Så här ska en pokerturnering avgöras

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
En polare tog en skärmdump på min sista och avgörande hand. Ögongodis :)

Bifogat

• royal.JPG
    royal.JPG
    84.1 KB · Visningar: 1,033

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
hållundan skrev:
Jevlar va grymt. Lite galet med blå ruter bara :)
Fördelen med 4-färgskortlek är att man inte kan råka missa att det ligger möjliga färgdrag på bordet, för en själv eller nån annan.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
mb skrev:
Fördelen med 4-färgskortlek är att man inte kan råka missa att det ligger potentiella färgdrag på bordet, för en själv eller nån annan.
Sanning. Jag brukar ha lite meck med det där. Brukar även villa bort mig styggt i straightdragen också...

Men är man rookie så är man.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
hållundan skrev:
Sanning. Jag brukar ha lite meck med det där. Brukar även villa bort mig styggt i straightdragen också...

Men är man rookie så är man.
Du bör alltid kolla efter varje flopp ifall du har har öppen/stängd stegchans eller färgdrag för att ha koll på oddsen. Färgchans är 9 outs på, sluten stegchans 4 och öppen 8. Om du däremot har två höga kort, ex. AK, och stängd stege, så är det 10 outs på att du antingen får in stege eller högsta paret. Bara att slå i en tabell så ser du chanserna att få in det du vill ha på turn/river.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Thundercat skrev:
En snygg avslutning.

Varför kladda över ditt namn i menybaren när det ändå står i chatrutan... :hihi
Tackar :)

Det var polaren som tog skärmdumpen.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag har haft ett väldigt flyt sista tiden. Har vunnit 1500 kr sista månaden på nätet, utan att knappt ha satsat några pengar från första början. Har mest spelat de här gratisturneringarna och sen satsat med vinsterna därifrån.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
En polare på jobbet var lite sne idag, han förlorade 700$ på en giv igår :mad:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
FUBAR skrev:
En polare på jobbet var lite sne idag, han förlorade 700$ på en giv igår :mad:
Ajdå, gäller att veta vad man håller på med när man spelar med såna insatser. En granne känner ett pokerproffs som förlorade $19 000 härom helgen. Men det gjorde tydligtvis inte så mycket, för han hade $160 000 kvar att spela för :D

Själv undviker jag att lägga in pengar på nätet över huvud taget. Gratisturneringarna är kul som träning och ibland gör man sig en hacka den vägen. Annars blir det mest köksbordspoker. Tjänar jag någon hundring då och då så är jag nöjd :tomten

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
mb skrev:
Ajdå, gäller att veta vad man håller på med när man spelar med såna insatser. En granne känner ett pokerproffs som förlorade $19 000 härom helgen. Men det gjorde tydligtvis inte så mycket, för han hade $160 000 kvar att spela för :D
Han är en duktig spelare fast han hade otur :rolleyes:
Han satt med 7 7 på handen och 7 9 j, på floppen (knekten var ett klöver), han höjde 50, den andra raisade 150 varpå kompisen gick all in (500$ till). Tro fan att det kommer 2 klöver till på turn och river så motståndaren fick flush.

mb skrev:
Själv undviker jag att lägga in pengar på nätet över huvud taget. Gratisturneringarna är kul som träning och ibland gör man sig en hacka den vägen. Annars blir det mest köksbordspoker. Tjänar jag någon hundring då och då så är jag nöjd :tomten
Samma här, spelar ibland hemma hos polarna om hundringar, fast sist jag var med på en turnering så låg det 3k i potten, synd att man kom 4:a, missade cashen precis.

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
mb skrev:
Gratisturneringarna är kul som träning och ibland gör man sig en hacka den vägen.

Hur funkar igentligen dom?
Gratis men kan vinna pengar? :va

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
okej, måste fråga fast jag kommer se ut som en idiot...

men skulle inte han haft en dam istället för att få det riktigt snyggt...? Nu blir det väl "bara" färg...eller är det något annat också...?

Spelar bara poker med riktigt fulla flickor om kläder... o då fuskar jag
:tuttar :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
MT skrev:
Hur funkar igentligen dom?
Gratis men kan vinna pengar? :va
Sisådär 600-1000 spelare som kämpar om 100 dollar. Går varje dag kl 12, 18, 20 och 23 på multipoker, men det finns säkert bättre alternativ på andra klienter. Efter att ha spelat ett gäng gånger brukar man ha fått ihop tillräckligt för att kunna gå in på ett betalbord och försöka spela upp dom till 50 dollar, som sen kan cashas ut. Jag har för mig att man någon gång måste ha satt in pengar för att kunna börja spela gratisturneringar dock.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
RacerX skrev:
men skulle inte han haft en dam istället för att få det riktigt snyggt...? Nu blir det väl "bara" färg...eller är det något annat också...?

Han hade ju damen.. de högra två korten är "hans".. de fem i mitten är community cards som båda spelarna får använda..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024