Så var det dags att "gömma" hojjen igen:(

lelleman

Be careful out there...
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa -08
Tjena!

Nästan precis för ett år sedan fick jag min gixxer stulen, återfanns sönderkörd!
Idag kom 2 grannar med bilnummer på en bil (ATJ 307) som varit och kikat på min hoj som står under ett kapell...
Jag kollar upp vem som är ägare till bilen... ringer sedan söderortspolisen för att kolla vad dom säger om killen...
- Jasså HAN säger polisen jag pratar med! Det är en "kändis" gripen en massa gånger för mcstölder i söderort...
Polisen var säkra på att "han" ville ha min hoj och tyckte att jag skulle sätta mig och vänta på att han dyker upp... hur kul är de på en skala? ensam!

Så har jag återigen gömt hojen på hemlig ort:D Men det tar som udden av hojåkningen:(
Hur låser ni fast era hojjar? Har ni typ sånna "larmlås"?
Finns det inte speciella hojburar som man bultar fast i backen?

Reflektioner?

//Lelleman
 

Smagatusk

Guest
Ett tips är att införskaffa en trackingdevice. Kostar en smula (efter viss efterforskning har jag hittat nån för 5000 spänn). De är inte större än en snusdosa, och du kan följa din hoj, bil, båt via satellit. Bara att ringa snuten och berätta vart fordonet är, så kan de gripa gärningsmannen på bar gärning. Sändaren är flyttbar, så du kan flytta med den överallt.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag har blivit av med två cross-hojar. Båda dessa var i privata garage, ej låsta i övrigt. Visst klantigt kan man tycka, men hade väl blå ögon på den tiden och tänkte att ett låst garage ute på landet skulle vara safe... men icke.

Till nya hojen har jag ännu så länge skivlås och "styrlåset" (det minimala alltså) samt garage. Tycker dock inte det känns så himla safe. Tänker investera i en fet kedja att förankra i något fast föremål också, gärna larm på låset också. Det är ju verkligen inte kul att bli av med cykeln..... :(
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Jaha, är det Christer Sköld i Hägersten som är i farten nu igen?!?
:yoparty
 

lelleman

Be careful out there...
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa -08
japp, han heter visst så...och bor inte så långt ifrån*L*
Känner du honom eller blivit drabbad?
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Den bilen åker runt i hela Stockholm. Har bland annat setts härja runt i västerort med två 25-30 åriga snubbar i.
Ajabaja! inte lägga ut personuppgifter/namn på nätet.

Trist att bli drabbad. Det skapar ilska, stress och sömnsvårigheter.
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Skulle inte förvåna mig om det är han som har varit och rivit av mitt kapell heller. Det kommer bli dråp om jag kommer på den jäveln. :mad:
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ett tips är att införskaffa en trackingdevice. Kostar en smula (efter viss efterforskning har jag hittat nån för 5000 spänn). De är inte större än en snusdosa, och du kan följa din hoj, bil, båt via satellit. Bara att ringa snuten och berätta vart fordonet är, så kan de gripa gärningsmannen på bar gärning. Sändaren är flyttbar, så du kan flytta med den överallt.

måste ju vara über bra grej!finns några bra ställen å gömma den på (skriv inte vart då idioterna också läser här)

Det kommer bli dråp om jag kommer på den jäveln. :mad:

MED BARA HÄNDERNA!!
 
Last edited:

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Tröttsamt !

Jag håller med, Fa´n att man inte skall kunna ha sina surt förtjänade och svätt drypande prylar ifred ! Ska re vara så jävla sårt för ett fåtal å fatta vems prylar är vems !!

PuttePK :mad: :huvet
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
En fet KETTING om hojen står ute är det som gäller. Sen lär det ju inte vara en nackdel om den står upplyst och där folk passerar, tror tjyvarna drar sig lite för att ställa sig och kapa av KETTINGEN när det finns stor risk för upptäckt.

Larm och en sändare under sadeln utöver det, ja då känns det som man har gjort så mycket det går utan att gjuta in hojen i ett stort betongblock efter varje användning.
 

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Söderort
Hoj
ingen direkt körbar
Jag monterade tvåvägslarm på min hoj för en dryg vecka sedan. I lördags natt vaknade jag vid halv sex av att nyckelknippan började pipa. Jag for ut på balkongen och såg en lirare smita iväg genom buskarna från min hoj.
Larmet verkar ha avskräckt den här gången iaf...

Så det kan väl vara ett tips om du inte vill sitta uppe och titta ut genom fönstret hela natten. Det larmar redan när nån försöker ta av kapellet.

Bor i hägerstensområdet själv.

(Fler fordonstjuvar borde ta lärdom av introscenen till American History X)
 

jepa71

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Svenljunga
Hoj
Honda Cbr1000rr -08.
Helt rätt att lägga ut namn på misstänkta och kända brottslingar, gärna med foto! Så kan allmänheten hålla ett extra vakande öga när de känner igen misstänkta gärningsmän och därmed ev kunna ge ett bra signalament när brott uppstår.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Om en ketting skulle avskräcka, då undrar jag hur tjuven skulle reagera på tre till fyra kettingar :tummenupp
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Fan vad tråkigt Lelle :( Så trist att man inte kan få ha ens saker i fred.

Skulle det bli riktigt kris så vet du att det finns platser här hos mig men tyvärr kostar det lite....
 

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99
Jag fixade också ett 2-vägs larm till min hoj. Bra grejer, men har skrämt slag på mig ett par gånger. Första gången måndagen efter jag köpt larmet, börja pipa runt sex på morgonen. Springer fram till fönstret, och då var det bara sopbilen som kört förbi.

Mer info finns ju i den här tråden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=147495
 

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Ort
där ibland.
Hoj
Toppluva
Helt rätt att lägga ut namn på misstänkta och kända brottslingar, gärna med foto! Så kan allmänheten hålla ett extra vakande öga när de känner igen misstänkta gärningsmän och därmed ev kunna ge ett bra signalament när brott uppstår.

Håller helt med..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top