Själv stör jag mej hårt på felstavningar, särskrivningar, felmeningar samt brist på stora bokstäver, komman och punkter. Håller med om att antalet självutnämnda dyslektiker här på forumet är påfallande högt. Känns som att många inte orkar eller inte bryr sej hur de skriver, det tycker jag är fel. Tycker det är helt rätt att påpeka när folk stavar fel, då kan de förhoppningsvis lära sej till nästa gång. Istället blir de eller andra sura och kallar det för påhopp.
Ni som inte vill/kan/orkar stava rätt:
Försök hårdare!
Fungerar det fortfarande inte, försök ännu hårdare!
[/QUOT
Tjena Wunder!!!
Jag ser att du blir störd av stor och små bokstäver.
Ett mycket vanligt fel, av oss som har läs och skrivsvårigheter.
Det är vanligare en du tror, jag höll det för mig själv i många år, och det var inte så himmla roligt när någon ville att jag skulle skriva ett meddelande och man fick skylla på de ena och de andra så att man slapp skriva.
Som jag har skrivit förut! Så får jag jobba hårt med ord och text så att det ska se så bra ut som det är möjligt och jag får verkligen jobba hårt.
Att skriva när man har ett handikap som dyslexi? betyder när man skriva under press, blir det ofta bara skit av ord och text men med datorns hjälp kan jag skriva i den takt som passar mig.
Kan väl hålla med om att det kan se lite lustigt ut när man skyller på dyslexi, när det är uppenbara stavfel, jag själv få slå upp ord som jag är osäker på och det gör att det tar tid att skriva med papper och penna.
MVH Oldman
.