Sabbad framskärm, behöver ny

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
idag , en fin och solig dag i april. hade sovemorgon så jag tänkte "då tar jag hojjen till skolan" , efter skolan skjutsar ja en polare en liten bit innåtstaden, står vid ett rödljus med en bil framför mig, båda sak vi svänga vänster, vi får grön pil åt vänster, han kör iväg och jag hänkar på ( i lugn och fin takt) hinner precis växla upp i 2:an då jag hör ett par däck skrika till o PANG! så drog jag in i frmaförvarande , jag skjuts upp i luften en halvmeter , landar sedan på min tanken med skrevet vidöppet, gör skitont!! killen och jag kör ifrån korset så fort som möjligt för att inte hindra annan trafik, han kliver ur och kollar om det blev något på sin bil, sen säger han "hur gick d?" jo jag slog mig säger jag , han drar direkt. Jag skiter i honom kör hem , sen när jag sitter på bågen halvvägshemma ser jag att där e smårepor på framskärmen, men när jag kommer hem så upptäcker jag att hela framskärmen e full av vita "vikningar" blir skitsur och arg på maj själv.

så nu behöver jag en ny, något tips, ?? orginal igen e uteslutet.
någon som vet någon snygg

ps bågen är blå och jag vill ha med bra finish

mvh //oskar

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Har inte KTM fina framskärmar? Min klasskamrat (zpeppy här på forumet.) tjötar _alltid_ :tungan om att han ska skaffa en sån till sin 125a, när, eller om han nu köper en snart...

Vet inte var dom finns eller i vilka färger, kom bara o tänka på det när du frågade, kanske värt o kolla upp?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hoppsan, tänkte inte på att det var en offroad. Hm YZ 80cc har en skärm som jag tror är galant på din hoj!

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Jo ktm skärmar är billiga och snygga men vet inte om dom finns i blått :confused: tror inte det.

/David

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
Jo ktm skärmar är billiga och snygga men vet inte om dom finns i blått :confused: tror inte det.

/David

Precis. Men har inte yamaha-crossarna skapligt snygga skärmar med?? Dom borde väll ha rätt färg? Det heter väll Yamaha-blå och den har väll alla crossar/enduro, och DTn?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Precis. Men har inte yamaha-crossarna skapligt snygga skärmar med?? Dom borde väll ha rätt färg? Det heter väll Yamaha-blå och den har väll alla crossar/enduro, och DTn?

Jo sant, det har dom ju. Borde vara billigare till crossarna och dom borde passa.

Föressten jag köpte ingen cbr. Det är jag daviid :tungan

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
Jo sant, det har dom ju. Borde vara billigare till crossarna och dom borde passa.

Föressten jag köpte ingen cbr. Det är jag daviid :tungan

Jupp

Gött, bra val :Bugar , men va det inte du som va så jäkla inne på en CBR innan? kanske inte va du... Nån som fått sin CBR här på forumet ännu?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Jupp

Gött, bra val :Bugar , men va det inte du som va så jäkla inne på en CBR innan? kanske inte va du... Nån som fått sin CBR här på forumet ännu?

:) nja sådär men ändrade mig. Den är försenad så den verkar inte ha kommit.

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Johanjulgran skrev:
Slipa och lacka tycker jag. du kan få den i vilken färg du vill och så glänser den mera sen :D

njae... det vill a inte, jag var faktiskt på väg lite innan att köpa en mer "crossliknande" skärm för att denna ser ganska så ful ut , så en cool och snygg skärm i blått, någon ??????????

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Köp en yz-skärm...det gjorde "joker" och hans blev riktigt nice faktiskt...du får klippa lite i nätet..men annars inga probs!
funderar på att göra det själv...

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
mad_man_axel skrev:
Köp en yz-skärm...det gjorde "joker" och hans blev riktigt nice faktiskt...du får klippa lite i nätet..men annars inga probs!
funderar på att göra det själv...

oki, hur mycket måste man klippa i nätet ? , ser det snyggare ut om man tar bort allt nät ? eller ska man köpa en twinlight för att det ska bli helt rätt ? :D

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Sabbade med min franskärm för nån dag sen på tzr:en, skulle lyfta upp hojen på en pall så jag kunde lossa framdäcket och gafflarna med mera så vek sig pallen och åkte in mellan motorn och framdäcket och drag med sig skärmen :mad:
Så ifall någon har en tzr-framskärm som lägger o dräller, kanske på reservdelshojen så hör av er!!! är mkt intresserad :D

(Snodde lite tråd)

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Acerbis och Ufo mfl. borde ha en crosskärm till vettig peng Oskar. Är DT'n samma blå som de nyare YZ'orna?

/Joakim

Edit: Prisexempel, Ufo universalskärm 125-500cc, 209kr på Lelles. Är den YZ-blå är det inga problem att hitta en om inte just den duger!

Last edited:

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Pålle skrev:
Acerbis och Ufo mfl. borde ha en crosskärm till vettig peng Oskar. Är DT'n samma blå som de nyare YZ'orna?

/Joakim

Edit: Prisexempel, Ufo universalskärm 125-500cc, 209kr på Lelles. Är den YZ-blå är det inga problem att hitta en om inte just den duger!

tjenare, jag vet inte om det är samma blåa färg som de nya yz:eek:rna, den färgen jag har på min kallas "yamaha blue" , men det finns en lite "blåare" färg som kallas "Racing blue" som jag misstänker är på de nya yz:eek:rna...

någon som vet vilket det är ???

e faktiskt sugen på en ny lamkåpa nu när jag ändån är igång,twin-light eller likannde, jag har bara 2 krav på detta, 1. ska se snygg ut, 2. ska ha bra ljuskägla. och givetvis va samma färg som skärmen,

men nu ... eeee man kan nog ha lite färgskillnad för att tanken är målad i metallic-blå och det gör nog inget så jättemycket om framskärmen och lampan e lite mörkare blå.

fox9racing

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
Yamaha DT 125 LC -82, Cagiva V Raptor 1000 -00, KTM LC4 640 SM -03
Värm lite lätt med en värmepistol på dom vita vikningarna så brukar dom försvinna.
Men köp YZ skärm, blir mycket snyggare.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...