Sörfors på lördag 21/1 om SMHI har fel

Langsam

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
xr650r
Om det inte blir så kallt som utlovat åker jag ut till Sörfors på lördag fm. Oplogat eller ej. Grisfest mao :)

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
Langsam skrev:
Om det inte blir så kallt som utlovat åker jag ut till Sörfors på lördag fm. Oplogat eller ej. Grisfest mao :)
Jag körde upp spåret i bussjö igårkväll, det är fullt körbart och crossbanan är också plogad. Spåret kommer att prepareras ytterligare med fyrhjuling och enduroplog, Magnus har uppfunnit något nytt! :Bugar
Med hopp om en helg med varmare än -20, för mig blir det nog Bussjö, jag behöver komma upp i ståendes på spåret. :huvet

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Schvidja skrev:
Jag körde upp spåret i bussjö igårkväll, det är fullt körbart och crossbanan är också plogad. Spåret kommer att prepareras ytterligare med fyrhjuling och enduroplog, Magnus har uppfunnit något nytt! :Bugar
Med hopp om en helg med varmare än -20, för mig blir det nog Bussjö, jag behöver komma upp i ståendes på spåret. :huvet
Jag kommer om det inte blir alltför kallt, har en träff med trappstegshoppet och det sköna platåhoppet! :tummenupp

Macket

Drive it like you hate it
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM SXF250 & EXC-F250
RJ skrev:
Jag kommer om det inte blir alltför kallt, har en träff med trappstegshoppet och det sköna platåhoppet! :tummenupp

jag ska till bussjö på söndag :hihi

Last edited:

Macket

Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM SXF250 & EXC-F250
Kom igen nu alla endurotokar :) anmäl er och kom ut till bussjö och kör imorgon!

de ska bara vara -7 grader

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
Macket skrev:
Kom igen nu alla endurotokar :) anmäl er och kom ut till bussjö och kör imorgon!

Hoppas på vettig temp så kommer vi två "slowriders" som körde fem mil på älven i måndags!

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Macket skrev:

Hoppas en "sporthojstok" som jag också får komma... ;)
Kommer om jag inte måste vara hemma med lillgrabben som blivit sjuk.

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
Vi var ute idag och endurospåret börjar bli riktigt fint, nu kan jag komma upp på benen på vissa avsnitt. Magnus har kört med sin uppfinning enduroplogen för mc. En mycket sofistikerad plog som följer spåret har tyngd och plogar samtidigt. Den kommer dock enligt Magnus att modifieras ytterligare för att bli optimal. I dag var vi 8 pers och det var -12 men man kan köra utan frostproblem för det finns ju värmestuga om man slöar på spåret. :) Crossbanan är som vanligt på topp för den som vill gasa och hoppa.

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Blir det något Bussjö idag pga allt snöande?

Jag har förövrigt anmält mig men känns onödigt att köra dit om det inte blir något.

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Enduro Plog

Schvidja skrev:
Vi var ute idag och endurospåret börjar bli riktigt fint, nu kan jag komma upp på benen på vissa avsnitt. Magnus har kört med sin uppfinning enduroplogen för mc. En mycket sofistikerad plog som följer spåret har tyngd och plogar samtidigt. Den kommer dock enligt Magnus att modifieras ytterligare för att bli optimal. I dag var vi 8 pers och det var -12 men man kan köra utan frostproblem för det finns ju värmestuga om man slöar på spåret. :) Crossbanan är som vanligt på topp för den som vill gasa och hoppa.

Hej det låter intressant med plogen finns det nån bild på den?

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
En konstig dag att köra hoj, full snöstorm! Nåväl gick ju att puttra runt och lära sig köra i spår som inte är min favorit men jag tyckte det gick hyfsat mot slutet dock sa både fram- och bakbromsen upp sig så det blev till att motorbromsa med tvåtaktaren... :rolleyes:

Tack till de som hjälpte mig med bilen när jag inte kom upp på vägen! :tummenupp
/Han med röd Mazda6 och vit släpvagn

Macket

Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM SXF250 & EXC-F250
de va riktigt kul att köra idag, men crossarna tyckte dock inte om snön :confused:
hela luftburken var full med snö :3freak

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...