mycket på topen så det skiter jag i men allt deta gjorde nyta det gjorde skilnad från starndad men har kört en anna vebotrimad den var det mer drag i början men så det går att få.....men det jag fär gjöra nu är att köpa en ny orginal cylinder gjärna 47cc och en orginal kolv........för jag borade för stor kanal i cylindern.........det är ju det som är skoj att skruva ner testa.......för det får man endå gjöra för eller senare när man köpper såna här kina moppar.......men gjilar man det inte så gjilar man det inte

här har jag brar lackt ut ca 150:- på ett nyt tendstift och ett ark så jag kan gjöra egna backningar så det går att få det bra utan att läga masa pengar men jag kommer att bestäla andra rid membran dubbla och ta bort stången i miten........det är ingen som vill sälja sin cylinder med kolv 47cc orginal är intreserad.........

Last edited:

Solid snake

Guest
Är det bara jag som läser det som det skulle uttalas att säga stavfelen?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Han hade säkert fått en ordentlig adrenalinkick eller något. Det finns inga andra alternativ. Det bara måste vara så... :(

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
eus skrev:
Ni får ursäkta min dyslexi, men jag förstår inte vad det står. :confused:

Okej, vi tar det sakta... "hå te te pe kolon slash slash dubbelve dubbelve dubbelve punkt sporthoj punkt com slash forum slash..."

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Långa farbron skrev:
Då jag träffat grabben några gånger,så känner jag inte att det känns rättvist att ta ett inlägg ur sin tråd utan att se vad som skrivs efter.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1111459&postcount=16
Läste inte hela tråden utan studsade till när jag läste första inlägget. Exemplet blev kanske olyckligt. Nog tycks fler på det här forumet än vad som verkar vara fallet i verkligheten ha stora problem att uttrycka sig i skrift?

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Klart som fan att detta är ett hån mot killen som skrev inlägget. Om du har den förmågan(empati kallas det), kan du försöka tänka dig att du var "baltra" och läste den här tråden. Hur skulle du tolka det då?

Onödigt Nyteknik. :mad:

Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Nyteknik skrev:
Läste inte hela tråden utan studsade till när jag läste första inlägget. Exemplet blev kanske olyckligt. Nog tycks fler på det här forumet än vad som verkar vara fallet i verkligheten ha stora problem att uttrycka sig i skrift?

Ok ville bara påpeka att det kan finnas andra saker bakom ett inlägg än vad man kan se vid första anblicken.

INTE ute efter att skapa debatt eller tjafs :)

Ibland kan det bli fel,jag tror inte att du var ute efter han personligen.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
UrbanTiger skrev:
Visst är motorcyklister mer dyslektiker än vanliga svenssons :kocko
Åtminstånde tillåts fler dyslektiker att göra sin röst hörd här, än vad du någonsin kommer att hitta i den övriga verkligheten. Möjligen att det finns fler exempel på dålig svenska på www.blocket.se

Om det stör dig så är det väl bara att logga ut och glömma www.sporthoj.com :fatta!

Far åt helvete :finger
Som jag skrev inledningsvis var min avsikt inte att håna någon. Att betydligt fler på det här forumet än i verkligheten har svårt att stava rätt och formulera sig nyanserat verkar uppenbart. Ingen annanstans där jag tar del av människors spontant formulerade idéer och infall ser det ut som här. Inte de många mail jag dagligen får från mina kompisar, kollegor och kunder. Och det är inte någon speciellt homogen grupp.

Menar du att dyslektiker på det här forumet (och kanske liknande forum som jag inte besöker eller känner till) är så många fler i förhållande till andra - som kan stava och skriva utan besvär - än i verkligheten? Att dyslektiker flockas till diskussionsforum på Nätet för att bakom en anonym identitet skriva av hjärtats lust utan att behöva skämmas? Har svårt att tro det. Verkar tvärt om motsägelsefullt att den som ogärna skriver av oro att få sina felstavningar granskade skulle välja att kommunicera med andra i skrift.

Eller är det en trend (ett medvetet val) bland unga män med motororienterade särintressen att skriva onyanserat, felstavat och utan koll på var och när det borde vara punkt, komma etc.?

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Kevorkian skrev:
Vad var din avsikt med tråden då?
Att få andras kommentarer till och tolkningar av fenomenet felstavning på sporthoj.com - exemplet var kanske övertydligt. Jag ska villigt erkänna att det provocerar mig en del att se formuleringar värdiga en åttaåring skrivna av någon med körkort. Är anledningen att vederbörande är dyslektiker vore det förstås inget annat än elakt att kommentera stavningen. Men jag tycker (jag upprepar mig igen) att mängden självdiagnostiserade dyslektiker på sporthoj.com verkar orimligt stort i förhållande till verkligheten utanför datorn.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Nyteknik skrev:
Att få andras kommentarer till och tolkningar av fenomenet felstavning på sporthoj.com

Läser man ditt första inlägg kan man inte dra den slutsatsen. Vill du utreda detta får du nog använda dig av extern kompetens. Tror inte du kommer få svar på den frågan på detta forum.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
mb skrev:
Det sägs att man kan få en skymt av den när man går ut och hämtar posten :confused:

Min post trillar ned genom ett hål i en stor träbit som jag tror kallas dörr. Folk har sagt att man kan öppna den och hitta en annan värld där ute, men jag har aldrig trott på dem. Utanför dörren finns bara ett postkontor.

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Nyteknik skrev:
Att få andras kommentarer till och tolkningar av fenomenet felstavning på sporthoj.com - exemplet var kanske övertydligt. Jag ska villigt erkänna att det provocerar mig en del att se formuleringar värdiga en åttaåring skrivna av någon med körkort. Är anledningen att vederbörande är dyslektiker vore det förstås inget annat än elakt att kommentera stavningen. Men jag tycker (jag upprepar mig igen) att mängden självdiagnostiserade dyslektiker på sporthoj.com verkar orimligt stort i förhållande till verkligheten utanför datorn.

Har man problem med stavningen så är det en sak, det jag stör mig på är när man använder barnsligt chatspråk med halva ord och allmän fjortiskänsla. Kan ju förstås vara svårt att skilja på de som vill men inte kan, och de som struntar i att anstränga sig... :)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Kevorkian skrev:
Tror inte du kommer få svar på den frågan på detta forum.
Inte av dig verkar det som. Men det fina med sporthoj.com och andra liknande forum är ju att det finns många olika människor med många olika åsikter, kunskapsområden etc.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
McB skrev:
Min post trillar ned genom ett hål i en stor träbit som jag tror kallas dörr. Folk har sagt att man kan öppna den och hitta en annan värld där ute, men jag har aldrig trott på dem. Utanför dörren finns bara ett postkontor.

Min post kallas för e-post. Den gör att jag inte behöver slita blicken från skärmen. Vad är dörr för något?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin