Zuljin
Psykbryt
Undrar bara om någon här har provat kombinationen av Alpine stars dojja vector på sporthoj. Det e ju en crossstövel men jag e nyfiken på om den är smidig nog att köra sh med. ![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Last edited:
Yasha skrev:Har ingen sporthoj nu, men jag har kört både Gixxer1000 och R1a med mina Vector och tycker inte att det har varit några problem alls. Det är helt klart en vanesak.
Personligen tycker jag att mina Vector är det skönaste som går att ha på sig när man kör hoj och när jag först köpte dem var det inte för att köra motard och jag valde mellan alla typer av skor/stövlar.
En fördel i det hela var ju också att killen med strl 43 kunde ha samma inställningar på växelpedalen som jag med strl 39 när han hade "vanliga" stövlar och jag körde med mina Vector... *L*
Det gör ju inte saken sämre att man har rejäla skydd på fötterna också, jag är liiiite skraj för "vanliga" mjuka landsvägsstövlar efter att ha kört omkull och fått foten i kläm. Men skydd har man ju i andra stöveltyper också antar jag... *s*
![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |