Söker tjejhoj - Tips?

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
PMS?

På ärligt... Om någon säger just "tjejhoj" så vet 98% vad man syftar på. Sen finns det en liten klick som måste leka militanta feminister och påpeka att tjejer kan köra würstinghojar också..

Precis som det finns oljeriggsarbetare och MMA-fighters som är bögar. Det fråntar fortfarande inte faktumet att en större andel vickar på höfterna och jobbar som frisörer.

Inget fördomsfullt i det, bara fakta. Tjejer är oftare korta, oftare mindre benägna att vilja ha 200 häst och mindre benägna att vilja knäskrapa, de är ofta svagare och uppskattar en lätt hoj att baxa runt på och dessutom definierade jag i det första inlägget vad jag sökte efter.






Hahahah säg det till en av mina förra kollegor som nu tjänstgör på stockholms-piketen eller brandisdamen på botkyrka.:D

Vi alla har olika referenser som vi utgår ifrån:tummenupp

I alla fall tänker inte yttra mig om genus så visst, tjejer kör tjejhoj och vi RIKTIGA män kör killhojar.
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Reklam: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=52013
in tjej kunde köra den så det måste vara en hoj för bägge könen & det lär inte synas ifall den blir repad. Annars så är denna sänkt & lättkörd med dryga 140 bakhjulshästar + billig försäkring då det i papprena är en -98:ans SP3:a.
Är man för kort så kan man lösa det såhär Iconpjuck:
 

Bifogat

  • showImage1.jpg
    showImage1.jpg
    31.4 KB · Visningar: 45
  • showImage.jpg
    showImage.jpg
    29.9 KB · Visningar: 50

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
Hon behöver en FZ6-S (med halvkåpa) och då speciellt den ostrypta versionen på 98 hk. Lugnt och fin upp till 8000 varv och sedan när hon är lite varmt i kläderna kan hon ha riktigt roligt på bana mellan 8000-14000 varv. Inga problem med markfrigång och samtidigt sjukt lätt att kasta runt i kurvorna.

Jag hade gått på en 2006:a "R1-blå" med runt 1330 mil på mätaren. Naturligtvis SV-såld, fullservad, nybes ua och bra däck och drivpaket. Hittar du dessutom en med rensad bakdel och miniblinkers så är det en bonus.

OJ! Jag har ju en sån!, som är lite halvt om halvt till salu...ligger dock inte blocket. Men får jag rätt pengar så hjälper jag gärna till :tummenupp
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Hmm en SV har jag haft och funkar alldeles utmärkt billig i drift också samt så finns det en hel del piratgrejer. Men frågan är om det blir sån skillnad mot cbr600f med SV:ns 72 häst. Låt henne testa en twin först. Annars tror jag en fz6s eller n med 98 hästar kan vara nåt. Tror inte heller de faller så mycket i värde. Er6:an faller ju enormt procentmässigt.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hmm en SV har jag haft och funkar alldeles utmärkt billig i drift också samt så finns det en hel del piratgrejer. Men frågan är om det blir sån skillnad mot cbr600f med SV:ns 72 häst. Låt henne testa en twin först. Annars tror jag en fz6s eller n med 98 hästar kan vara nåt. Tror inte heller de faller så mycket i värde. Er6:an faller ju enormt procentmässigt.

Man betalar inte i procent ;)


CBRen går ju riktigt bra, inte vad det hänger på. Framförallt är det att få nåt fräschare i bättre skick. Hyndan har gjort sina vändor och tjänstgör med fördel till nästa noob som tänker tappa den 6 ggr innan vanan kommer.

Finns SVn med ABS? Det är ju klar fördel ER6..

Hon behöver en FZ6-S (med halvkåpa) och då speciellt den ostrypta versionen på 98 hk. Lugnt och fin upp till 8000 varv och sedan när hon är lite varmt i kläderna kan hon ha riktigt roligt på bana mellan 8000-14000 varv. Inga problem med markfrigång och samtidigt sjukt lätt att kasta runt i kurvorna.

Jag hade gått på en 2006:a "R1-blå" med runt 1330 mil på mätaren. Naturligtvis SV-såld, fullservad, nybes ua och bra däck och drivpaket. Hittar du dessutom en med rensad bakdel och miniblinkers så är det en bonus.

OJ! Jag har ju en sån!, som är lite halvt om halvt till salu...ligger dock inte blocket. Men får jag rätt pengar så hjälper jag gärna till :tummenupp

Om hon accepterar att ha en blå hoj :)D) så kanske det är nåt.. PMa utgångspris! :tummenupp

Hahahah säg det till en av mina förra kollegor som nu tjänstgör på stockholms-piketen eller brandisdamen på botkyrka.:D


Tjänstgör han på brandisdamen på Botkyrka? :va


Nej, på ärligt.

Han är alltså piketsnut och bög.. Och? Hävdar han att han är mallen för alla andra som är gay också? Förnekar han att det finns homosexuella frisörer? Förnekar han att det finns MMA-killar som är gay?

Vad säger du egentligen?
 
Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Man betalar inte i procent ;)


CBRen går ju riktigt bra, inte vad det hänger på. Framförallt är det att få nåt fräschare i bättre skick. Hyndan har gjort sina vändor och tjänstgör med fördel till nästa noob som tänker tappa den 6 ggr innan vanan kommer.

Finns SVn med ABS? Det är ju klar fördel ER6..



Om hon accepterar att ha en blå hoj :)D) så kanske det är nåt.. PMa utgångspris! :tummenupp




Tjänstgör han på brandisdamen på Botkyrka? :va


Nej, på ärligt.

Han är alltså piketsnut och bög.. Och? Hävdar han att han är mallen för alla andra som är gay också? Förnekar han att det finns homosexuella frisörer? Förnekar han att det finns MMA-killar som är gay?

Vad säger du egentligen?

Hon är brandis! Hon jobbar på piketen.
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tycker du kan byta in din SD mot min Monster.
Tillräckligt ny för att slippa skruva med, service vid 1000 mil. Sitter även puckar monterade, och skulle någon plastdel gå sönder vid eventuellt tappning så kostar de förvånansvärt lite att ersätta. Man får en komplett uppsättning plast för ca 7000:-. Det slår du nog inte med en japsare.

Fast det kanske är fel färg...:va
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Det är ett alternativ, och har varit uppe för diskussion (och är säkert fortfarande om det råkar dyka upp en superbra affär).. Men prio är att få en modern hoj i bra skick som hon tycker är subjektivt snygg, så billigt som möjligt (över tid).

Då faller tyvärr sporthojarna. Sen tror jag att hon snabbare kommer "över tröskeln" på en mer upprätt nakenhoj. Racetempo undantaget så ger högt, brett styre bättre kontroll.

Lätt? 240 kg är kanske lätt om det är en tjej som sysslar med kraftsport och är längre än 168cm för att slippa luta hojen för att nå ner! :D
Men jag är enig, Det är en pigg hoj som är rolig att köra.:kär Är inne på min andra z750 som hämtades idag :banana (men nu med abs).

Z750n tillhör en av de hojar jag har propsat för :tummenupp. Men för den budget som är lagd så "missar" man den nya generationen, och då känns fortfarande ER6 eller XJ6 som ett bättre köp.

Nästa hoj :tungan

Tycker du kan byta in din SD mot min Monster.
Tillräckligt ny för att slippa skruva med, service vid 1000 mil. Sitter även puckar monterade, och skulle någon plastdel gå sönder vid eventuellt tappning så kostar de förvånansvärt lite att ersätta. Man får en komplett uppsättning plast för ca 7000:-. Det slår du nog inte med en japsare.

Fast det kanske är fel färg...:va

No offense, men att byta superduken mot en monster skulle kräva en ENORM mellanskillnad. Ska jag byta så är det för att ha nåt jag kan race-kitta.

Nu är det en CBR600F(3) -97 i potten.. Byter du mot den så kanske vi har en affär! ;)
 
Last edited:

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
staffanstorp
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
har den perfekta tjej hojen till er....en gul sv650n som rullat 1200mil med hög draget leovince helsystem...pm:a mig din email så skickar jag bilder.
 

Implementer

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Z750n tillhör en av de hojar jag har propsat för :tummenupp. Men för den budget som är lagd så "missar" man den nya generationen, och då känns fortfarande ER6 eller XJ6 som ett bättre köp.

Nästa hoj :tungan

Såg att du kunde tänka dig en dyrare hoj om den höll sig bra i värde. Jag köpte en Z750 -08 våren 2009 (280mil) och sålde den nyligen (vid 940mil). Köpte för 60' och sålde for 59'. 500kr i värdeminskning per säsong alltså. Vet inte om det kommer se ut så framöver dock.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Såg att du kunde tänka dig en dyrare hoj om den höll sig bra i värde. Jag köpte en Z750 -08 våren 2009 (280mil) och sålde den nyligen (vid 940mil). Köpte för 60' och sålde for 59'. 500kr i värdeminskning per säsong alltså. Vet inte om det kommer se ut så framöver dock.

Läskunnighet! Det uppskattas :tummenupp (Kommer alltid många kommentarer som redan är besvarade).

Tyvärr kommer det nog inte bestå. Svågern köpte en -08 FZ6 som gått typ 170 mil för 49´ förra året.. Inte heller en dålig affär.

Men de är sällsynta.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Svar på tidigare fråga.

Ja SV650 finns med ABS.

Jag köpte en ny 2006 SV650 februari 2008 för 49 kkr, sålde den efter 2 somrar och 1100 mil för 44kkr, med slut däck och snart dax för 1200milaservicen.
Knappt någon värdeminskning alls med andra ord, särskilt inte om man räknar in att jag inte behövde byta något annat än olja.

2006 köpte jag en ny Cagiva V-Raptor för 66900 kr, såldes efter en sommar och 700 mil för 63000, samma sak där, bara att byta däck och en service hade gjort att förlusten dubblerats.

Så stryk inte nyköp, det kan vara bra affärer.
Nytt till rätt pris och tålamod vid försäljning kan vara vägen att gå.

Varsin 690 kanske vore något, en Duke till damen och en räjserbajk till dig.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
...

No offense, men att byta superduken mot en monster skulle kräva en ENORM mellanskillnad. Ska jag byta så är det för att ha nåt jag kan race-kitta.

Nu är det en CBR600F(3) -97 i potten.. Byter du mot den så kanske vi har en affär! ;)

Ja, nu menade jag givetvis inte att Monstret skulle vara till dig utan att du skulle offra din SD för att göra tjejen lycklig. :D Trodde inte på allvar att du skulle nappa, men försöka kan man alltid göra.

Annars kan jag väl bara stämma in i kören och rekommendera SV650. Är ju alltid manligt med lite twin-muller, även om det kommer från en tjej!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ja, nu menade jag givetvis inte att Monstret skulle vara till dig utan att du skulle offra din SD för att göra tjejen lycklig. :D Trodde inte på allvar att du skulle nappa, men försöka kan man alltid göra.

Annars kan jag väl bara stämma in i kören och rekommendera SV650. Är ju alltid manligt med lite twin-muller, även om det kommer från en tjej!


Grejen är att vi har lite andra mål i livet också. Så egentligen är det nollbudget på hojbyten, att jag vill sälja är mest för omväxlingen, men ska i så fall byta till nåt i samma prisklass.

Annars skulle jag lätt kunna byta till hennes fördel. Framförallt nu när hennes hoj ligger långt efter min :).
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top