Samåka ifrån Sthlm till Sporthojsfesten?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vi är väl ett gäng Tokholmare som skall till den årliga sporthojsfesten?
Varför inte ta och samlas och åka gemensamt?

Vad sägs om att samlas borta vid Shell macken vid Gamla Stockholmsvägen en vettig tid.

Jag är iallfall på :)
1. BB
2.
3.
4.
5.

( jag behöver en bönpallsplats till tjejkompisen också, helst någon bekant som inte kör som en galning.. man måste vara rädd om sina väninnor)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Sikken dålig uppslutning, är vi inte fler tokholmare som skall med?
Jag sätter upp Tom o Relapse på listan tillsammans med förhoppningsvis deras spättor bakpå om Relapse godtar det

1. BB
2. David med skjuts.
3. kanske det ( twinner666)
4. Tom med skjuts
5. Relapse med skjuts (?)

P-JA

Sugen på hoj nu
Gick med
11 May 2003
Hoj
såld
Bikerbitch skrev:
Chansar på motorvägen direkt för att så snabbt som möjligt komma till Örebro.
Fast regnar det så kommer jag placera mig själv i en bil.

Fegt att åka bil, finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder, eller hur var det. Motorvägen är ju inte så kul heller, jag skulle hellre satsa på ca ett par mils omväg och åka över Katrineholm, Vingåker, Odensbacken. Några ganska fina vägar där med mindre trafik, mindre raksträckor och mindre poliser. :tummenupp Verkar som att jag kommer åka på lördag iaf, Örebrokompisen skulle på firmafest på fredagkvällen, så:

1. BB
2. David med skjuts.
4. Tom med skjuts
6. P-JA

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
P-JA skrev:
...jag skulle hellre satsa på ca ett par mils omväg och åka över Katrineholm, Vingåker, Odensbacken. Några ganska fina vägar där med mindre trafik, mindre raksträckor och mindre poliser...
1. BB
2. David med skjuts.
4. Tom med skjuts
6. P-JA
7. Ace Niki (beror lite på hur dags ni åker och vilken väg)

Jag är inne på samma linje... Slapp jag åka via Örebro skulle jag bli glad. Varför måste vi åka från Örebro i anktåg till festen? Varför inte åka typ såhär:

Alt 1)"Övervägen" (kanske roligaste alternativet till motorväg?):
Shell Botkyrka-g:a Södertäljev-g:a Strängnäsv-Trekanten (dvs Mariefred)-P10Strängnäs-Vansö-Björsund(viaFogdö och Helgarö)-Sundbyholm-Eskilstuna-Julita (via väg 214)-Fiskeboda.

Eller såhär:
Alt 2) "Nedervägen" (tråkigare men troligtvis snabbare):
Shell Botkyrka-g:a Södertäljev-g:a Strängnäsv till Nykvarnskorset-Järna-Gnesta-Sparreholm-Katrineholm-Julita-Fiskeboda.

P-JA

Sugen på hoj nu
Gick med
11 May 2003
Hoj
såld
Läste just om Fiskeboda, visste inte vart det låg innan, men det gör ju idén ännu bättre. Vi kan ju dra till Fiskeboda direkt och spara in några mil. Om det nu är nån/några som vill så kan ju de fortsätta via Odensbacken, möta upp de andra och ansluta anktåget. Eller så kan man stanna och bada i hjälmaren och köpa en glass iställlet.

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Ace Niki skrev:
Jag är inne på samma linje... Slapp jag åka via Örebro skulle jag bli glad. Varför måste vi åka från Örebro i anktåg till festen?

Klart ni ska ta vägen via Örebro och åka "anktåg" med oss andra... Kan bli fränt! :tummenupp

Bada, käka glass osv hinner ni med iallafall. :öl

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
P-JA skrev:
Fegt att åka bil, finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder, eller hur var det. Motorvägen är ju inte så kul heller, jag skulle hellre satsa på ca ett par mils omväg och åka över Katrineholm, Vingåker, Odensbacken. Några ganska fina vägar där med mindre trafik, mindre raksträckor och mindre poliser. :tummenupp Verkar som att jag kommer åka på lördag iaf, Örebrokompisen skulle på firmafest på fredagkvällen, så:

1. BB
2. David med skjuts.
4. Tom med skjuts
6. P-JA

vi kanske kan mötas upp i katrineholm,,folket från sthlm och lin/norrköping....

P-JA

Sugen på hoj nu
Gick med
11 May 2003
Hoj
såld
twinner666 skrev:
vi kanske kan mötas upp i katrineholm,,folket från sthlm och lin/norrköping....

Tycker jag låter som en bra idé. Vi från stockholm tar Ace-Niki´s förslag 2 och sen sluter vi upp i Katrineholm med er och lunchar där. Sen får de som vill fortsätta till Örebro och möte upp med Ankorna (se tidigare inlägg) vid Eurostop och de som är trötta i gashanden åker direkt till Fiskeboda.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
P-JA skrev:
Tycker jag låter som en bra idé. Vi från stockholm tar Ace-Niki´s förslag 2 och sen sluter vi upp i Katrineholm med er och lunchar där. Sen får de som vill fortsätta till Örebro och möte upp med Ankorna (se tidigare inlägg) vid Eurostop och de som är trötta i gashanden åker direkt till Fiskeboda.

då är det ara att bestäma med östergölands folket om en mötesplats i katrineholm.. torget är ju perfekt isåf :)

P-JA

Sugen på hoj nu
Gick med
11 May 2003
Hoj
såld
twinner666 skrev:
då är det ara att bestäma med östergölands folket om en mötesplats i katrineholm.. torget är ju perfekt isåf :)

Torget i Katrineholm vid 12 tiden då ungefär, eller ? Då hinner vi käka och de som vill hinner till Örebro till 14.

Hur många är med på det ?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Ett litet vägtips om ni ändå passerar trakten av katrineholm, vägen mot Bie (inritat med blått på kartan) är riktigt OK om jag inte kommer ihåg fel, speciellt om man kommer österifrån! Var i bra skick i juni! Ha så kul på festen!

/B

Bifogat

• bie.jpg
    bie.jpg
    90 KB · Visningar: 164

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Eftersom det tar ännu längre tid för mig att åka kurviga vägar så är jag tråkig o satsar på motorvägen, jag hade planerat att likt förra året möta upp med alla andra galningar vid eurostop.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
P-JA skrev:
Torget i Katrineholm vid 12 tiden då ungefär, eller ? Då hinner vi käka och de som vill hinner till Örebro till 14.

Hur många är med på det ?

jag är på iaf :) tycker om mat :fakta :D

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping