Sätta punkt

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
benrangel skrev:
Min post kallas för e-post. Den gör att jag inte behöver slita blicken från skärmen. Vad är dörr för något?

Vet inte riktigt, jag har aldrig vågat närma mig den. Kanske Google kan ge svar på våra frågor?

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
Jag blir uppriktigt förbannad när jag ser såna här påhopp, då killen i fråga uppenbarligen har problem med skriften och stavningen. Jag har ett antal vänner som har dyslexi och jag vet hur jävligt de är för dem ibland.
Jag kan hålla med Nyteknik i frågan att utropade dyslexier är överrepresenterade på detta forum. Men det har en väldigt enkel förklaring. Då en dyslexier skall skriva ett inlägg med "riktig" svenska utan stavfel så tar det honom/henne väldigt lång tid. Just därför tror jag att många väljer att tala om att de har problem med stavningen istället för att ständigt bli påhoppade och rättade!
//Olle

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
von reisen skrev:
Har man problem med stavningen så är det en sak, det jag stör mig på är när man använder barnsligt chatspråk med halva ord och allmän fjortiskänsla. Kan ju förstås vara svårt att skilja på de som vill men inte kan, och de som struntar i att anstränga sig... :)

Håller med om att chatspråk med fjortiskänsla inte hör här!! :tummenupp

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Nyteknik skrev:
Inte av dig verkar det som. Men det fina med sporthoj.com och andra liknande forum är ju att det finns många olika människor med många olika åsikter, kunskapsområden etc.

Nog kan du få min åsikt om du vill det. Men(som jag sa tidigare), det framgick inte av ditt första inlägg att det var detta du var ute efter. Jag tror säkert att man skulle få en del förnuftiga inlägg om man bad om detta, men sannolikheten för pajkastning och påhopp skulle, tyvärr, vara desto högre.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
McB skrev:
Nej, så ser inte min dörr ut. Den är liksom platt. Som väggen, fast i en annan färg.
Så här? :va

slideshow_dorr2.jpg

Du har rätt, det är ett kontor där bakom.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
mb skrev:
Så här? :va

slideshow_dorr2.jpg

Du har rätt, det är ett kontor där bakom.

Ja, nästan så. Konceptet är detsamma.

Man kan alltså öppna dörren? Vad häftigt, jag måste prova. Om jag inte är tillbaks om 10 minuter, ring SÄPO.

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
onödigaste tråden idag.. kvittar vad nyteknik skriver.. killen blir uthängd pga sin dåliga stavning.. totalt meningslöst :kocko

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Nu kanske jag är ute och cyklar, men det ringer en klocka någonstans. Kan kanske det här vara en dörr?

Bifogat

• m_41114df175d73.jpg
    m_41114df175d73.jpg
    64.5 KB · Visningar: 28

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Kevorkian skrev:
Nu kanske jag är ute och cyklar, men det ringer en klocka någonstans. Kan kanske det här vara en dörr?

Nej, det där är en sån där... Lus... Luse... Något norskt. Lussekatt?

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Fan vad taskigt!
Om du inte var ute efter att håna honom så varför klippte du inte bara ut texten och klistrade in i ditt inlägg?

Nyteknik, du är inte snäll!

Jag tror dom flesta stavar så gott dom kan. Dom stavar nog inte fel av ren lathet eller för att reta upp dig.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Trango_B skrev:
Jag tror dom flesta stavar så gott dom kan. Dom stavar nog inte fel av ren lathet eller för att reta upp dig.

Många stavar fel av lathet eller slarv. Dock kan vem som helst konstatera att det inlägg som Nyteknik länkade till inte är skrivet av en person som bara slarvar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Trango_B skrev:
Fan vad taskigt!
Om du inte var ute efter att håna honom så varför klippte du inte bara ut texten och klistrade in i ditt inlägg?
Borde ha gjort så. Ändrat nu.

Trango_B skrev:
Nyteknik, du är inte snäll!
Det är jag visst.

Trango_B skrev:
Jag tror dom flesta stavar så gott dom kan.
Oroväckande i så fall.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...