så j*vla förbannad!!! (polisen)

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Jaha... kommer åkandes på min grymma Hyosung :hihi "moppe fucko jag vet:)" när jag möter en skummis som kommer springandes med en Eu moppe alt lätt mc...känner iaf inte igen modellen. Till saken hör att det hänger en fet kätting i framhjulet, och personen har ingen hjälm och ser allmänt skum ut! Bla så sluter han springa och börjar titta på fordonet som om det var något fel på den, när han får syn på mig. Han ser även j*vligt nervös ut. Så jag bestämmer mig för att ringa polisen, och berätta vad jag sett. Första gången jag ringer så svarar ingen....ringer igen, då svarar en kvinnlig polis.. jag berättar vad jag sett. Säger även att det är en mc...tänkte då kanske responsen blir bättre.
Svaret blir: Men, asså....ähhh...skit i det där....."med värsta j*vla fjortis rösten/snacket"
Sen frågar hon: vart är det någonstans då? "det hade jag berättat i DETALJ redan mao hade hon inte ens lyssnat på mig"
Allänt otrevlig och kaxig attityd hade hon också genom hela samtalet :mad:
Inte undra på att motorcyklar försvinner!!!
Men ser dom än köra på bakhjulet mitt i natten på en öde väg...då j*vlar! !

Och polisen som uppmanar allmänheten att höra av sig om man ser något :finger :finger

Har fö ringt polisen tidigare när jag såg ett rattfyllo som vinglade över halva E4 men nä...ingen respons då heller..

Ps. texten kanske inhöll mycket svordomar mm. men är en aning upprörd just nu!

Edit. Tar bort meningen om att jag aldrig ska ringa polisen mer... så att jag inte upprör någon :krama

Last edited:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Så är det. Brotten blir fler och poliserna färre. Undra hur det kommer att sluta :(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Så du menar att hon står för hela svenska poliskåren?

*undrar om du ringer polisen när du märker att du har inbrott i ditt hus?*

750RR

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
ja tyvärr så arbetar inte polisen på våran sida alla gånger.. stjärna i kanten till dig iaf! inte så många som vågar rapportera det dom ser..

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
poliser gör nästan inget, dom får lön ändå. det vet väl alla. följande utspelade sig halv fem en regnig fredag när min brorjävel krävde skjuts. i en rondell mitt i haninges rusningstrafik hade två bilar krockat. dom stog ganska illa till, och det såg inte rätt ut. en såg påverkad ut och en annan såg arg ut. framför bilen framför pappas bmw körde en polisbil.

jag: han stannar väl? barasåatt... ja...
bror (fucko): ja, jo, det måste han väl... (tillochmed min bror förstod)

inte fan stannade polisen. pizzorna kallnade.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
anja skrev:
poliser gör nästan inget, dom får lön ändå. det vet väl alla. följande utspelade sig halv fem en regnig fredag när min brorjävel krävde skjuts. i en rondell mitt i haninges rusningstrafik hade två bilar krockat. dom stog ganska illa till, och det såg inte rätt ut. en såg påverkad ut och en annan såg arg ut. framför bilen framför pappas bmw körde en polisbil.

Så, renskriv nu det där så man förstår.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
maverick_750rr skrev:
Så du menar att hon står fel hela svenska poliskåren?

*undrar om du ringer polisen när du märker att du har inbrott i ditt hus?*

750RR

Ps. texten kanske inhöll mycket svordomar mm. men är en ANING UPPRÖRD just nu!

Edit. tog nu bort meningen om att jag aldrig mer ska ringa polisen :krama

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
maverick_750rr skrev:
Så, renskriv nu det där så man förstår.

om du inte kan läsa en kort kreativt skriven prosatext, då kanske du skulle testa gå en kurs. svenska för skåningar, kanske.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Sluta!

Sluta gnäll på folk stavning, det är lätt hänt när man skriver fort eller är irriterad.
Sen vet man ju inte, en del kanske har svårt för det, så skit i hur folk stavar!!!!!
//D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
anja skrev:
om du inte kan läsa en kort kreativt skriven prosatext, då kanske du skulle testa gå en kurs. svenska för skåningar, kanske.

Hur mycket jag än läser den ser jag inte nån relevans med den.

Förklara istället för att vara så spydig!

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Polisen

Helt ärligt ror jag att de är helt uppgivna. Vid mitt inbrott fanns det vittne som kunde namnge inbrottstjuvarna. Polisen skickar fallet till åklagaren som lägger ner i brist på bevis. Inte konstigt om varenda jävla snorunge gör inbrott med de signalerna...inte konstigt om någon få hälsa på herr basebollträ nästa gång.

Tyvärr skapar våra kära jävla sossepampar ett kriminalparadis och bakbinder sedan polisernas möjlighet att göra något åt det eftersom det är ju synd om brottslingarna. Jag längtar till den dag då polisen äntligen får lite resurser för at ta hand om brotten. Den dag kan t.o.m jag tänka mig att betala böter om jag blir stannad, vetandes att inbrottstjuvar etc. inte kommer lindrigare undan...

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Halv fyra på morgonen, för några år sedan, la min bil av mitt en korsning och batteriet orkade inte dra igång motorn.
Lyckligtvis(?) kom då stadens stolta polispiket åkandes i sin välutrustade van.
Olyckligtvis så ville de absolut inte hjälpa mig.
De sa att de inte kunde hjälpa mig eftersom de inte fick koppla startkablar från en annan bil till sin eftersom det kunde skada deras känsliga elektronik.

Trots att jag försökte få dem förstå att det inte var någon fara att utföra ovannämnda flinade de bara och sade att jag skulle ringa en bärgare.
Tur att man var så j-a tät som student då!

Maken till töntar får man ju leta efter.

Fast jag har faktsikt råkat ut för bra poliser också.
Jag och två kompisar hade varit på Gälleråsen och gasat(mycket och för mycket) förra sommaren.
När vi sedan kom hem till Västerås körde vi 60-65 på 50-väg när en polis låg bakom.
Inte så smart kanske. Men även jag felar. :rolleyes:
Men polisen upplyste oss vänligen om att ta det lugnt i trafiken i fortsättningen samt att prova att åka på någon banåkning, typ på Gälleråsen.
Han sneglade lite på mitt lätt repade skinnställ(jag jag klotade på G-åsen) när han nämnde det.
Satan vad vi garvade när han åkt iväg. :rofl :hihi

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
har absolut ingen positiv erfarhet av polisen... skulle aldrig få för mig att ringa dom.

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
nee det har fan inte jag häller!! speciellt kvinnliga poliser är väldigt uppkäftiga! vad kan detta bero på?? jaja men jag hatar dom iaf!

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
anja skrev:

Hihi, det var nog mig du såg :lol
En halvalkoholiserad finne som fick för sig att byta fil, filen var upptagen, av mig :3freak

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...