S: 14F2 (PB-918) Svart - ev. byte!

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
S: 14F2 (PB-918) Gärna byte 14E + pengar!

Uppdaterat min annons lite:

http://www.blocket.se/view/4778481.htm?caller=kal_s&l=0&c=1&city=0

En bild:
PIC_0277.JPG
 
Last edited:

WoRlDmAnS

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Väsby
Hoj
B1 (BLÅ)
xtreme skrev:
Har en svart 14F2 (även kallad PB-918) som inte riktigt passar mig! Det är en kopia på en Polini-hoj. Har inte kört in den än... (är fortfarande på första tanken). Enligt manualen har den 4,5Kw (strax över 6Hk!) och det känns! Den går väldigt skarpt när man kommer upp i fart! Ska tydligen toppa 90km/h! Ta det med en nypa salt - 70-80km/h kan vara mer nära verkligheten! Har bytt till NGK tändstift och justerat in tändningen. Startar alltid på första rycket! Ramen är av aluminium, dubbla skivor fram, vattenkyld (så klart). Hojen "passar" som sagt inte mig... jag är själv "fullvuxen" - väger 3-siffrigt. Banan vi kör på är en mindre gocart-bana! Detta innebär att jag inte kan nyttja hojens prestanda! Det tar en bra stund före koppligen slirat klart (när jag kör). Jag behöver en stark hoj som toppar runt 50km/h. Kan ev. ta en eller två 14E i byte! Priset är 5000:- för den som vill handla utan byte! (5500:- gäller som utgångspris för den som tänkt pruta!)

En bild:
PIC_0277.JPG



Din är inte den riktiga 14f!!! du har kopia på kopia! din kostar bara 4900 i sverige medans den kopia av 14f kostar 10000 i sverige! Men jag har 8 hästar i min med en ny 17mm förgasare! :lol :7peta
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
WoRlDmAnS skrev:
Din är inte den riktiga 14f!!! du har kopia på kopia! din kostar bara 4900 i sverige medans den kopia av 14f kostar 10000 i sverige! Men jag har 8 hästar i min med en ny 17mm förgasare! :lol :7peta


Äummm, för att reda ut lite begrepp.

14F är en Blatakopia som ligger runt 5000:- (Man får således 2st för 10000:) Ca 8hk enligt spec.

14F2 är en kopia på en Polinihoj, kostar också runt 5000:-
Ca 6hk enligt spec. Men med alu-ram som inte 14F har + lite andra fördelar som tex. bättre köregenskaper än de andra i F-serien (enligt mitt tycke)

14F3 är en kopia på en Banchee-hoj (lite osäker på stavningen) Även denna ligger runt 5000:-
Ca 8hk enligt spec.

Ingen av 14F, 14F2 eller 14F3 är kopia på kopian! Det är 3 helt olika hojar...
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
WoRlDmAnS skrev:
Din är inte den riktiga 14f!!! du har kopia på kopia! din kostar bara 4900 i sverige medans den kopia av 14f kostar 10000 i sverige! Men jag har 8 hästar i min med en ny 17mm förgasare! :lol :7peta
Grattis! Du har uppnått ditt mål med att skryta om din minimoto i alla trådar på SH.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top