Söker någon lackerare

wolfpakk

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Suzuki sv 650 -06, kawasaki Z1000 -79
Söker någon lackerare i sundsvall som är sugen på att pulverlacka/lacka ett par fälgar. Har beställt däck så jag tänkte passa på innan bytet :)

wolfpakk

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
ozeo skrev:
2224514 japp..betala hyffsat billigt för mina där iaf :)

Vilken av firmorna lackade åt dig? Vad lackade du och pris? Vill så klart helst ta det utan kvitto, då är det alltid en fördel om man får rekomendationer på någon särskild man ska prata med :Bugar

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
wolfpakk skrev:
2224788 Vilken av firmorna lackade åt dig? Vad lackade du och pris? Vill så klart helst ta det utan kvitto, då är det alltid en fördel om man får rekomendationer på någon särskild man ska prata med :Bugar

som jag fattat e topcoat o s-svallslacken i samma byggnad :va men topparna pulverlackar..
åk ut o snacka med dom öga mot öga..
dom blästrar även men då bli de ju lite dyrare.

prata inte med nån spec..
en ram jag lacka där..blästrad o lackad...1000spänn..helt ok tycker jag ..
tar väl typ 300 per fälg på ett ungefär. lite mer med blästring kanske..

wolfpakk

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
ozeo skrev:
2224810 som jag fattat e topcoat o s-svallslacken i samma byggnad :va men topparna pulverlackar..
åk ut o snacka med dom öga mot öga..
dom blästrar även men då bli de ju lite dyrare.

prata inte med nån spec..
en ram jag lacka där..blästrad o lackad...1000spänn..helt ok tycker jag ..
tar väl typ 300 per fälg på ett ungefär. lite mer med blästring kanske..

Okej, då ska jag ta en tur dit så snart som möjligt o se om dom har tid.. Bara vänta in nya däcken jag beställt först så det blir så lite glapp som möjligt. Antar att dom ska blästras först om det ska bli riktigt bra... :va
Har fighterplaner till vintern så man kommer nog bli en stammis där om man är nöjd med kvalitet/pris...

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Tänk på att hjullagren kommer behöva bytas om du nu inte får ut dom hela och fina ifrån fälgarna iochmed att dom inte kan sitta kvar i fälgarna när dom går in i ugnen.. Och se till så att dom skyddar ytan där skivorna ska sitta väldigt väl. :tummenupp

Det angående hjullagren tänkte inte jag på först = oförutsedd extrakostnad.. :näsblod

wolfpakk

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Red skrev:
2226562 Tänk på att hjullagren kommer behöva bytas om du nu inte får ut dom hela och fina ifrån fälgarna iochmed att dom inte kan sitta kvar i fälgarna när dom går in i ugnen.. Och se till så att dom skyddar ytan där skivorna ska sitta väldigt väl. :tummenupp

Det angående hjullagren tänkte inte jag på först = oförutsedd extrakostnad.. :näsblod

Ojdå det var faktiskt helt nytt för mig med! Tack för infon, trodde inte att ugnen var så het när man "bränner" färgen!? men det är nog säkrast att plocka ut hjullagren då. Kan gott kosta på nya med tanke på åldern på min hoj och jag vet ej när/om dom någonsin är bytt... lär ju inte bli en så stor extrakostnad...

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping