Såklart strular datorn nu...

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Jag sitter här, gråtfärdig, efter att ha pillat i 10 timmar totalt med min dator... när jag startade den imorse så funkade inte grafikkortet längre (tror jag). Efter att den lilla blå grejen indikerat att WinXP laddat så startade datorn om. När jag kom in i safe mode stod det att det var vajsing med drivisen till grafikkortet. Uppdaterade till NVidias senaste, hjälpte inte alls.. Tog ur kortet och satte i det igen, fortfarande paj. Har kollat i BIOS, restoreat windows, hattat med drivrutiner, allt jag kan komma på. Fortfarande går inte grafikkortet. Hade ungefär samma problem för en månad sen när datorn var helt ny, då lyckades jag få det att funka bra. Nu är det helt obegripligt. Känner för att kasta hela skiten åt helvete och smälla 20 papp rakt av på en ny burk, men det ska väl inte behövas?

Är det nån som är extremt duktig på sånt här? Vad behöver du isf veta? Jag vet inte vad jag ska ta mig till... gråten i halsen som sagt... :(

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Har du något annat grafikkort att sätta i? Om inte, kontakta stället där du köpte den och förklara ditt problem. Du säger att du köpte datorn för en månad sedan, alltså har du fortfarande rätt till garanti och support.

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
1, Välj drivrutin "Standard PCI Grafikkort" och testa om datorn startar.

2, Ladda hem ett program som rensar bort alla gamla grafikdrivisar och kör det.

3, Installera nya frächa rutiner, gärna några lite äldre (om du inte ha den senaste hårdvaran) typ 23.11 eller 21.83 fast 27.xx duger också

Har du dessutom ett moderkort med VIA chipset så glöm ionte de senaste 4in1! lycka till :tummenupp

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
börja med en systemåterställning. Start-program-tillbehör.sustemverktyg-systemåterställning

funkar inte det så testa nytt grafikkort

BioFlopp

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Installera om windows..... Det lär nog inte vara fel på grafikkortet om du ändå kan boota bios i grafikkortet... dör det när du kommer in i windows så beror det på att windows har problem med att ladda drivrutinerna och exekvera dem...

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Tack alla för hjälpen! Väntar på svar från stället där jag köpte datorn.

Det finns en grafikkrets på moderkortet som jag kan använda så länge, men det suger. Polaren tror att det kan vara så att det är nån konflikt mellan denna krets och grafikkortet. Har valt AGP som primär display i BIOS, samt kört systemåterställning, nya drivisar, gamla drivisar etc. Ingen skillnad. Jag fattar ungefär ingenting...
Men tack! Det löser sig nog.

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Skumt... men glädjande! Gjorde om alla procedurer med att ta ur och stoppa i kortet, installera nya drivisar, och plötsligt funkar skiten! :D

Jag fattar ingenting, det är rena trolleriet.. :confused: Men vafan! :tummenupp

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...