Samåkning för 125cc i Göteborg

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Det börjar änna bli dags för en repa snart nu, försöka samla ihop så många vi bara kan också så vi blir några stycken :yoparty

nästa söndag om det blir bra väder, och vi ska vara minst 8 st som är där!? ;)

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Det börjar änna bli dags för en repa snart nu, försöka samla ihop så många vi bara kan också så vi blir några stycken :yoparty

nästa söndag om det blir bra väder, och vi ska vara minst 8 st som är där!? ;)

Jag är gärna med om någon känner för att ha mig på bönpallen.:rolleyes:

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Att åka me lerqa på bönpallen var helt ok, var bara aningen fartblind sen när jag åkte me på "Mad6"'s (André IR) hoj efteråt:D
Men när har du fixat ditt a-beg-kort, och när skall du, lerqa, fixa större hoj?

Så fort som möjlig men måste regga hojen först så den mste via en bromsbänk innan den kan besiktigas:huvet

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Att åka me lerqa på bönpallen var helt ok, var bara aningen fartblind sen när jag åkte me på "Mad6"'s (André IR) hoj efteråt:D
Men när har du fixat ditt a-beg-kort, och när skall du, lerqa, fixa större hoj?

:tuttar

det blir nog sen höst innan jag har mitt a-beg tyvärr. ska försöka hitta en trafikskola som kan hyra ut en 25kw hoj tidigare så jag kan göra min uppkörning privat.

sen så äre KTM som gäller :yoparty

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
haha fy fan gubs nu skulle vart med mej och nisse pisse idag. ruggit jävla skoj. 28 mil, 12 av dom i totalt fucking jävla outlaw nästan full gas. vi tänkte vi skulle hinna tillbaka till gbg på 1 timme och en kvart. jag kom 45 min försent:tummenupp. men sko va de.

jag är på när som helst. och btw lerqa jag är fortf skyldig dej pengar.

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Grymt:yoparty :yoparty
Hör med Kramérs, tror dem är villiga att låna ut sin 25 kw:are, en hornet 600, hur go som helst att köra.

Blir det nån körning i helgen? Skall ju bli sol och 25 grader +!

Aaa kan ju försöka, tack för tipset!

Jag kan på söndag, har fortfarande inte fått tummen ur och fixat en ny växelpedal men jag kör ändå om det behövs ev. svetsar på nån form av stag :rolleyes: ni får inte skratta åt min vänstersida bara :hihi

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
jag har uppkörning den 5 september därför kan jag nog vara med på körningarna så då kan ni räkna med en till ;)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Grymt:yoparty :yoparty
Hör med Kramérs, tror dem är villiga att låna ut sin 25 kw:are, en hornet 600, hur go som helst att köra.

Blir det nån körning i helgen? Skall ju bli sol och 25 grader +!

eyy fuckfae ta reda på fakta innan du öppnar käften. dom har en er6a nu...

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
eyy fuckfae ta reda på fakta innan du öppnar käften. dom har en er6a nu...

Förlåt då, men jag brukar inte hänga på varken körskolan eller deras hemsida längre nu när jag har lappen, ber om ursäkt för mitt uttalande och min bristfälliga uppdatering på Kramérs trafikskola:rolleyes: ;)

Gissar väl att dem bytte ut Horneten efter att den blev halvt kvaddad samma dag jag skulle köra upp, vilket ledde till att jag fick köra upp på just en er6a, och skönare hoj har man ju kört. Lät dock inte så farligt att den (Horneten) inte skulle gå att reparera.

Aaa kan ju försöka, tack för tipset!

Jag kan på söndag, har fortfarande inte fått tummen ur och fixat en ny växelpedal men jag kör ändå om det behövs ev. svetsar på nån form av stag :rolleyes: ni får inte skratta åt min vänstersida bara :hihi
Är också på på Söndag, kommer nog även köra en hel del på Lördag, då det skall vara fint.
Din vänstersida är väl ingenting emot min bakskärm:crash ;)

För intresseklubben:
...sedan så skulle en i mitt lag köra upp för A1 på Torsdag men fick ställa in uppkörningen pga att han kom in på GTG, hur j'vla hårt är det på den skolan, 100% från början eller?
På min skola så mjukstartar vi med långa sovmorgornar, korta dagar, och en och annan ledig dag:hihi

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Förlåt då, men jag brukar inte hänga på varken körskolan eller deras hemsida längre nu när jag har lappen, ber om ursäkt för mitt uttalande och min bristfälliga uppdatering på Kramérs trafikskola:rolleyes: ;)

Gissar väl att dem bytte ut Horneten efter att den blev halvt kvaddad samma dag jag skulle köra upp, vilket ledde till att jag fick köra upp på just en er6a, och skönare hoj har man ju kört. Lät dock inte så farligt att den (Horneten) inte skulle gå att reparera.

Är också på på Söndag, om fler är på, kommer nog även köra en hel del på Lördag, då det skall vara fint.

För intresseklubben:
...sedan så skulle en i mitt lag köra upp för A1 på Torsdag men fick ställa in uppkörningen pga att han kom in på GTG, hur j'vla hårt är det på den skolan, 100% från början eller?
På min skola så mjukstartar vi med långa sovmorgornar, korta dagar, och en och annan ledig dag:hihi

jag hänger inte heller där... men min kompis sa de när vi va på johans mc förut... och ja de va efter dom smällde den. men dom har bytt tunga och tror jag till z1000 lr va dom heter.

bakskärm? har du stegrat över? era kåpor och skrämar och allt va fan de e inget jämfört med hela min hoj så ni kan vara lugna...

och ang uppkörningen så tror jag man har rätt till ledighet för uppkörning, mönstring osv. så är de på polhem där jag går iaf. och vem fan är så dum i huvvet och avbokar en uppkörning för att skolan säger det?:gnissla

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
jag hänger inte heller där... men min kompis sa de när vi va på johans mc förut... och ja de va efter dom smällde den. men dom har bytt tunga och tror jag till z1000 lr va dom heter.

bakskärm? har du stegrat över? era kåpor och skrämar och allt va fan de e inget jämfört med hela min hoj så ni kan vara lugna...

och ang uppkörningen så tror jag man har rätt till ledighet för uppkörning, mönstring osv. så är de på polhem där jag går iaf. och vem fan är så dum i huvvet och avbokar en uppkörning för att skolan säger det?:gnissla

Dem har bytt till Z750:mattias rätt coola faktiskt.

Nej, jag har inte stegrat över, har inte ens testat att lätta något av hjulen från marken med den än, men hade dock tänkt att träna nu i helgen då jag har en långhelg (ledig fredag:yoparty ). Det jag menade med bakskärmen är ju att den ser fördjävlig ut, släpar ju nästan i backen:3freak

Och angående uppkörning så får man nog ta ledigt, har ingen aning dock då jag sjukanmälde mig ist från skolan när jag skulle köra upp för A1, bara för att dem var så jävliga när man skulle ta ledigt för man hade körlektion, och där har vi väl killens problem, att han har körlektioner kvar som han måste ta innan uppkörningen, men han kan/får inte ta ledigt till dem + att GTG har sådana långa dagar att han inte har någon tid alls nästan att lägga in dem på.
Väldigt synd, med tanke på den jävla väntetiden det är på att få köra upp!

Last edited:

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd

Vilken års kurs går du på polhem och vilken linje...

(Min bror går på den skolan)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Dem har bytt till Z750:mattias rätt coola faktiskt.

Nej, jag har inte stegrat över, har inte ens testat att lätta något av hjulen från marken med den än, men hade dock tänkt att träna nu i helgen då jag har en långhelg (ledig fredag:yoparty ). Det jag menade med bakskärmen är ju att den ser fördjävlig ut, släpar ju nästan i backen:3freak

Och angående uppkörning så får man nog ta ledigt, har ingen aning dock då jag sjukanmälde mig ist från skolan när jag skulle köra upp för A1, bara för att dem var så jävliga när man skulle ta ledigt för man hade körlektion, och där har vi väl killens problem, att han har körlektioner kvar som han måste ta innan uppkörningen, men han kan/får inte ta ledigt till dem + att GTG har sådana långa dagar att han inte har någon tid alls nästan att lägga in dem på.
Väldigt synd, med tanke på den jävla väntetiden det är på att få köra upp!

ja dom va jävliga mot mej med va gäller lektioner. men de sket jag i. pratade med dom lärarna jag trode skulle godkänna och sket i resten typ. och fan vilken kärring du e. inte lättat framhjulet..... jag hoppas fan den reser, annars har du köpt en skethoj.

Vilken års kurs går du på polhem och vilken linje...

(Min bror går på den skolan)

industriell design. va går han? va heter han?

Last edited:

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Husaberg Fs650 -04

Är också på på Söndag, kommer nog även köra en hel del på Lördag, då det skall vara fint.

För intresseklubben:

Han måste vara en riktigt jävla seriös typ, ofta att han inte valde att hauppkörnigen :näsblod jag gick där i ettan när jag hade A1 uppkörning och hoppade över nationella i engelska för att ta kortet :yoparty man måste ju prioritera :D

Kan även lägga till att vi i trean på GTG inte gör allt för mycket heller :tuttar

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Han måste vara en riktigt jävla seriös typ, ofta att han inte valde att hauppkörnigen :näsblod jag gick där i ettan när jag hade A1 uppkörning och hoppade över nationella i engelska för att ta kortet :yoparty man måste ju prioritera :D

Kan även lägga till att vi i trean på GTG inte gör allt för mycket heller :tuttar

Nä men han vill väl hänga med nu i början, men idag på träningen så gick jag o tjötade på honom: "hade det inte varit jävligt gött att köra upp imorgon så det var gjort" och till svar fick jag: "äh, jag tar det i september ist."
:rolleyes:

Men sedan inte nog med ett gött schema, vi får även, 2 ggr i veckan, äta på Burger King:D iaf fram tills den 4 september( :( ) då den riktiga skolmaten kommer att serveras.

t4pp3r, jag har ännu inte vågat testa mågot med hojen ännu och har heller inte haft tid, men nu i helgen skall det fan tränas:yoparty iaf på stoppies:tungan

Men hur blir det i helgen, blir det någon tur?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Nä men han vill väl hänga med nu i början, men idag på träningen så gick jag o tjötade på honom: "hade det inte varit jävligt gött att köra upp imorgon så det var gjort" och till svar fick jag: "äh, jag tar det i september ist."
:rolleyes:

Men sedan inte nog med ett gött schema, vi får även, 2 ggr i veckan, äta på Burger King:D iaf fram tills den 4 september( :( ) då den riktiga skolmaten kommer att serveras.

t4pp3r, jag har ännu inte vågat testa mågot med hojen ännu och har heller inte haft tid, men nu i helgen skall det fan tränas:yoparty iaf på stoppies:tungan

Men hur blir det i helgen, blir det någon tur?

du är en kärring....

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife