Sökes billig verkstad eller någon som mek-kunnig

Nordan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ingen numer tyvärr :(
Hej!

Tänkte slänga ut en fråga om någon känner till en lite billigare mc-verkstad. Alternativt om någon lite "händigare" person mot betalning skulle vilja meka lite. Mc-n som skulle behöva skruvas på är en Yamaha xt-600 (jag vet att det kanske är lite fel forum men, men...)

Om ni känner till någon så maila eller pm:a mig.

Mvh Erik

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
R1 -99
Vad är det som du behöver hjälp med? Jag kan inte hjälpa dig men det underlättar om folk vet vad du söker för sorts hjälp. :tummenupp

Nordan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Kentamannen skrev:
Vad är det som du behöver hjälp med? Jag kan inte hjälpa dig men det underlättar om folk vet vad du söker för sorts hjälp. :tummenupp

Jo det är sant. Min felbeskrivning kanske blir lite luddig eftersom det är brorsans hoj. :va

Det blir ingen komp. när man rullar den framåt med växel i däremot blir det komp. när man rullar den bakåt. Låter nästan som att kolven kan slår i någonstans. Problemet uppstod efter det att brorsan plockat isär motorn för att byta packningar och o-ringar. Som jag förstår det skall man när man sätter ihop motorn ställa in kolven m.m. i rätt läge. Kan kanske vara det som inte gjordes rätt eller så är det något annat. :confused:

Om någon är intresserad kan jag be min bror förklara mer detaljerat och utförligare.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Låter som om kamtiderna är väldigt felinstälda. Rulla inte runt motorn i onödan då det ev finns risk att ventilerna börjar slå /redan slår i kolven

Annars låter det som om dekompretionsmekanismen är felinställd/ej inkopplad

Nordan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Borsiin skrev:
Låter som om kamtiderna är väldigt felinstälda. Rulla inte runt motorn i onödan då det ev finns risk att ventilerna börjar slå /redan slår i kolven

Annars låter det som om dekompretionsmekanismen är felinställd/ej inkopplad

Tack för tipsen! Det låter rimligt, brorsan var inne på liknande resonemang. Ok, det ska vi inte göra. Får lyfta upp den på ett släp och skjutsa den till en verkstad eller dyl.

HanneZ

Guest
ajaj, utan o skrämmas så kan ja berätta att detta ev. kan bli dyrt

Nordan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
HanneZ skrev:
ajaj, utan o skrämmas så kan ja berätta att detta ev. kan bli dyrt

Nja, inte utan att du skräms. :skrämd Misstänkte nog det iofs. Vad tror du det kan vara och vad rör det sig på ett ungfär om för pengar?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Har ni redan rivit motorn en gång så riv den igen. Lyft av toppen och kolla så att inte ventilerna fått sig någon kyss. Om det är ok så har du garanterat ett problem mindre (framförallt mindre kostnad).

Var finns ni i Stockholm?

Nordan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Freppa skrev:
Har ni redan rivit motorn en gång så riv den igen. Lyft av toppen och kolla så att inte ventilerna fått sig någon kyss. Om det är ok så har du garanterat ett problem mindre (framförallt mindre kostnad).

Var finns ni i Stockholm?

Ja det borde vi egentligen göra. Men tyvärr börjar brorsan att lessna tycker att det börjar bli tröstlöst eftersom han inte får ordning på den. Kolla ventilerna är iofs. lite mindre jobb.

Hyr del i ett garage i Jakobsberg.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...