Söker filmer liknande Long way down/round

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Söker efter filmer som liknar Long way down/round behöver nödvändigtvis inte vara på mc kan vara bil cykel liftandes eller vad som helst.
Olika reseskildringar.

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Race to Dakar kan jag rekommendera, det är samma team som i Long Way Round/Down minus Ewan M.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Orginalet. Mondo Enduro.

Den jag gillar mest, känns mest äkta. Fem vanliga killar på helt ordinära endurohojar, inga supportfordon, inga sponsorer, inget filmteam, inget 20-mannateam som fixar adminstrationen innan avresa. Bara killarna själva. Så jag själv skulle vilja göra en jorden runt-resa.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Den jag gillar mest, känns mest äkta. Fem vanliga killar på helt ordinära endurohojar, inga supportfordon, inga sponsorer, inget filmteam, inget 20-mannateam som fixar adminstrationen innan avresa. Bara killarna själva. Så jag själv skulle vilja göra en jorden runt-resa.

Vadå? Gillar du inte Ewan och knähundens lyxsafari?

Jag instämmer helt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vadå? Gillar du inte Ewan och knähundens lyxsafari?

Jag instämmer helt.

Jag tror att dom också skulle vilja slippa följebilarna och mycket av lyxen, men det är en eftergift för att tv produktionen ska bli så bra som möjligt, det blev enorma mängder video från varje hoj varje dag, det var batterier som skulle laddas och en hel del annat som dom hade sluppit om dom inte skulle göra bra tv.

Entusiaster ser Mondo Enduro med lika stort nöje, men det är inget som går att köra som serie på bästa sändningstid för vanligt folk.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Våran film, "Mästarnas Kamp". En del gnälliga gubbar förvisso, men bortsett från det så kanske fler än jag tycker den är sevärd.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Våran film, "Mästarnas Kamp". En del gnälliga gubbar förvisso, men bortsett från det så kanske fler än jag tycker den är sevärd.

Just det, där blev det väl två falanger, en som ägnade sig åt tv produktion och en som ägnade sig åt att åka hoj....

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
On Any Sunday kanske kan tangera temat lite grann...

Annars tycker jag Australia Trip DVD av Ross Noble. Han kör lite hoj, snackar lite skit om platserna han besöker och kör lite standup. Grymt kul om inte annat...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning