Så här byggs gixxer 600 & 1000 i Japan

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Ja, där ser man vad min hoj har gått igenom, och den går helt underbart fint fortfarande:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ducati gör detta på 50% mer tid, med 50% av kvaliteten.....

Bah! Det var väl inget och komma med. En Harley blir aldrig riktigt färdig: Eternal state of adjustments :fakta

[YOUTUBE-ID]izzlN2zC8PU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bah! Det var väl inget och komma med. En Harley blir aldrig riktigt färdig: Eternal state of adjustments :fakta

Man bara måste älska den insikt du har fått med tiden!

Jag var och skruvade några timmar i dag på en HD, dock är det inte mig det är mest synd om, det är inte jag som ska putsa... :D

Råd till alla som vill ha puts på grejorna, ställ inte bort dom skitiga på hösten!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Man bara måste älska den insikt du har fått med tiden!

Jag var och skruvade några timmar i dag på en HD, dock är det inte mig det är mest synd om, det är inte jag som ska putsa... :D

Råd till alla som vill ha puts på grejorna, ställ inte bort dom skitiga på hösten!

Och framförallt, tvätta inte en HD, Ducati eller Buell med vatten:gnissla
Har man gjort det får man liksom skylla sig själv om den inte startar.

Otaliga är de energikrävande frågetrådar i teknikforumen från nybörjare ägandes en död Ducati, Buell eller HD. Gamla hjälpsamma HD/Ducati-rävar lägger ned oändligt med energi på att gissa och tipsa om troliga orsaker.... Så framkommer det efter 46 sidors hjälpsamma inlägg att frågeställaren haft vatten på hojen! :3freak :dummer

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Otaliga är de energikrävande frågetrådar i teknikforumen från nybörjare ägandes en död Ducati, Buell eller HD. Vi gamla rävar lägger ned oändligt med energi på att gissa och tipsa om troliga fel.... Så framkommer det efter 46 sidors hjälpsamma inlägg att frågeställaren haft vatten på hojen! :3freak :dummer

Det hade vi, men motorn var varm nog att förånga det!

Min Surzuki däremot rymmer ju tre deciliter runt varje tändstift :huvet

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Att det går så snabbt tyder på att det hög detaljafinish o hög precision i komponenttillverkningen. Delarrna "passar direkt utan någon justering med t.ex hammare och brytjärn.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Att det går så snabbt tyder på att det hög detaljafinish o hög precision i komponenttillverkningen. Delarrna "passar direkt utan någon justering med t.ex hammare och brytjärn.

Mä, då blir det ju inge sjääl.:confused:
Delarna ska naturligtvis filas, läppas och passas ihop, med skavstål och märkfärg osv, så att ingen hoj blir den andra lik. Varje hoj får då en helt unik motorgång och mekanisk klang och fodrar olika personliga smek och trix för att starta osv. Ägaren känner sig därmed upphöjd och pundarna får inte igång skitn.
Win-Win!:fakta

Last edited:

Kneedrag

Guest
båda mina gixxer hojar funkar än... så något gör sukka rätt. Annars är jag ganska duktig på att slita ut saker som jag gillar.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
http://www.youtube.com/watch?v=w7arLh9pEHU

Duccarna ser ju ut av byggas av människor iallafall istället för könslösa robotar i nån bunker som den första filmen :)

(fan vad gammal Beattie har blivt förresten)

Kolla lite längre in i filmen, typ kring 3.00... Precis till vänster bakom pizzabagarn. Japan börjar smyga sig in även hos Ducati, snart kanske de också tillverkar fordon som är tillförlitliga :rolleyes:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Otaliga är de energikrävande frågetrådar i teknikforumen från nybörjare ägandes en död Ducati, Buell eller HD. Gamla hjälpsamma HD/Ducati-rävar lägger ned oändligt med energi på att gissa och tipsa om troliga orsaker.... Så framkommer det efter 46 sidors hjälpsamma inlägg att frågeställaren haft vatten på hojen! :3freak :dummer
Lite OT, men detsamma gäller även Ford :huvet

sportbike

Guest
Ducati gör detta på 50% mer tid, med 50% av kvaliteten.....

Jag provade en sån där Trajja som du har och säljaren sa:
-Ös på bara, den går som fan.
Visst, stålet i tio minuter, sen tackade topp-packningen för sig.
-Dom brukar paja, sa säljarn när jag lämnade tillbaka den med rykande maskin.
Smaka på den :banana

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...