Söker svetsare (billig & helst runt STHLM)

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Tjena tjena,

i samband med att jag som projektarbete i plugget skall bygga en pulsjetmotor (byggtråd här) behöver jag hjälp med ihopsvetsningen av själv grundkonstruktionen utifrån färdiga ritningar. Som fattig sporthojsåkande student är min budget extremt begränsad, så någon egentlig lön är inte aktuellt. Skulle isåfall vara mer av ett "kaffebröd"-jobb :), och självklart omnäms Ni som person eller ert företag som sponsor (kanske leder till fler jobb?). Självklart betalar jag dock för de material som behövs, som när vi ändå pratar om det förmodligen blir mild steel (minst ~0.7 mm, 1/32") av nödvändig mängd. Designen är inte fastställd än, men räkna med något i stil med den bifogade ritningen.

Har du lust att hjälpa en student/sporthojskollega med sitt projektarbete? Skicka ett PM eller skriv i tråden, och glöm inte att inkludera estimerad materialkostnad samt om du har några krav på lön.

Försök att inte överanstränga servern med alla era svar nu ;)

Ha 'd!

Bifogat

• 55lb lockwood dimensions.jpg
    55lb lockwood dimensions.jpg
    93.6 KB · Visningar: 655
Last edited:

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Jag slängde ut 5000 på mitt projektarbete så lite kan du nog bidra svetsarn med, typ en 300 och en pizza eller något.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Pr0bz skrev:
2326719 Jag slängde ut 5000 på mitt projektarbete så lite kan du nog bidra svetsarn med, typ en 300 och en pizza eller något.

helt utan pröjs är det självklart inte, men eftersom jag inte har en aning om vad svetsare tar i lön skrev jag att de inte bör räkna med något jättebelopp för att vara på säkra sidan. 1000:- borde jag kunna hosta upp, lite beroende på hur lång tid det tar etc.

Last edited:

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
mini-knutten skrev:
2329028 upp upp upp

Mackes Mekaniska i södertälje kan nog fixa vad du än vill...

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
mini-knutten skrev:
2325751 Tjena tjena,

i samband med att jag som projektarbete i plugget skall bygga en pulsjetmotor (byggtråd här) behöver jag hjälp med ihopsvetsningen av själv grundkonstruktionen utifrån färdiga ritningar. Som fattig sporthojsåkande student är min budget extremt begränsad, så någon egentlig lön är inte aktuellt. Skulle isåfall vara mer av ett "kaffebröd"-jobb :), och självklart omnäms Ni som person eller ert företag som sponsor (kanske leder till fler jobb?). Självklart betalar jag dock för de material som behövs, som när vi ändå pratar om det förmodligen blir mild steel (minst ~0.7 mm, 1/32") av nödvändig mängd. Designen är inte fastställd än, men räkna med något i stil med den bifogade ritningen.

Har du lust att hjälpa en student/sporthojskollega med sitt projektarbete? Skicka ett PM eller skriv i tråden, och glöm inte att inkludera estimerad materialkostnad samt om du har några krav på lön.

Försök att inte överanstränga servern med alla era svar nu ;)

Ha 'd!

Hur mycket dragkraft kan man förvänta sig ur en dylik tingest?

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Färnbo skrev:
2474740 Hur mycket dragkraft kan man förvänta sig ur en dylik tingest?

vettu fan? :va Hade siffror på motorn vars ritningar finns bifogade i tråden, men har bytt till en enklare variant nu med lite mindre dragkraft. Följ gärna byggtråden :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy