sånt ska man inte göra!!

Cathje

en holländare på en svensk sida *ler*
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Honda VFR400R NC30 1992, Kawasaki ZXR750 J1 1991
jupps, krockade i måndags...

körde typ 40 km/t, 1st gear...
och en stor labrador som sprang framför hojjen :huvet

motor6.jpg

motor4.jpg

ikke2_copy1.jpg

jag: färgrik över hela kroppen, förbannad mkt ont i hela kroppen o hjärnskakning...

don't try this at home!!

edit: vovven dog tyvärr :(

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Cathje skrev:

viewphoto.php

viewphoto.php

viewphoto.php

jag: färgrik över hela kroppen, förbannad mkt ont i hela kroppen o hjärnskakning...

don't try this at home!!

ajdå. men det kunde ju gått värre! hur gick det med vovven?!

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Aj aj aj! Synd på dig och hojen men tur ändå, det kunde ha gått mycket mer illa. Hur gick det med vovven?

edit: damn, du hann före :)

/M

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
usch de där såg inge roligt ut.
bra att det inte blev värre än så

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Cathje skrev:

Vi är ju direkt elaka mot dig nu, Alla frågar hur det gick för vovven och ingen om hur det gick för dig.

Då jag krockade tyckte jag det jobbigaste var den psykiska biten för att komma igång med hoj åkandet igen. Mitt tips är att du lånar en cykel och finåker en sväng bara för att du inte ska bli rädd för att köra cykel. Så kände jag i alla fall

Cathje

Gick med
2 Mar 2005
Hoj
SvartR1a skrev:
Vi är ju direkt elaka mot dig nu, Alla frågar hur det gick för vovven och ingen om hur det gick för dig.

Då jag krockade tyckte jag det jobbigaste var den psykiska biten för att komma igång med hoj åkandet igen. Mitt tips är att du lånar en cykel och finåker en sväng bara för att du inte ska bli rädd för att köra cykel. Så kände jag i alla fall

hehe, kan tänka mig att folk frågar hur det gick med vovven... det frågade jag hela tiden när jag låg på asfaltet o väntade på ambulansen. fy vilken smäll... usch...

men köra igen, det ska jag säkert göra... egentligen ville jag redan köra nästa dagen, men det kommer säkert att ta flera veckor. otroligt mycket ont i ryggen o nacken. landade på höften o sen på ryggen.

det första jag köper innan jag kör igen är en "backprotector" för nu vet jag att man verkligen behöver en sån.

men men, first things first, måste ta det lugnt ett tag o vila huvudet lite. känns lite konstigt, fortfarande...

Cathje

Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Hoztic skrev:
Trist! :död Tur att du inte gjorde dig illa värre! Vad sa husse/matte?

jag gick dit samma kväll. allt hände typ 400m ifrån mitt hus.

de var väldigt glada att se mig iaf, o deras försäkring kommer att betala alla mina räkningar, sjukhuset o sånt.

problemet är att jag inte kommer att få alla mina pengar för mc:n tyvärr...
den e värd 23.000, kommer kankske att få 15.000 om jag har tur...

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Aj! what a colorfull ass! :D :)

nä men allvar, tråkigt att se att du gjorde illa dig och poor dog :(
men u'll get back up on the bike

/Regards Cel

MikkE

Guest
Aj! Bra att det gick bra som det gick ändå för dig. Om du kommer att ha ont i ryggen under en längre tid bör du kolla upp det snarast!
Och att köra över en hund, likadan som jag har, som dog kan heller inte vara kul. kan bara tänka mig om en av mina hundar blir överkörda, usch!

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Oj obehagligt det där, men där ser man att man kan göra sig illa i låga hastigheter också. :pannkyss

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
trajumf äräss!!
Cathje skrev:

motor6.jpg

motor4.jpg

ikke2_copy1.jpg

don't try this at home!!

edit: vovven dog tyvärr :(

Man kör aldrig säker i djurens underbara värld...

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
SvartR1a skrev:

håller med

var med om en olycka när jag körde cross... det tog tid innan jag satte mig på crossen, blev rädd och sedan mycket mer försiktig.... gick ett tag å de blev inget kul längre "slutade" så sätt dig på en cykel så fort du kan :tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
H4 skrev:
Synd på en så fin hoj!

Men krya på dig!

Det är väl skit samma med hojar, såna massproduceras, det är väl värre om man göra illa sig själv? :va Eller nån annan då, som tex hundar...

Fast i det här fallet får man väl säga att hunden var oskyldig, det var väl husse/matte som hade dålig uppsyn på den?

Cathje

Gick med
2 Mar 2005
Hoj
MikkE skrev:
Aj! Bra att det gick bra som det gick ändå för dig. Om du kommer att ha ont i ryggen under en längre tid bör du kolla upp det snarast!
Och att köra över en hund, likadan som jag har, som dog kan heller inte vara kul. kan bara tänka mig om en av mina hundar blir överkörda, usch!

ska till läkaren på måndag. mår fortfarande lite konstig i huvudet, glömmer allt, upprepar mkt utan att jag vet om det...

hjärnskakning alltså, men vill att läkaren kollar ryggen iaf. har redan haft problem med ryggen sen jag var 12 eller ngt. hoppas bara allt blir bra.

psykiskt: usch, jag "mördade" en otrolig vacker hund... mår skit över det, men det var ju inte mitt fel. han sprang ut från huset o mitt framför hojjen...

usch...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...