Söker ftg i 08med ultraljudstvätt?

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Någon som känner till någon som kan hjälpa till med att ultraljudstvätta mina fuggar?
/Hasse
 

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Jag har ju tillgång till ultraljudstvätt här på jobbet, dock försvinner jag ner till Tyskland nu ett tag och kommer tillbaka i mitten på oktober. Är det ok att vänta så länge så kan du höra av dig med ett PM då.

/J
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
RG500-Johannes skrev:
Jag har ju tillgång till ultraljudstvätt här på jobbet, dock försvinner jag ner till Tyskland nu ett tag och kommer tillbaka i mitten på oktober. Är det ok att vänta så länge så kan du höra av dig med ett PM då.

/J
Tackar för erbjudandet, hade hoppats hinna testa detta innan helgen, men har jag inte hittat någon lösning hör jag av mig. Annars, har du några tips att beakta om man ska tvätta fuggarna i en ultraljudstvätt?
MVH,
Hasse
 

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
HansJ skrev:
Tackar för erbjudandet, hade hoppats hinna testa detta innan helgen, men har jag inte hittat någon lösning hör jag av mig. Annars, har du några tips att beakta om man ska tvätta fuggarna i en ultraljudstvätt?
MVH,
Hasse
Ursäkta om jag bryter in, men det är väldigt viktigt att vara försiktig med vilket kem. som används. De mer aggresiva kan lätt gräva kratrar i dina fuggar.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
kk74 skrev:
Ursäkta om jag bryter in, men det är väldigt viktigt att vara försiktig med vilket kem. som används. De mer aggresiva kan lätt gräva kratrar i dina fuggar.
Inget att be om ursäkt, råd och tips är alltid välkomna. :tummenupp Ultraljudstvätt är helt obruten mark för mig, och ett desperat försök att komma tillrätta med ev. skit i kanaler/backventiler i förgasarna.
 

Ekholm

Trottoarbiker
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Kalilx
Hoj
RX1SP
Vad har du tänkt använda för kemikalie? Har tillgång till en mindre tvätt, men ingen aning om vad jag ska hälla i den... :va
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ekholm skrev:
Vad har du tänkt använda för kemikalie? Har tillgång till en mindre tvätt, men ingen aning om vad jag ska hälla i den... :va
Inte en susning, hoppas på tips här eller att den/de som har tvätten vet besked...
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
RG500-Johannes skrev:
Jag har ju tillgång till ultraljudstvätt här på jobbet, dock försvinner jag ner till Tyskland nu ett tag och kommer tillbaka i mitten på oktober. Är det ok att vänta så länge så kan du höra av dig med ett PM då.

/J


Hej Johannes kunde du slänga i ett par tändstift i din tvätt å avlägga en rapport på resultatet ,vi diskuterade ju detta i en tidigare tråd men sen glömmer man ju bort sånt hehe



peter
 

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
HansJ skrev:
Inte en susning, hoppas på tips här eller att den/de som har tvätten vet besked...
Prova med vanligt avjoniserat vatten först om du inte har någon med erfarenhet med dig. Rengör bättre än vad man kan tro då en ultraljudstvätt fungerar genom att det skapas mikroskopiska bubblor i vätskan som kollapsar av trycket. Då det sker skapas en tryckvåg som (förhoppningsvis) får smutsen att att lossna.

Hur funkar ultraljudstvättar?
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
andersson turbo skrev:
Hej Johannes kunde du slänga i ett par tändstift i din tvätt å avlägga en rapport på resultatet ,vi diskuterade ju detta i en tidigare tråd men sen glömmer man ju bort sånt hehe



peter
Jag provade tvätta sift i måndags, använde T-röd( är nog inte optimalt)
Dom blev ganska rena men verkar inte som dom fungerar bättre eller sämre.
Provar lut nästa gång. :tummenupp
 

MACAMI

Guest
HansJ skrev:
Någon som känner till någon som kan hjälpa till med att ultraljudstvätta mina fuggar?
/Hasse

1500 SEK kostar det till min cbX (sex förgasare). Grovinställning ingår. Ev reservdelar tillkommer. Se för mer info på www.se-el.nu

Tel 0300-243 60 GSM 070-316 03 10
 

MACAMI

Guest
Fredde Meck skrev:
Jag gör det för 1000:- isåfall. :tummenupp

Hmm.. har sex förgasare i reserv som ligger i garaget som skulle behöva få en omgång vakuumtvätt. När kan du ta ta dig an jobbet isf? Kan skicka upp dom till dig dom nu i helgen.
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
MACAMI skrev:
Hmm.. har sex förgasare i reserv som ligger i garaget som skulle behöva få en omgång vakuumtvätt. När kan du ta ta dig an jobbet isf? Kan skicka upp dom till dig dom nu i helgen.
Vacuum???

Trodde vi snackade om ultraljudstvätt.

Vacuumtvätt kan jag inte erbjuda.
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Visst, skicka gärna hit dom.

1000:- vill jag ha isf eftersom jag har :arsele full.

//Fredrik
 
Last edited:

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
vad är fuggar,avjonat vatten eller 70procentig sprit vilket att föredra i tvätten?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top