Söker tips på MC resa (touring) med farsan 66 bast

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Hej, nu när vi går mot mörkare tider så funderar jag och farsan att dra på nån arrangerad mc resa. Har ni några tips på vilka som arrangerar resor och vart man kan resa såhär års? Tanken är nån nöjes resa, altså inte en tuff vecka i leran eller annan tuff terräng. Man vill ju ha med farsan hem också ;-)

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Lite sugen på afrika faktiskt. Vilka finns det som anordnar dit?

Vad fan ska du i Afrika att göra,en massa sjukdommar och otrevliga infödingar.
Håll dig till Europa.Ta t.ex.hela franska Atlantkusten med alla krigsminnesmärke och andra sevärdheter.
Eller varför inte Pyreneerna där ni kör på franska sidan först till Atlanten och sedan Portugal och Spanien på väg tillbaka.
Ibland är det enkla det bästa,och du,ta inte död på din farsa med för stora strapatser.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
England....!

Sydkusten....Flygmuseer....Pubkvällar...Oslagbart!

/KentW

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Afrika men inte offroad säger du? Den blir nog knepig om du vill åka med arrangör.

Annars arrar ju DakarBerra resor i Marocko: www.mcraft.se
Jag kan nog fixa bra pris.
Altså offroad gör ju inget sålänge det inte är alltför tuff körning. Har kollat på marocko innan men det e väl i tuffaste laget.

England....!

Sydkusten....Flygmuseer....Pubkvällar...Oslagbart!

/KentW
Låter väldigt kallt såhär års :p

Route 66 lätt! fan vad jag drömmer om de, ska göra en sån resa nån gång
hum... vad kan det kosta tro.

Edit: De turer jag hittade nu när jag sökte var ju på Harley Davidson cyklar. No way in hell säger jag bara.

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Island!
Går att anpassa rätt bra. Mycket grusväg, men tar man det bara lugnt så går det att åka med det mesta. Prata med en bonde, han körde runt på sin ninja, blev lite drygt när flodövergångarna blev djupare än en meter...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Dragons tail måste ju vara ett måste om man åker MC i USA.

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Vi har bestämt oss för att södra england blir bra såhär på vårkanten. Någon som har tips på om det finns arrangerade resor i södra england som de kan rekomendera?

Vi hade i så fall tänkt oss att hyra cyklarna där.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Låter skitkul.
Själv skulle jag köpa några fina kartor över södra England och sedan staka ut en lagom rutt som ser fin ut... :tungan

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Låter skitkul.
Själv skulle jag köpa några fina kartor över södra England och sedan staka ut en lagom rutt som ser fin ut... :tungan
Jo, men blir mkt planerande med övernattningar å vad för sevärt det finns å så. Visst. Det går ju göra men man vill ju få ut så mycket som det bara går å då e det ju en fördel om nån lokal person snickrat ihop en bra tur.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Visst kan det vara bra med hjälp från en lokal person.

Men för egen del kör jag "själv är bäste dräng" när det gäller reseplanering.
Man kan ju hitta mycket info på Nätet innan, tala med folk som varit där, låna böcker på bibblan, skriva i trådar på sporthoj etc :)

Planeringen innan resan kan ibland kännas som halva nöjet...

Lycka till :)

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Jo, men blir mkt planerande med övernattningar å vad för sevärt det finns å så. Visst. Det går ju göra men man vill ju få ut så mycket som det bara går å då e det ju en fördel om nån lokal person snickrat ihop en bra tur.

Om ni utgår från vad ni vill se, så finns massor av info att hämta på nätet och från de olika "grevskapen's" turistorganisationer.
Övernattningar är hur enkelt som helst att ordna via de turistbrochyrer som finns för varje "grevskap", hotell, B&B mm. finns med telnr, adress osv.

Här en länk att titta på:

http://www.visitsoutheastengland.com/

Planera inte allt för mycket i detalj, fråga gärna lokalbefolkningen efter deras rekommendationer, dom har alltid rätt!

Jag gillar att resa en dag i taget, och det har alltid blivit helt fantastiska upplevelser.

Ni kommer att få en fantastisk resa!

/KentW

Last edited:

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Om ni utgår från vad ni vill se, så finns massor av info att hämta på nätet och från de olika "grevskapen's" turistorganisationer.
Övernattningar är hur enkelt som helst att ordna via de turistbrochyrer som finns för varje "grevskap", hotell, B&B mm. finns med telnr, adress osv.

Här en länk att titta på:

http://www.visitsoutheastengland.com/

Planera inte allt för mycket i detalj, fråga gärna lokalbefolkningen efter deras rekommendationer, dom har alltid rätt!

Jag gillar att resa en dag i taget, och det har alltid blivit helt fantastiska upplevelser.

Ni kommer att få en fantastisk resa!

/KentW

Tack, ska kika på det.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...