Söker ägare av Vector och Sporthoj

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
Undrar bara om någon här har provat kombinationen av Alpine stars dojja vector på sporthoj. Det e ju en crossstövel men jag e nyfiken på om den är smidig nog att köra sh med. :va

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Har ingen sporthoj nu, men jag har kört både Gixxer1000 och R1a med mina Vector och tycker inte att det har varit några problem alls. Det är helt klart en vanesak.

Personligen tycker jag att mina Vector är det skönaste som går att ha på sig när man kör hoj och när jag först köpte dem var det inte för att köra motard och jag valde mellan alla typer av skor/stövlar.

En fördel i det hela var ju också att killen med strl 43 kunde ha samma inställningar på växelpedalen som jag med strl 39 när han hade "vanliga" stövlar och jag körde med mina Vector... *L*

Det gör ju inte saken sämre att man har rejäla skydd på fötterna också, jag är liiiite skraj för "vanliga" mjuka landsvägsstövlar efter att ha kört omkull och fått foten i kläm. Men skydd har man ju i andra stöveltyper också antar jag... *s*

:tummenupp

Last edited:

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
Yasha skrev:
Har ingen sporthoj nu, men jag har kört både Gixxer1000 och R1a med mina Vector och tycker inte att det har varit några problem alls. Det är helt klart en vanesak.

Personligen tycker jag att mina Vector är det skönaste som går att ha på sig när man kör hoj och när jag först köpte dem var det inte för att köra motard och jag valde mellan alla typer av skor/stövlar.

En fördel i det hela var ju också att killen med strl 43 kunde ha samma inställningar på växelpedalen som jag med strl 39 när han hade "vanliga" stövlar och jag körde med mina Vector... *L*

Det gör ju inte saken sämre att man har rejäla skydd på fötterna också, jag är liiiite skraj för "vanliga" mjuka landsvägsstövlar efter att ha kört omkull och fått foten i kläm. Men skydd har man ju i andra stöveltyper också antar jag... *s*

:tummenupp

Fy fan vad jag tycker bra om dej nu :banana

Förälskade mej i den här dojjan första gången jag såg den men affären påstod att den inte lämpade sig för sporthoj och jag gick därifrån i tårar. Har kört i gympadojjor i ren protest bara för att jag inte hittar nån stövel som ens kommer i närheten i fråga om form och läckerhet =)

13-5273.jpg

Vilken pärla :kär

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Känn efter i affären där du ska köpa dem så det inte blir krångligt att växla med dem (upp) Det ser ut att vara hög sula på dem. Borde inte vara problem om det går att växla på en cross hoj, men sporthoj har ju andra vinklar där nere...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...