Sadelfärg! Vart och vilken?

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Hej!

Nån som har några råd om så kallad sadelfärg, eller det kanske kallas vinylfärg!?!?
Vart finns det att köpa? Finns det nån som är bättre eller sämre? Hur bra höll det?

Vet att jag läst disskutioner om det här på SH, så nån lär ju vetà vad jag menar.

Tack på förhand!

Last edited:
FoliaTech har sådant, jag färgade ett skinnställ en gång. Det håller inte bra när det veckas då det bildas sprickor... Hur slittåligt det är vet jag ej, men jag skulle inte vilja testa... Lämna skiten till en tapetserare som syr en ny sadelklädsel för en billig peng.

Pålle skrev:
FoliaTech har sådant, jag färgade ett skinnställ en gång. Det håller inte bra när det veckas då det bildas sprickor... Hur slittåligt det är vet jag ej, men jag skulle inte vilja testa... Lämna skiten till en tapetserare som syr en ny sadelklädsel för en billig peng.

Mjaa, det var nån som hade lackat om sadeln och var väldigt nöjd med det. Kommer inte ihåg vem det var bara. Och det är inte en sadel jag ska lacka om, utan dynan (den är ljuslila) längst upp på bommen på en jetski. Vill behålla orginalklädseln då det är en yamma-logga i den. Och finns det en bra färg för det så är ju det billigare än att köpa en orginalklädsel (som för övrigt inte verkar finnas i svart). Hoppas nån har koll på tillverkare, priser och vart man handlar... :hållatummarnasmiley

Jag lämnade in min limpa/sadel o kläde om den hos en tapetserare!
Skulle oxå ha svart, och med arbete o matrial så blev det
600kr och det blev snyggt! Okej,, loggon får du väl kladda
på själv, om du nu måste ha den!

Ofta ber folk om ursäkt (och det ska de!) när det talas om enduro här.
Nu kommer du dragandes med en fråga om JETSKI...
Det blir :tummenner och :smasha !!!

Supermoto skrev:

Ja, hade det varit en fråga om hur Helmut ska färga sina depå-lederhosen, hade vi kunnat godkänna det :D

Alltså, jag är skeptiskt till färgning av skinn och plast m.m. i efterhand - det har en tendens att lossna om färgen inte går in i porerna ordentligt. Färgningen måste ske i själva produktionen innan de "förseglar" materialet. Sabbar man dessutom originalklädseln, så sitter man där med något som ser halvtaskigt ut och har inte något att byta med.
Går det inte att köpa originaldyna i annan färg ? (eller ha en extra sådan att labba med ?)

TomK skrev:
Ja, hade det varit en fråga om hur Helmut ska färga sina depå-lederhosen, hade vi kunnat godkänna det :D

Alltså, jag är skeptiskt till färgning av skinn och plast m.m. i efterhand - det har en tendens att lossna om färgen inte går in i porerna ordentligt. Färgningen måste ske i själva produktionen innan de "förseglar" materialet. Sabbar man dessutom originalklädseln, så sitter man där med något som ser halvtaskigt ut och har inte något att byta med.
Går det inte att köpa originaldyna i annan färg ? (eller ha en extra sådan att labba med ?)

Läderhosen ska vara svarta!!! :whip

Orginalklädseln ÄR skitful nu (som sagt, ljuslila)! Se bilden (förre ägaren som kör)! Och den finns inte i svart vad jag vet än. Dessutom utsätts denna dyna inte för nån nötning, bara översköljning av vatten.
Det var ju nån som var skitnöjd med sin omlackade sadel, om jag bara kunde komma på vem det var.... :huvet

Bifogat

• Jetski01.jpg
    Jetski01.jpg
    41.7 KB · Visningar: 65
Supermoto skrev:

Mitt stora mål är att döpa om denna site till Sportjetski.com, men berätta inte det för Swedie.... :yoparty

WORD :) Nu börjar det drällas med bilder här oxå :tungan Jag känner igen det här, PRECIS så här gick det till i våras...... Vera hinta lite om Husa, sedan ett svagt ögonblick på rörken fick man provköra några varv Grrrrr, sedan satte tankegångarna fart å ett beslut mognade.

Du ska se i vår, när man råkar glida förbi på beachen.... så säger Ebbe snällt med hundvalpsögon, Prova en sväng vettja........... (det är säkert skitskoj, men det kan man ju inte erkänna för honom, varför ska han ha grejor som är roligare än mina) sedan när man åkt, så börjar hjärnan hantera intrycken å några månader senare så köper man väl en sådan där plastbaguett med styre som vrålar å ger föraren ett flin :hihi

Rackans massa indoktrineringar överallt nu för tiden, man e ju för svag för att stå emot oxå........... hm....... men det är ju bara pengar :D

Supermoto skrev:

Tom Byron skrev:
WORD :) Nu börjar det drällas med bilder här oxå :tungan Jag känner igen det här, PRECIS så här gick det till i våras...... Vera hinta lite om Husa, sedan ett svagt ögonblick på rörken fick man provköra några varv Grrrrr, sedan satte tankegångarna fart å ett beslut mognade.

Du ska se i vår, när man råkar glida förbi på beachen.... så säger Ebbe snällt med hundvalpsögon, Prova en sväng vettja........... (det är säkert skitskoj, men det kan man ju inte erkänna för honom, varför ska han ha grejor som är roligare än mina) sedan när man åkt, så börjar hjärnan hantera intrycken å några månader senare så köper man väl en sådan där plastbaguett med styre som vrålar å ger föraren ett flin :hihi

Rackans massa indoktrineringar överallt nu för tiden, man e ju för svag för att stå emot oxå........... hm....... men det är ju bara pengar :D

MUAHAHHAHAHHAHAHHAAA... :Bugar

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back