Sökes Takbytarhjälp

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Vem eller vilka kan byta mitt villatak ( takpannor )

Börjar bli dålig årstid för dyligt ( lite halvbråttom)

Roliga svar man får

Tänkte mest att här finns nog rätt mycke duktiga hantverkare på forumet

En seriös förfrågan om ett jobb i 100 000;- klassen men kanske var det fel forum ändå??

Göra själv? Behöver du byta pappen också? Om gamla pappen inte är skitdålig och du har takskador, så städar man bara av och spikar på ny papp ovanpå den gamla. Fast i ärlighetens namn, så tar det en stund att lägga om själv och tiden nu är knapp innan höstrusket sätter in. Pannor går dock ganska lätt att greja på egen hand, till skillnad från plåt, som är mycket bängligare och kräver minst två pers för att handskas med. Stegar och byggställning underlättar förstås.

Blev precis klar med mitt tak för några veckor sedan... ett jäkla skitgöra med stora plåtar och specialvinklar och genomföringar. Men jag sparade in säkert 40-50 tusen på att göra det själv :tummenupp

Vi byter 850 kvadrat tegeltak på en skola nu, men eftersom vi har läktat fel så får vi flytta all bärläkt! :banana
Detta märkte vi på när 34 pall tegel är utburna och färdiga för att läggas..

Vi byter 850 kvadrat tegeltak på en skola nu, men eftersom vi har läktat fel så får vi flytta all bärläkt! :banana
Detta märkte vi på när 34 pall tegel är utburna och färdiga för att läggas..

Ajaj,usch och tvi.Det får man hoppas att man inte råkar ut för.

Ajaj,usch och tvi.Det får man hoppas att man inte råkar ut för.

Vi har fått olika pannor, så mer än 2/3 av pannorna funkar, men får göra om allt ändå pga den tredjedelen som inte fungerar. Chefen var sådär glad när vi ringde :gnissla

Så!
Kolla om ni har rätt bärläktavstånd innan allt är färdigläktat!

Som vanligt mest dryga svar, andersson ska du göra det själv hjälper jag dig om du vill. Kan det mesta grundläggande inom hantverk och lägga tak är inte raketforskning. Men just tak har jag inte lagt förut men inte svårt att ta reda på hur man ska göra det/

Har en kompis som sysslar med sånt.

Vet att de tar ~ 25 000 +moms för enkelt/litet tak. Byter pannor, papp och läkt. På en dag.

PM:a för nummer.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...