Sachsenring MotoGp. vill ha tips och råd

Frfr

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
Honda CB600
Hej

Jag och lillebror skall dra ner till Sachsenring motoGP 2011 och kolla.

Behöver tips och råd kring:

Var skall man stå längs banan?
Hur skall man bo? Hotell? tält? vandrarhem?
Hur fungerar det att ta sig fram och tillbaka till banan?
allmänna tips kring sachsenring mottages tacksamt också

Mvh
Fredrik

Frfr

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
Honda CB600
tack.
Min andra gång inne på forumet så jag har inte hittat alla funktioner än.

Campingen känns så där... Får nog boka rum i närheten om man hinner innan det är slut.

DHof

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2010
Hoj
-02, 600 Hornet
Vi är några som tar en veckas körning med Sachsenring som slutmål på fredagen. Jag som då varken har koll på banan eller följer MotoGP har bara sagt "JA - JAG FÖLJER MED!" - för vem kan säga nej till en veckas motorcykelkörning i Tyskland (förutom motorvägskörningen då...).

Vi har visst valt T9-läktaren på ringen.
Hotell har vi redan bokat, en timmes färd från ringen, ca 400:-/natt för ett dubbelrum. Hotellet hittades och bokades via hotels.com

Mer än så har vi knappt planerat - jo visst, vi hade tänkt köra alpvägen när vi ändå är där nere!

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Om man gillar att festa och lattja så ska man helt klart bo på den officiella campingen! den ligger ett stenkast från banan. Det är bra att vara där tidigt på fredagen om man vill hitta en någorlunda schysst plats. Campingen ligger på en kulle :)
Bor man på campingen går man till banan på 5-10 minuter.
Jag tyckte man såg bra utan läktarbiljetter..
Annat tips är att beöka Berlin på vägen upp eller ner. Berlin är en höjdare och europas billigaste huvudstad. Östra Berlin är billigare än västra och där finns även de roligaste uteställena. Jag orkar inte räkna upp allt som finns att se i Berlin..

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Om man gillar att festa och lattja så ska man helt klart bo på den officiella campingen! den ligger ett stenkast från banan. Det är bra att vara där tidigt på fredagen om man vill hitta en någorlunda schysst plats. Campingen ligger på en kulle :)
Bor man på campingen går man till banan på 5-10 minuter.
Jag tyckte man såg bra utan läktarbiljetter..
Annat tips är att beöka Berlin på vägen upp eller ner. Berlin är en höjdare och europas billigaste huvudstad. Östra Berlin är billigare än västra och där finns även de roligaste uteställena. Jag orkar inte räkna upp allt som finns att se i Berlin..

Jag skulle nästan sträcka mig så långt som: Bor man inte på campingen har man inte varit på Sacsenrings MotoGP!! Helt underbart galet ställe!

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Har suttit på T8, några marksyningar vid regn. Annars inte så rolig läktare. Ja man måste bo eller åtminstone tillbringa en natt på campingen. Helt galet!

nifa73

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2011
Hoj
02,Yamaha,R1
Sachsenring

Hej
Kul att ni ska dit i sommar.
Jag var där förra sommarn och fy fa.... vad häftigt det vaa:)!
Glöm hotel och vandrahem,sov på campingen,dock dyrt, ca 80 euro!
Men då ligger ni precis vid banan,bara att lunka ner på morgonen. Höra det sköna soundet ifrån GP-bikarna:yoparty
Sova är inte att tänka på,då det är en sjuhelvetes fest hela natten.

Jag ska själv dit i sommar,denna gång med hojjen!

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Finns det bara en camping i närheten eller finns det fler?

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Ankerberg är den "riktiga" campingen, det är där man vill vara! Finns nog lite andra alternativ runtom, men Ankerberg är ju gångavstånd, mittemot banan, mycket praktiskt, och kul som f-n.

Någon som tänkt hoja ner? (Torsd. kväll, eller fre. morgon)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det är bra drag där ja, utsikt från fyllekullen mot banan och hur det såg ut där lördag natt 2008.
ska dit men på insidan av depån, brorsan kör i sidovagns VM supportracet.

Bifogat

• vy.jpg
    vy.jpg
    95.3 KB · Visningar: 123
  • supa.jpg
    supa.jpg
    52.7 KB · Visningar: 139
Last edited:

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Det är bra drag där ja, utsikt från fyllekullen mot banan och hur det såg ut där lördag natt 2008.
ska dit men på insidan av depån, brorsan kör i sidovagns VM supportracet.

Grattis! Fota mycket, och lägg upp!
Köpte precis biljett.
Snart bara ståplats kvar!!!!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Grattis! Fota mycket, och lägg upp!
Köpte precis biljett.
Snart bara ståplats kvar!!!!

Jag ska försöka fota, sist vi va där för nån vecka sen på IDM hade jag fotopass, men det gick fan inte att få till motogp.

Håll koll efter brorsan på banan, alla pass är sent på dagen, ser ut så här fast med nummer 30.

2010lack.jpg

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
skall åka dit för första gågne i år men utan hoj bo på hotell då vi har bebis med oss..
Finns det något man inte bör missa på området dagtid?
Någon speciell biljett ellr nått man ska köpa så man får se lite häftiga saker...
Har köpt ståplats då vår pojke inte kommer kunna sitta still på en läktare...
Var e det störst chans att få autografer =)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
skall åka dit för första gågne i år men utan hoj bo på hotell då vi har bebis med oss..
Finns det något man inte bör missa på området dagtid?
Någon speciell biljett ellr nått man ska köpa så man får se lite häftiga saker...
Har köpt ståplats då vår pojke inte kommer kunna sitta still på en läktare...
Var e det störst chans att få autografer =)

hm, det finns en del kul grejor som utställda hojar mm, men om du kommer dit med din biljett vet jag inte, detta blir andra gången jag är där men båda gångerna med depåpass så hur det funkar "utifrån" vet jag inte.
Autografer skulle väl vara på där dom visar hojar, men minns inte att det va några "stjärnor" där sist, annars håller dom sig på områden dit man inte kommer.
Festen på kullen är speciellt, minst sagt, men inget för barn.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Det luktar dock inte så gott på campingkullen! var där 2004, men bodde på Hilton i Dresden. Stanken från campingen när 10000 tyska bikers hade gjort sin morgontoalett på grannens tältduk sitter fortfarande i näshåren! var nog ett jävla drag dock!

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Om du bor på campingen och tyskarna i granntältet frågar dig något. Svara då INTE "I don't speak nazi"

Det har provats av -Walter- här på forumet. :)

Last edited:

knallen

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Hoj
Ducati
Jag ska försöka fota, sist vi va där för nån vecka sen på IDM hade jag fotopass, men det gick fan inte att få till motogp.

Håll koll efter brorsan på banan, alla pass är sent på dagen, ser ut så här fast med nummer 30.

2010lack.jpg

Varför bröt dom? Dom gjorde en ganska bra start, och tog ett par placeringar, men sen var dom försvunna.. Tråkigt!
Höjdpunkten annars var ju när ett ekipage snurrade och slaven flög av. Föraren märkte dock inte det, utan körde iväg med slaven springandes bakom.. Han lär ju inte ha kommit så långt, men underhållande var det
:D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...