Samåka till Tuvängen lör 30/9

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Hej!

Finns det någon mer än jag som tänker stiga upp i ottan imorgonbitti för att åka till Tuvängen (Gokartbanan) och köra hoj där mellan 08.00 och 12.00? Här är en länk med en beskrivning av banan mm: http://www.skrc.net/banan.htm

Norrifrån kan man köra E4/E20 till avfart från motorväg mot Rönninge/Salem och höger mot Söderby. Efter ca 300 meter vänster Bergaholmsvägen mot Vellinge. Följ Bergaholmsvägen ca 6,7 km till avfart vänster Tuvängen Ring

Mellan kl 06.00 och 06.30 måste man nog åka från Uppsala för att hinna dit i tid.

Dr.Bike

Guest
Simba skrev:
2497606 Hej!

Finns det någon mer än jag som tänker stiga upp i ottan imorgonbitti för att åka till Tuvängen (Gokartbanan) och köra hoj där mellan 08.00 och 12.00? Här är en länk med en beskrivning av banan mm: http://www.skrc.net/banan.htm

Norrifrån kan man köra E4/E20 till avfart från motorväg mot Rönninge/Salem och höger mot Söderby. Efter ca 300 meter vänster Bergaholmsvägen mot Vellinge. Följ Bergaholmsvägen ca 6,7 km till avfart vänster Tuvängen Ring

Mellan kl 06.00 och 06.30 måste man nog åka från Uppsala för att hinna dit i tid.

Det blev skralt med samåka... Jag hade gärna...men var lite av en sockervaddspojke då det pepprade på fönsterbrädan i LÖrdags.
Jag hörde att det hade körts omkull därnere.
Kall asfalt, kalla däck kanske?

Bonusfråga: Var sover lejonkungen? ;)

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Dr.Bike skrev:
2506501Jag hörde att det hade körts omkull därnere.
Kall asfalt, kalla däck kanske?
Blöt Tuvängen = lika halt som våt gatsten! :skrämd

Själv fick jag framhjulslåsning fyra (4) gånger vid inbromsning inför kurva. Och ett tvåhjulssläpp i en kurva, vette f-n hur jag lyckades reda ut det. :va Ren tur att jag inte kom med i klotstatistiken där...:näsblod

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
n'Lasse skrev:
2506570 Blöt Tuvängen = lika halt som våt gatsten! :skrämd

Själv fick jag framhjulslåsning fyra (4) gånger vid inbromsning inför kurva. Och ett tvåhjulssläpp i en kurva, vette f-n hur jag lyckades reda ut det. :va Ren tur att jag inte kom med i klotstatistiken där...:näsblod
Om det nu e blött bör man inte efter 5ggr insett då att man gör fel/kör för fort /över sin egen o sin mc begränsning?
O speciellt när bägge hjulena släpper?
Eller hur e det det fungerar:va för mig veterligen så är det otänkbart att något sådant inträffar. 1 gång förstår jag likaså 2 men inte 5ggr.

Ah...:rolleyes:

Dr.Bike

Guest
n'Lasse skrev:
2506570 Blöt Tuvängen = lika halt som våt gatsten! :skrämd

Hu! :skrämd

Var det många som klotade?

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Lindén skrev:
2506654 Om det nu e blött bör man inte efter 5ggr insett då att man gör fel/kör för fort /över sin egen o sin mc begränsning?
O speciellt när bägge hjulena släpper?
Eller hur e det det fungerar:va för mig veterligen så är det otänkbart att något sådant inträffar. 1 gång förstår jag likaså 2 men inte 5ggr.
Förstår vad du menar men det var på helt olika ställen av banan. Jag trodde inte det var halt överallt.:)

Dr.Bike skrev:
2506774 Hu! :skrämd

Var det många som klotade?
6 stycken. Oftast i knappt styrfart.

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...