Så ska packet tas!

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Denna text hade jag ursprungligen i denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=26060&page=2 men den är rätt gammal nu så jag lyfter upp detta stycke till en ny tråd så ingen missar den eftersom det är bland det coolaste jag har hört. Här kommer storyn:

Jag har en kompis som gjorde en otroligt cool grej när hans firma fick påhälsning. Det var ett tyst larm som gick och polaren fick ett SMS om larmet. Han stack dit snabbt som fan beväpnad med ena halvan till ett dammsugarrör innanför jackan.
Väl inomhus smög han runt tills han hittade tjuven i full färd med att koppla ur en dator som denne hade för avsikt att sno. Kompisen harklade sig då och frågade lugnt vad som försiggick. Tjuven visade först tecken på att vara lite aggressiv, men då knäppte kamraten upp jackan och visade röret han hade innanför, samt att han på ett väldigt pedagogiskt sätt förklarade hur ont det gör av att bli rejält misshandlad med ett dylikt rör. Dessutom påpekade han att det inte ger några direkta livshotande skador, och att inga vittnen fanns, så om herr tjuv ville anmäla honom i efterhand skulle han få svårt att bevisa någonting.

Därefter fick looserstjuven ett erbjudande han inte kunde motstå:

"Så vad säger du, chansa på att du klarar dig undan med att bli halvt ihjälbankad utan någon chans att bevisa att det var jag, eller att ringa polisen och berätta vem du är, var du är, samt vad du har för dig där?"

Tjuven valde (klokt nog) att ringa polisen och säga som det var:
"Jag heter XXX XXX och befinner mig på Adress XXX i full färd med att göra inbrott. Kan ni vara snälla och komma så fort ni kan?!"

När polisen kom så hoppade han bokstavligen upp i famnen på dem och berättade med gråten i halsen att den Elake firmainnehavaren hade ett stort rör innanför jackan som han minsann tänkte slåss med!

Polisen smålog och frågade min kompis om det stämde, och nej, det gjorde det såklart inte.

Dåså sa polisen, saken är utagerad. Skall vi åka då?

Detta var några år sedan, så jag har säkert missat någon liten detalj, men det gick i det närmaste till så.

Respekt säger jag bara! :Bugar

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
maverick_750rr skrev:
*host* OTforum *host* ;)

750RR
Hmm, javisst. Helt korrekt. Missade det faktiskt. Tänk er att det var en MC som tjuven försökte ta så blir det MC-relaterat. Annars får väl någon vänlig moderator flytta på tråden så att ordningen inte störs allt för mycket ;)

[Edit]Såg nu att tråden var flyttad redan. Tackar![/Edit]

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
mankan skrev:
Hmm, javisst. Helt korrekt. Missade det faktiskt. Tänk er att det var en MC som tjuven försökte ta så blir det MC-relaterat. Annars får väl någon vänlig moderator flytta på tråden så att ordningen inte störs allt för mycket ;)

Topicen är fortfarande inbrott eller nåt... ajja, bra gjort :tummenupp

750RR

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag skulle nog ha smällt på han utan att ha bett om lov först :crash
blir så stressad när det blir så :va

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
de e som när ja kom lastbilen till åkeriet inatt så såg ja att nån sprang iväg från min bil å ja maxxa iväg me lastbilen efter men han försvann... när ja väl kom till min bil skulle starta då fanns de faan ingen bensin i!! den lilla tomten snodde min bensin!!! de va bara å ringa chefen ¨å nyvaken kom han å hjälpte mig!! trodde ja aldrig!! he he!!

Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska