Sadelväska på streethoj

jjo

Ny medlem
Gick med
13 May 2014
Hoj
93 Honda ntv 650 revere
Hej. Har skaffat en kawasaki z800 och är ute efter tips på bra packväskor för en lämplig slant. Har kikat på jofamas pckväska på ca 50 liter som ju ligger bra till i pris.. Nån som har nått fler tips??

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Rear-bag-1.jpg Har kört den på alla mina hojar, Blivit Många Europa resor i både spöregn o strålande sol (aldrig behövt använda regnskyddet),Max 2000:- funkar kanon,, Bästa väskan :tummenupp REKOMENDERAS..! Sitter som ett smäck.:) (SW-MOTECH Tail-bag Rear-bag).

Jo jag tror ju på så lite packning som möjligt så då räcker en sån gott.
Men vill man packa en jädrans massa pryttlar så ska man Skaffa en Gs med korvlådor.:D
Du har ju en Street hoj och man vill väl? ha kvar den känslan när man luffsar runt.

Last edited:

jjo

Ny medlem
Gick med
13 May 2014
Hoj
93 Honda ntv 650 revere
Ok. Ja den är nog i minsta laget. Är nog ute efter en modell mer som jofama om man skulle vilja spänna på med en pack rulle på väskan. Åker ibland iväg med tält å även fiske spö å då blir det fort grejjer som ska rymmas...

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Som redan nämnt, Kriega. Kolla in deras US-serie. Det du inte får plats med i en US30 ska du inte ha med dig. US20 + en ryggsäck räcker för allt relevant för långtur, förutsatt att du inte ska tälta

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Jag har en jofama, 52 liter, som jag nyligen tog en norgeresa med. Satt riktigt bra på cykeln, får med sig det mesta man behöver och kan spänna fast saker på utsidan också. Jag hade ett liggunderlag fastspänt på utsidan.
Hade en ordentlig regnskur och märkte inte av att det blev blött på insidan. Förespråkar ändå att vattensäkra packningen när man kör, och jag skulle inte använda de påsar man får med...
Överlag en rätt bra och rymlig väska.

Enda riktiga nackdelen jag tänkte på var att det var lite fippligt att ta av och på väskan. Inte så ofta det behövs, men ändå så jag tyckte det kunde lösts med bättre remmar.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin