Så var det min tur=/ Rasad motor! (Rs 125)

Morrre

- - -
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Aprilia Rs 125, 39cc mini-Motard
Jaha då var det min tur då.. Var ute och köre på lite fina vägar en go runda idag, plötsligt började hojjen gå skit, och snart dog den helt. Stannade och nu går den varken att starta eller ens att springa igång. Motorn är HELT låst :3freak Hoppas på att det bara är cylindern som är skuren, om så är fallet blir de väll en 165cc cylinder och ev ett nytt rör. Har 34mm förgasaren på min hojj så den borde kanske klara sig om man bara bestyckar upp fuggen.
Ajja var bara tvungen att skirva av mig lite :rolleyes: , ska riva motorn imorgon och se hur det ser ut :3freak
//Mvh Morgan

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Morrre skrev:
Jaha då var det min tur då.. Var ute och köre på lite fina vägar en go runda idag, plötsligt började hojjen gå skit, och snart dog den helt. Stannade och nu går den varken att starta eller ens att springa igång. Motorn är HELT låst :3freak Hoppas på att det bara är cylindern som är skuren, om så är fallet blir de väll en 165cc cylinder och ev ett nytt rör. Har 34mm förgasaren på min hojj så den borde kanske klara sig om man bara bestyckar upp fuggen.
Ajja var bara tvungen att skirva av mig lite :rolleyes: , ska riva motorn imorgon och se hur det ser ut :3freak
//Mvh Morgan

Ahh men fan nu när du precis fått prillan!

Aja hoppas det löser sig!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Morrre skrev:
//Mvh Morgan

fy fan va tråkigt

aja en 34 klara du dig fint med, men försök behålla org cyl och om-nicasila den i stället :tummenupp

det kan ju vara ramlager å då blir de mindre kul

har den låst sig så lär det vara att kolven nypt fast i cyl å då jävlar kan du få de svårt att få bort cyl

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
RS "Alex" skrev:
fy fan va tråkigt

aja en 34 klara du dig fint med, men försök behålla org cyl och om-nicasila den i stället :tummenupp

det kan ju vara ramlager å då blir de mindre kul

har den låst sig så lär det vara att kolven nypt fast i cyl å då jävlar kan du få de svårt att få bort cyl

Jag har alltid undrat det..
Hur fan får man loss kolven om den är låst i cyllen?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Svanen skrev:

Har haft cross (50cc-80cc) motorer osv som låst sig, Bara att knacka ner kolven i nedersta läget och sedan lyfta cylindern och lägga klossar mellan block och cylidern och knacka ut kolven försiktigt. Någon kolv som sitter ordentligt FAST har jag nog aldrig vart med om, dom sitter men inte värre än dom rör sig när du knackar på dom, Var bara j*vligt rädd om veven och var 100% säker att den inte belastas på något sätt när du knackar. Detta har alltid fungerat för mig iaf.

Var det inte philsson som slog isönder en kolv för den fastnade?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Padde skrev:
Har haft cross (50cc-80cc) motorer osv som låst sig, Bara att knacka ner kolven i nedersta läget och sedan lyfta cylindern och lägga klossar mellan block och cylidern och knacka ut kolven försiktigt. Någon kolv som sitter ordentligt FAST har jag nog aldrig vart med om, dom sitter men inte värre än dom rör sig när du knackar på dom, Var bara j*vligt rädd om veven och var 100% säker att den inte belastas på något sätt när du knackar. Detta har alltid fungerat för mig iaf.

våld , å funkar inte det, mer våld :)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Morrre skrev:
//Mvh Morgan

men nu kan du få det stora nöjet att rösta i min tråd :tummenupp

verkligen tråkigt när sånt här händer :död :(

Tisse

snart med i 100-klubben
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
TZR 125
Morrre skrev:
//Mvh Morgan

hahahahahahahahahahahahahahahahahahha vilken kvalite d e på skiten:D va det värt pengarna:D hahaha

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Ajdå, tråkigt, vet hur det känns. Lycka till. MVH

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Svanen skrev:

Knastret hade leta sig upp i loppet på min, vi tog en dremel och borra
upp kolven precis där vid knastret, dammsugare och dremel :)

Men gör det FÖRSIKTIGT så du inte gör onödiga repor i cylindern.

Gick skit bra, har en bild på hur kolven såg ut efter det, kan
lägga upp den imorgon. Philsson trodde det hade blivit riktigt kolvras :3freak

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Morrre skrev:
//Mvh Morgan

:huvet

Kolla varför den skar också. Viktigt så det inte händer igen :död

Jäkla osis för dig iaf. Hoppas det löser sig :tummenupp

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
nomolas skrev:
Knastret hade leta sig upp i loppet på min, vi tog en dremel och borra
upp kolven precis där vid knastret, dammsugare och dremel :)

Men gör det FÖRSIKTIGT så du inte gör onödiga repor i cylindern.

Gick skit bra, har en bild på hur kolven såg ut efter det, kan
lägga upp den imorgon. Philsson trodde det hade blivit riktigt kolvras :3freak

Här är bilderna sen dremeln gjort sitt :hihi

Bifogat

• PICT0232 (Large).JPG
    PICT0232 (Large).JPG
    78.2 KB · Visningar: 82
  • trasiga och hela (Large).JPG
    trasiga och hela (Large).JPG
    68.1 KB · Visningar: 63

Morrre

- - -
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Aprilia Rs 125, 39cc mini-Motard
Hejj alla nöjda Rs ägare och alla andra :rolleyes:
Rev motorn idag, såg dessvärre inte så bra ut :( Ett vevlager som har gått åt skogen och som har skickat upp flisor i kanalerna in till kolven och samtidigt skurit hela cylindern.
Med andra ord inget billigt kalas :huvet
Ajja bara och beställa nya grejjer, någon som vet var jag kan finna en ny vev?
Cylindern kommer förmodligen bli en Polini 160cc från 50cc.nl.

/Mvh Morgan

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Morrre skrev:
Hejj alla nöjda Rs ägare och alla andra :rolleyes:
Rev motorn idag, såg dessvärre inte så bra ut :( Ett vevlager som har gått åt skogen och som har skickat upp flisor i kanalerna in till kolven och samtidigt skurit hela cylindern.
Med andra ord inget billigt kalas :huvet
Ajja bara och beställa nya grejjer, någon som vet var jag kan finna en ny vev?
Cylindern kommer förmodligen bli en Polini 160cc från 50cc.nl.

/Mvh Morgan

Vevsats kan du köpa hos www.starol.se eller hos Björn Andersson

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke