Så j*vla trött man blir.

J-DOG

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
Yamaha R1 - 01
Äntligen vår, äntligen mc-säsong.

Glad i hågen är man nere i det fina vårvädret på stan och glider runt en sväng. Står och snackar lite med några kompisar vid pumpen. Beger mig hemåt och svänger ut höger vid fyristorg, mot valvet och 30-sträckan.

Min kusin ligger ca: 20m framför i sin bil - jag gasar på lite på 1:an som man brukar göra- , Jaha, vad händer inte då? Min kusin pallnitar i bilen för att släppa förbi en cyklist - som för övrigt cyklar och inte leder cykeln - vid övergånsstället precis innan valvet.

10m till godo, ca: 50kmh mot stillastånde fordon. :tummenupp Räddas det som räddas kan tänker jag och klipper frambromsen. Well, you do the math, 10m, 50kmh, rullgrus under.

Körde rakt in i baken på hennes bil, men jag hade så jävla tur att precis vid kollisionsögonblicket tar jag sats och hoppar av hojjen snett mot vänster så jag landar på fötterna bredvid bilen. Hojjen däremot åker i backen och glider på sniskan in lite under kofångaren.

Resultat: Lysen, alla framkåpor trasiga. Repor på vänster sida av motorblocket, oljelekage och ett ont knä... och jävligt pinsmat då det var fullt med folk på stan :(

Och det mest sura av allt - dagen innan hade jag gått från Hel- till trafikförsäkring. = Blir en jävligt dyr historia för mig och min R1:a :huvet

Så snälla kära mc-kollegor. Ta det lugnt där ute, framförallt nu i början på säsongen, innan man fått in vanan igen!

//Jonas

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Ja, så går det när man försöker "stajla" för damerna ; )
Sälj den dära nu istället och köp en motard så kostar det bara
500:- vid en marksyning ; )

Och om jag ska vara seriös så måste jag säga, fan va trisst!
Hoppas du inte blir ruinerad och att knät blir bra!

.

Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
nr 3 som kör in i ngn bil som pallnitar.. :(
tråkigt.. hoppas knät blir bra.
/z

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
En fråga. Nu har jag hört ordet pallnitar från både Lindén, trådskaparen & från Zeal. Förstår att det är tvärnitar det betyder, men vad tusan kommer det ifrån?? Är det något Lindén kommit på & som ni andra tagit efter, eller vad :confused:

Sen hoppas jag att det inte blir en alltför dyr historia & att ditt knä blir bra. Krya på dej. // Ullis

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ullis skrev:
2110469 En fråga. Nu har jag hört ordet pallnitar från både Lindén, trådskaparen & från Zeal. Förstår att det är tvärnitar det betyder, men vad tusan kommer det ifrån?? Är det något Lindén kommit på & som ni andra tagit efter, eller vad :confused:
Schuckert slang vettu vi söderkisar drar med, så inte dubbelsvea å andra ska haja klyket...

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
TomK skrev:
2110574 Schuckert slang vettu vi söderkisar drar med, så inte dubbelsvea å andra ska haja klyket...

Nja....det är ett nytt ord för mig också, och jag är och har varit söderboende hela mitt liv dårå serru.....:)

Ärligt talat tror jag att det är lappländska.....

Hightower

I mitt jobb lyser alltid solen..
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
RSV1000Mille Factory -04
Leve lappland..Pallnita är ju ett sånt där modeord som man använder när man skall beskriva ngt häftigt för grabbsen vi mojjen..

Trist med hojen, hoppas lederna slutar värka å du snart är tebax i sadeln..

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Fasen va surt :näsblod Du verkar ha lite otur med din MC-åkning. Var det inte förra året polisen lånade ditt kort alldeles för länge...
Nej ta det som en man, bryt i hop och grina en skvätt så känns det bättre sen. Och nu när du har fått förutsättningarna så passa på att bygg dig en Fighter så blir hojåkat ännu roligare :banana
(det gäller att hitta det positiva i allt :))

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...