Söker reklamfilm! Dominator-Rocks, här är en utmaning.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Är det nån som kommer ihåg den reklamfilm jag söker, den gick för ett par år sen? Jag är nästan säker på att det är för ett försäkringsbolag, men bara nästan.

Den utspelar sig i ett kontrollrum där en man sitter vid pulpeten och övervakar, bakom honom sitter en ung praoelev på en pall och bara glor. Rätt vad det är säger gubben "jag måste på toa, sitt här men rör ingenting" Så fort han har lämnat rummet börjar en lampa att blinka, killen (styrmansämnet :hihi) kan ju naturligtvis inte låta bli att trycka på den, när han gör det blir det bara värre och värre. Alla lampor blinkar, det tutar och har sig.

Jag måste bara ha den för att visa en styrman här ombord, han nödstoppade en motor och hans försvar var "knappen blinkade och jag har aldrig tryckt på den förrut så jag ville se som hände!" Har sökt på youtube men hittar inget alls.

Dominator-Rocks, du är ju bra på att hitta alla möjliga länkar, här har du nåt att bita i!

Jag har hållit på i flera minuter nu :mad:

Om det inte är knäckt ikväll så gör jag ett försök igen..

Jag hittar den inte på tuben, men är rätt säker på att det är en gammal IF reklam. "Lugn, det löser sig" använde de väl som slogan då tror jag...

Hahaha, den med fyren är så jvla bra! Vi har några arroganta ex-navy jänkare som jobbar med ROV robotarna här, jag visade klippet för dem igår. Det är alltför tydligt att de inte har någon humor alls. "Are you mocking the US navy boy?" :gnissla

Så summa sumarum så är jag nog nöjd med filmvisandet den här svängen,,, fast det hade ju varit kul att visa försäkringsfilmen, men finns den inte så finns den inte :(

Hahaha, den med fyren är så jvla bra! Vi har några arroganta ex-navy jänkare som jobbar med ROV robotarna här, jag visade klippet för dem igår. Det är alltför tydligt att de inte har någon humor alls. "Are you mocking the US navy boy?" :gnissla

Så summa sumarum så är jag nog nöjd med filmvisandet den här svängen,,, fast det hade ju varit kul att visa försäkringsfilmen, men finns den inte så finns den inte :(
Årsskiftet 89-90 var vi i Polen.
Fanns ganska många ryska soldater där - Uppfattade det som att det var permisionsparadiset.
De satt ofta och drack vodka i full uniform, med löjligt stor mössa på sig.
Ingen log.
Ingen pratade.
På sin höjd slog de takten i bordet med en hand.

Detta tyckte vi naturligtvis var otroligt amuserande.

En kompis gick och pissade.
Kom inte tillbaka.
Jag gick för att kolla.
Ryska officerare hade tryck upp honom mot väggen.
Jag undrade vad fan de sysslade med.
"You dont make joke of russia".
Packad svensk bondtölp i tjugoårsåldern förstår inte allvaret.
Klämmer till största ryssen och påpekar att jag är svensk sergant och vi är i Polen.
Ingen kommer att leta efter er om ni försvinner.

Det kunde ha varit slutet på min jordavistelse.

Slutade med att samtliga ryssar (4) gick runt och nävahälsade på kompisgänget.

Då växte man ett par decimeter.

Reklammässigt slår inget:
[YOUTUBE-ID]z5kEVb_4T6o[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick