Söndag 12/7......som det kan bli....

alexa

-alex-
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati 748 SP -96, #4797
Ett STORT TACK till alla idag, ni vet vilka ni är!

facit: vä nyckelben av på två ställen, armslynga, smärtstillande piller. Beräknad läktid 4 veckor.

.....tänk om man hade "huat sej litta"..... [irriterad] :huvet
 

alexa

-alex-
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati 748 SP -96, #4797
"tråkigt att det blev som det blev, men det kan som sagt blivit värre

hittat lite delar till dig."

Tack Tack, det var snabba bud, inte så blodigt ändå, är ju förhoppningsvis bara en fram fälg som behövs. Det kosmetiska får vänta.

....lite avigt att bara skriva men en hand....:gnissla
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
:rolleyes: tråkigt..
Där ser man vad adrenalinet kan göra du såg ju inte ut att ha jätteont på plats. nått att tänka på när folk studdsar upp som om inget har hänt.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
:rolleyes: tråkigt..
Där ser man vad adrenalinet kan göra du såg ju inte ut att ha jätteont på plats. nått att tänka på när folk studdsar upp som om inget har hänt.

Tänkte just på samma sak. Man borde fan ligga stilla tills man blivit lätt undersökt... Under vad för droger kroppen kan producera.. (Och för inte Maverick ska kommentera), borde jag också gjort när jag gick av...

Skönt att det inte gick värre än det jag hört..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jaha, igen då. Vad hände denna gången?
 

alexa

-alex-
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati 748 SP -96, #4797
Kan du inte få det att låta lite mer optimistiskt? Snubben har fan precis klotat sin nyinköpta/nyservade ducce för fan.

Överlåter saken till Alex om han känner att han vill berätta mer om incidenten..

endorfin, kroppens eget morfin , grovt sagt.
nu känns det lite mer dock.... men har fått med en rejäl packe citadon (panodil + en svag opioid (morfinliknande)) hem.
"preparatet anses ha en relativt hög missbrukspotential jämfört med övriga svaga opeoider" :confused::va

ja vad hände... jag fittade till det i en kurva helt enkelt.... ja jag stör mig på det inträffade, men är glad att jag inte slog mig mer än så här.

behöver nog ta en kurs i kurvteknik när jag repat mig. Och gå till en terapeut och arbeta bort min skräck för att lägga ner hojen mer i kurvorna (inte lägga den i backe då alltså, bäst att förtydliga sig för att slippa massa rappa komentarer).
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kan du inte få det att låta lite mer optimistiskt? Snubben har fan precis klotat sin nyinköpta/nyservade ducce för fan.

Överlåter saken till Alex om han känner att han vill berätta mer om incidenten..

Vad spelar det för roll om hojen är ny eller gammal? Man gillar den cykeln man har. Jag utgår från mig själv då alltså.

Man kan ju inte tänka: "Puh, tur jag inte hann serva den innan jag smällde!"
Det är nog det sista man tänker på när man ligger på sjukhus - den biten har jag stor erfarenhet från ;)
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
endorfin, kroppens eget morfin , grovt sagt.
nu känns det lite mer dock.... men har fått med en rejäl packe citadon (panodil + en svag opioid (morfinliknande)) hem.
"preparatet anses ha en relativt hög missbrukspotential jämfört med övriga svaga opeoider" :confused::va

ja vad hände... jag fittade till det i en kurva helt enkelt.... ja jag stör mig på det inträffade, men är glad att jag inte slog mig mer än så här.

behöver nog ta en kurs i kurvteknik när jag repat mig. Och gå till en terapeut och arbeta bort min skräck för att lägga ner hojen mer i kurvorna (inte lägga den i backe då alltså, bäst att förtydliga sig för att slippa massa rappa komentarer).

Undvika rappa kommentarer är nog omöjligt på det här forumet..
Men en BKK (Broms och kurvtagning) (SMC's kurs) som jag tog i helgen är skitbra!
Kan väl mer eller mindre säga att jag fick tillbaka hela mitt förlorade självförtroende (vurpade tidigare iår) samtidigt som jag fick lära samt vidarutveckla en massa saker!

Läs mer på:
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=967

Krya! :)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
endorfin, kroppens eget morfin , grovt sagt.
nu känns det lite mer dock.... men har fått med en rejäl packe citadon (panodil + en svag opioid (morfinliknande)) hem.
"preparatet anses ha en relativt hög missbrukspotential jämfört med övriga svaga opeoider" :confused::va

ja vad hände... jag fittade till det i en kurva helt enkelt.... ja jag stör mig på det inträffade, men är glad att jag inte slog mig mer än så här.

behöver nog ta en kurs i kurvteknik när jag repat mig. Och gå till en terapeut och arbeta bort min skräck för att lägga ner hojen mer i kurvorna (inte lägga den i backe då alltså, bäst att förtydliga sig för att slippa massa rappa komentarer).

Du kommer repa dig, gött.

Ang kurvtagning. Detta har jag sett flertalet gånger och det är alltid orutinerade förare som håller för högt tempo än de egentligen klarar av.
En kille som låg före mig körde bara helt enkel ut i skogen såg det ut som, men när det senare gick att prata med honom så var det för skarp kurva för hans del i det tempot som hölls.
Jag har själv kört rakt fram i Elinebergsrondellen för att jag trodde att den tar man lätt i 100. Men när rondellen sen närmade sig så blev man skraj och ville inte chansa så det blev rakt fram istället.

Detta kan tränas bort på bandagar med instruktör - eller så håller man hastigheten i trafiken. Sådana taskiga asfaltslagningar det finns "där ute" finns inte på Knutstorp så det behöver man inte tänka på liksom hala brunnslock(jag höll på att lägga ZX7an häromveckan för ett halt vitt streck) eller just vitmålade streck.

Krya dig, dra lärdom av det, laga hojen så den blir körduglig igen och ut på banan med dig. Tro inte sen att du är Rossi när du ska hem från Knudan bara ;)
 

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Ett STORT TACK till alla idag, ni vet vilka ni är!

facit: vä nyckelben av på två ställen, armslynga, smärtstillande piller. Beräknad läktid 4 veckor.

.....tänk om man hade "huat sej litta"..... [irriterad] :huvet


Här går man och samlar sig för göra en framstöt och köpa ny hoj efter månader av inaktivitet för en "olycka som kunde gått MYCKET värre"...:Bugar

Nu é ni så goa och tar det lugnt å fint "out there", nu vill tant ente höra om fler malörer och få mer "vatten på kvarnen" att hoj é bara till för självmordspiloter :fakta:ajjabajja

Undvika rappa kommentarer är nog omöjligt på det här forumet..
Men en BKK (Broms och kurvtagning) (SMC's kurs) som jag tog i helgen är skitbra!
Kan väl mer eller mindre säga att jag fick tillbaka hela mitt förlorade självförtroende (vurpade tidigare iår) samtidigt som jag fick lära samt vidarutveckla en massa saker!

Läs mer på:
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=967

Krya! :)

Jaha - märkte aldrig att det var borta....:)
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Alltid tråkigt när olyckan e framme. Krya på dig och tänk inte på hojen, som tidigare sagt - Materiella saker går att ersätta.
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Fyfan Alex!
Känner mig nästan skyldig för att jag bad dig följa med på turen =(

Hoppas det läcker snabbt och att du hoppar på det igen med ditt nya skinnställ. =)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top