P!cxs
Ny medlem
Kolla alla skruvar och muttrar så att dom är dragna riktigt.
Blanda 4% 2-taktsolja dom första 2 tankarna.
Därefter blandar man ca 2-2.5% 2-taktsolja.
Kolla med jämna mellanrum skruvar och muttrar.
Använd LOCTITE om det behövs.
Tuta o kör!!
Kolla alla bultar och muttrar.
Speciella bultar som behöver kollas extra noga är
bultarna till motorfästena, det är en bakom motorn och den andra
sitter ovan motorn.
Kolla så att dessa sitter hårt åt och att motorn inte vrider sig vid gaspådrag. Kolla oljenivån med oljestickan, den korsade ytan
skall vara full, inte mer.
Om det är för mycket olja i tappa ur denna.
Märk att det finns ingen oilswitch eller bensinkran på dessa modeller.
Kör lugnt!!!
Kolla skruvar, bult o mutter.
Dra åt om det behövs.
Kolla oljenivån med stickan. Den korsade ytan skall vara full, inte mer.
Dra ej tanklocket för hårt då bensinen kan få gängorna
på tanken att svälla något och tanklocket kan kärva fast.
Dra åt precis så att det låser.
Tuta o kör!!!
Spänn åt ekrar lite extra innan körning första gången. Det medföljer ekerspännare.
Loctita hajfenan bak under drevet, dom 2 insexskruvarna vill gärna vibrera loss annars.
Ta bort justerskruv för bromspedalen om sådan finnes.
Tanklocket dras åt precis så att det låser sig, inte hårdare. Gasa Hårt!!!
Kolla alla bult, muttrar och skruv.
Denna maskin varvar mycket och är extra känslig.
Oljeblandning vid inkörning skall vara 8% dom fyra första tankarna.
Därefter så kör man på ca 4.5-5% 2-taktsolja.
Kolla så att inte luft finns i kylsystemet, lufta isf.
Kör aldrig hojen under 30kmh nån längre stund, då räcker inte kylningen till.
Låt den ALDRIG stå på depåstöd en hel tank för att köras in!!!
GOD SPEED!!!