Söker garage i Malmö.

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Söker garageplats till en KTM 660 som ska införskaffas i helgen.
Allt i Malmö är av intresse. Behöver inte plats för mekande eller annat utan bara just förvaring.

PMa om du/ni har något själv eller känner till någon som kan ha.

Tack på förhand.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Var i malmö?

Innan jag flyttade till ny BRF med eget garage så hyrde jag plats av Parkering Malmö (kommunens bolag). Var relativt överkomligt i pris, 380:- månaden.
Prova dera website:

http://www.parkering.malmo.se/

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Var i malmö?

Innan jag flyttade till ny BRF med eget garage så hyrde jag plats av Parkering Malmö (kommunens bolag). Var relativt överkomligt i pris, 380:- månaden.
Prova dera website:

http://www.parkering.malmo.se/

Du menar att han skall ställa hojen i ett kommunalt parkeringshus? Jag undrar hur länge den får stå kvar då... Hade du verkligen hojen på det viset? Vart i Malmö bodde du då?

Har småfunderingar på att flytta till Malmö nån gång men parkeringsbekymret gör att jag nog avstår. Åtminstone tills jag hittar en skyddad innergård där jag får tillåtelse att parkera hojen.

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Du menar att han skall ställa hojen i ett kommunalt parkeringshus? Jag undrar hur länge den får stå kvar då... Hade du verkligen hojen på det viset? Vart i Malmö bodde du då?
Möllevången och ja. Jag hade hoj stående där utan att någon ens pillade på den i över 2 års tid. Likaså med flera andra hojar som stod i det garaget.

Men det är klart, för icke Malmöbor så är Malmö värre än LA South Central :rolleyes:

Nåja, numera bor hojen i garaget rakt under mig för halva priset. Saknar fortfarande mek-möjligheter dock :5sure

Men som Dr J skrev, hör efter med Maffan om han har plats.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Möllevången och ja. Jag hade hoj stående där utan att någon ens pillade på den i över 2 års tid. Likaså med flera andra hojar som stod i det garaget.

Men det är klart, för icke Malmöbor så är Malmö värre än LA South Central :rolleyes:

Nåja, numera bor hojen i garaget rakt under mig för halva priset. Saknar fortfarande mek-möjligheter dock :5sure

Men som Dr J skrev, hör efter med Maffan om han har plats.

Men du har en Speed III,, folk tror de är en putsad EU moppe :D

De e sant,, har du inte en hoj som är lätt att kränga delar från, typ Sugkuki eller hynda så står den halvt säker faktiskt,, Pundarna måste ju känna igen hojen för att kunna sälja delarna...

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
KTM Superduke R -12
Jag har ett garage på gång precis vid drottningtorget, åklagarmyndighetens garage :)

Kostar 500/mån och det finns ca 15 platser, absolut ingen som rör grejerna där... Varmgarage med spolplatta
Jag vill gärna ha min där men 500 e lite surt och min sure ford combi e inte värd värmen där :wiggle

Intressant?

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Men du har en Speed III,, folk tror de är en putsad EU moppe :D

De e sant,, har du inte en hoj som är lätt att kränga delar från, typ Sugkuki eller hynda så står den halvt säker faktiskt,, Pundarna måste ju känna igen hojen för att kunna sälja delarna...

You've fallen to the dark side! :mad: :tungan

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Jag har ett garage på gång precis vid drottningtorget, åklagarmyndighetens garage :)

Kostar 500/mån och det finns ca 15 platser, absolut ingen som rör grejerna där... Varmgarage med spolplatta
Jag vill gärna ha min där men 500 e lite surt och min sure ford combi e inte värd värmen där :wiggle

Intressant?

jag e sjukt sugen, har pmat men inte fått något svar. Om någon annan vill dela ett bra tryggt garage någonstans så säg till, jag är villig att betala.

Dock måste jag varna lite för centrala malmö och "offentliga" garage. Har en garageplats på jobbet på baltzargatan 2 våningar ner, passerkort behövs för att komma ner men tro fan att det alltid springer tattare där nere. Mötte en securitasvakt för några kvällar sedan som berättade en hel rad historier om hur uteliggarna tar sig ner och sover i garagen och hur mycket inbrott det är
i bilarna som står där, främst för att banditerna kan arbeta helt ostört då endast få människor kommer ner till garaget. Kan vara bra att tänka på.

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Hoj
-07 KTM SuperDuke
jag flyttar till malmo i augusti o kommer att vilja ta emd hojjen, ska studera men nar jag flyttat ner o kan kolla min budget kommer jag om jag har rad vilja vara med o betala for en parkering, kommer inte behova mecka hoppas jag utan bara ha den dar. atrekommer som sagt o pm:a om ni vill mig ngt om detta.

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Inte någon som kan avvara en liten plats för min hojj mot betalning, gärna i närheten av lorensborg.:confused:

Sidewinder

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 660
Okej att det var långt men annars kan man väl dela på en plats? 350 spänn är väl ganska ok med tanke på att det är väldigt säkert

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
Okej att det var långt men annars kan man väl dela på en plats? 350 spänn är väl ganska ok med tanke på att det är väldigt säkert

sant, man kanske kan dela några stycken på ett "lite" större utrymme.

Någon som är sugen att dela på ett utrymme i garaget dom har på Ystadsvägen?:tummenupp

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
garage i malmö

Fått lite information av shuregard nu, kanske fler än jag som är sugen eller har något annat alternativ som är bättre?

Hej Lars,

På våra två parkeringsplan på Lundavägen finns ett antal
Parkeringsfickor för MC dessa är 2,15m X 1,25m eller 2,6m X 1,2m.
Pris per månad inkl moms är 395:-
Med vänlig hälsning

Göran Thalén
ASM
Shurgard Ystadvägen
--------------------------------------------------------------------------
Hej och tack för svaret.
Då kommer ännu en fråga
Vad kostar då ett parkeringsgarage på Lundavägen och hur många kvadrat är det på?
/Lars
--------------------------------------------------------------------------
From: Store_SE_Ystadvägen [mailto:ystadvagen@shurgard.se]
Sent: den 18 juni 2007 15:12
To: Lars Åhlund
Subject: RE: Förfrågan

Hej

I våra utvändiga förråd kan Ni ha motorcyklar. Dessa förråd är kallförråd vilket
ev. innebär minusgrader under vinterhalvåret.
9kvm utvändigt kostar 1449kr/mån och där får plats 3-4 motorcyklar.
Lundavägen har annars parkeringsgarage

Håkan Möller
Store Manager
Shurgard Ystadvägen

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS