imaster
Bah
När jag hade hojen helförsäkrad hos Sveland ersattes bara hjälmen, resten av utrustningen gick på hemförsäkringen. I fail to see the bluff, en helförsäkring gäller hohen, inte kläderna du har på dig.
När jag vurpade fick skickade jag bara en bild på mitt kvitto på hojkläderna till salusansvar och dagen efter satte dom in pengar.
Samma sak här.. Skickade in bild på kläderna och de kvitton jag hade.. Inget strul alls! Hemförsäkring och olycksfall hade jag i TryggHansa som däremot var grymt struliga
Det är dock ett par år sedan nu..
Kör du utan Säkerhetsdräkt så måste de ersätta kläderna då![]()
Nja risken är väl snarare större att de inte behöver ersätta något sådant alls.. då.
Helt onödigt! Billigast är alltid bäst
![]()
Det lönar sig att jämför Mc försäkringen, billigt är bra men inte alltid ersättningsbar, lol, läs lite gärna villkorna på försäkringen.
Det är lättare att hitta det man vill i villkorna om man vet vad men söker.
Jag använder mig billigmcförsäkring.se dåo då om jag behöver hjälp, de bra på villkorna med, de jämför några bra billiga försäkringsbolag och hr samlat deras villkor på siten oxå.
Tips är att gå in på försäkringsbolagens hemsida och läs lite i deras villkor, det tar lite extra tid men det lönar sig i slutet.
Det hela var skrivet med lite ironi![]()
Ja tror personen i fråga inte vill visa sitt riktiga nick. De e väl ok o va lite anonym på nätet. Dom flesta känner ju varandra på sh...![]()
Jag har aldrig fattat vad en hemförsäkring har med ett mc ställ att göra?
Får inte den kopplingen att gå ihop.
Fick ut pengar för alla mina kläder på min TRAFIKFÖRSÄKRING vilket borde vara den försäkringen man får ut ersättning på då man är i TRAFIK...vurpad inte hemma i lägenheten direkt
(inga kvitton! skickade in grejjorna till bilsport & mc...inget snack)
Jag har aldrig fattat vad en hemförsäkring har med ett mc ställ att göra?
Får inte den kopplingen att gå ihop.
Fick ut pengar för alla mina kläder på min TRAFIKFÖRSÄKRING vilket borde vara den försäkringen man får ut ersättning på då man är i TRAFIK...vurpad inte hemma i lägenheten direkt
(inga kvitton! skickade in grejjorna till bilsport & mc...inget snack)
Låter mer som om motparten var vållande i kollisionen som du var inblandad i och du fick ersättning via motpartens trafikförsäkring.
Singelolycka där jag gick omkull ensam.
Hade halvförsäkring men utrustningen gick på trafiken. Fick så klart inget för delarna på mc. Skickade som sagt in all utrustning och vad jag betalat nypris samt när jag köpte. Inga kvitton
Sent from my X10 TripNMiUI-IRIS using Tapatalk
Jobbar du för Insplanet eller får kickback?
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!