Salus ansvar är bluff

Dunderlurad

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2011
Hoj
-03 954
Tecknar man HELFÖRSÄKRING och man vurpar så ersätts endast HJÄLMEN av den personliga skyddsutrustningen.

Villkoret som ingen människa läser är inbakat i en textmassa och paragrafer. Väldigt likt fakturaskojarnas metod.
Salusansvar skiljer sig mot andra bolag genom att helt enkelt vara sämre men de tar lika mycket betalt i självrisk och premie.

Salusansvar är lite av gamla hästhandlare/bilhandlare som tjänar pengar på godtrogna försäkringstagare.

NI BORDE SKÄMMAS!!!

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Därför är det viktigt att jämföra försäkringsvillkor innan man tecknar försäkring. Försäkringsvillkor skiljer sig .... därav olika priser

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Kan det vara så att det är vid personskada som personlig skyddsutrustning ersätts?

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Utrustningen går på hemförsäkringen. Har precis fått pengar för mitt skinnställ och handskar.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har Salus-Ansvar till hemförsäkringen. Två klotningar sedan 2009 och båda gångerna ersatte de utrustningen fullt ut i den omfattningen jag hade originalkvitton kvar. Minus självrisk naturligtvis.

Min handläggare är en helt underbart tillmötesgående person som lugnade ner en smått skärrad kund båda gångerna. (Skämdes som en hund andra gången inom tio månader jag anhöll om ersättning.) Hennes attityd var -Skönt att du är hel. Självklart ordnar vi det här, du måste upp i sadeln så fort det går.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
de gånger jag har haft å göra med Salus Ansvar så har dem tagit hand om ärendet på väldigt bra sätt, dock gällde det en sak på hemförsäkringen samt en bilolycka.. jag har inte behövt använda mig av MC försäkringen alls.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Klart det är surt om man missat något sådant som brukar ingå men undangömt vete farao om den informationen kan klassas som:

https://www.salusansvar.se/Privatperson/egendomsforsakring/mc-forsakring/

Ett klick på den sidan:

"Ersättning för hjälm och säkerhetsutrustning
Till exempel hjälm och brandsläckare, dock inte säkerhetsdräkt."

Sen om säkerhetsdräkt är något bra ordval kan ju diskuteras men o andra sidan om man läser det så kan man lyfta frågan vid ev köp av försäkring :)

Blixzen

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
2001 Yamaha tdm850
Jag fick ut stålar på trafikförsäkringen för skadad hjälm jacka och byxa.
Hojens skador betalas via helförsäkringen.

Så det är olika beroendes på vilket bolag man har....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Dunderlurad har dunderlurat sig själv och ingen annan.. Dunderlurad saknar bedömt vettig hemförsäkring. Skyll sig själv. Eller " Det kostar att snåla" :arsele

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
När jag vurpade fick skickade jag bara en bild på mitt kvitto på hojkläderna till salusansvar och dagen efter satte dom in pengar.

mcforsakring

...It's the size of the fight in the dog
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
2010,honda,sbr
Det lönar sig at jämföra sina försäkringar

Det lönar sig att jämför Mc försäkringen, billigt är bra men inte alltid ersättningsbar, lol, läs lite gärna villkorna på försäkringen.
Det är lättare att hitta det man vill i villkorna om man vet vad men söker.
Många använder sig av min site billigmcförsäkring.se då om man behöver hjälp, är siten bra på villkorna med, läs bolagens villkor och produktblad direkt

Tips är att gå in på försäkringsbolagens hemsida och läs lite i deras villkor, det tar lite extra tid men det lönar sig i slutet.
Siten använder sig av Insplanets jämförelse tjänst.

Jämförelse tjänsten är kostnadsfri....

Last edited:

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Det är bra att du delar med dig av denna information ändå tycker jag. Hjälper till att ge insikt och lärdom.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Klart det är surt om man missat något sådant som brukar ingå men undangömt vete farao om den informationen kan klassas som:

https://www.salusansvar.se/Privatperson/egendomsforsakring/mc-forsakring/

Ett klick på den sidan:

"Ersättning för hjälm och säkerhetsutrustning
Till exempel hjälm och brandsläckare, dock inte säkerhetsdräkt."

Sen om säkerhetsdräkt är något bra ordval kan ju diskuteras men o andra sidan om man läser det så kan man lyfta frågan vid ev köp av försäkring :)

Kör du utan Säkerhetsdräkt så måste de ersätta kläderna då:va

Det lönar sig att jämför Mc försäkringen, billigt är bra men inte alltid ersättningsbar, lol, läs lite gärna villkorna på försäkringen.
Jag använder mig billigmcförsäkring.se dåo då om jag behöver hjälp, de bra på villkorna med, de jämför några bra billiga försäkringsbolag och hr samlat deras villkor på siten oxå.

Det enda den gör är att länka till Insplanet ju.

Smygreklam :mattias

Last edited:

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Jag använder mig billigmcförsäkring.se dåo då om jag behöver hjälp, de bra på villkorna med, de jämför några bra billiga försäkringsbolag och hr samlat deras villkor på siten oxå.

Tips är att gå in på försäkringsbolagens hemsida och läs lite i deras villkor, det tar lite extra tid men det lönar sig i slutet.
Jobbar du för Insplanet eller får kickback?

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife