Samåkning Stockholm söndag 14/11 13:00

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Det ser ut att bli bra åkväder nästa söndag så jag tänkte vi skulle dra ihop en liten åkning då. Det är ju lite småkyligt på mornarna så jag tänkte vi samlas vid 13:00 så hinner det kanske torka efter natten och bli lite varmt. Det är VIKTIGT att alla är i tid, nytankade, nykissade och utan andra förseningar eftersom det är lite tight till avfärd som synes under.

Vi samlas som vanligt från OKQ8 i Globen, bra samlingsplats. Sen går vi samlad trupp, hand i hand, till Globen tunnelbana, den går vid 13:08. Vi tar en tur inåt stan först och visar upp oss vid Centralen och åker därifrån vid 13:22, ni som vill kan hänga med därifrån. Jag beräknar att vi är framme vid Västerhaninge ungefär 13:52 och åker kanske 13:57 mot Skogs Ekeby.

Vid 14:05 är vi framme och får prova våra 'vingar' på Slingerbulten och går mot Rosenhill, vissa kanske klarar det på runt 5 minuter och andra kan det nog ta uppåt 2 timmar men vi tar en lång gemensam samling på Rosenhill.

Var vi ska efter Rosenhill har jag inte planerat men vi får se var vägarna bär oss, busshållplats finns precis utanför hörnet ju!!!

Kom ihåg; inräkning vid VARJE stopp så vi inte tappar någon på vägen. Eventuellt kanske nån kan fixa såna där gula ettaglutts-tröjor så vi har likadana tröjor, lättare att räkna! Nytillkomna på vägen bör säga till så vi har koll!

Har ni inte åkt tillsammans i grupp innan, läs gärna:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Vi ska med:
1. sege
2.
3.
4.
5.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Vi ska med:
1. sege
2. Victor (Om jag inte måste jobba då...)
3. Mattias (Om jag har fått mitt busskort. Hoppas! Håll tummarna! :))
4.
5.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Mattias skrev:
Vi ska med:
1. sege
4.
5.

Hur är det med fyllstyrningen? Vart går gränsen för att det inte längre är lämpligt att deltaga i denna gruppkörning?

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
loser skrev:
Hur är det med fyllstyrningen? Vart går gränsen för att det inte längre är lämpligt att deltaga i denna gruppkörning?

Det är en gruppåkning! Och gränsen går nog vid runt 2.0 promille tror jag, sen börjar det nog bli jobbigt... :D

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
sege skrev:
Det är en gruppåkning! Och gränsen går nog vid runt 2.0 promille tror jag, sen börjar det nog bli jobbigt... :D

Darned! Min gräns går vid 2.3 promille för att våga visa mig offentligt. Kan man kanske tumma lite på gränsen? Jag blir aggresiv och folkilsk först vid 2.5 promille. Hoppas på förståelse ........... :tomten

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vi kommer nog ett gäng tjejer. För tjejer både vill och kan! Vi ska ta över forumet inom en snar framtid så passa er. Tjejer kan!

Gräddnos

Guest
Mattias skrev:
Vi ska med:
1. sege
4.
5.

Mattias, annars är det väl bara att ngn tar dig bak på ryggen? Finns nog ngn villig!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bikerbitch skrev:
Vi kommer nog ett gäng tjejer. För tjejer både vill och kan! Vi ska ta över forumet inom en snar framtid så passa er. Tjejer kan!

Om det skulle vart någon annan som skrev det där så hade jag tolkat det som grovt ironiskt.
Men nu vet jag inte...

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Vi ska med:
1. sege
4. RoLLER (Men jag tänker planka! Vad händer om jag får jagen?)
5.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Vi ska med:
1. sege
3. Mattias (Om jag har fått mitt busskort. Hoppas! Håll tummarna! )
4. RoLLER (Men jag tänker planka! Vad händer om jag får jagen?)
5. Caffe

Alltså jag gillar inte det här med gruppåkningar.
Somliga känner ju sig pressade och åker kommunalt över sina egna gränser.
Sist var det ju tom en som klev av en hållplats försent :kocko
Sen folk som ska stunt-åka genom att stå upp i bussen/tåget när de åker i sällskap... ääähh jag blir ju bara så sur så jag vet inte vad jag ska säga. :4skrika

Jag tycker åtminstonde vi ska dela in oss i två grupper, en snabb tidtabellsläsande och en långsam lantisstyle ala "stå två i bredd i rulltrappan".
Jag skriver ju bara vad jag och andra med mig tycker nu. :gnissla

HanneZ

Guest
Hade gärna hakat på om de inte vore för alla miffon som bestämt ska sätta sig brevid en och börja prata om väder o annat när jag aldrig tidigare sett människan.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Frågor:
Vad är slingerbulten för nåt? :confused:
Får tjejer följa med? :tuttar
Jag har inget busskort, men jag vill gärna ha....
Har en sån där remsa, men bara en kort, räcker den :va
Jag är inte så bra på att stunta, men en gång åkte jag stående i mitten på 4:an, UTAN att hålla i mig! :skrämd

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Blev det nån åkning? Jag försov mig tyvärr.

Men det gjorde nog inget, var ju lite blåsigt och alla vet ju hur läskigt det är att åka buss när det blåser.

Nya friska försök senare!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Där stod jag. Naken, förnedrad och rödgråten. Ingen dök upp förutom jag. Jag irrade ut på Nynäsvägen, men innan nåt hände kom en stor, hårig polis och plockade upp mig. NU är vi ett par.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
sege skrev:
Blev det nån åkning? Jag försov mig tyvärr.

Men det gjorde nog inget, var ju lite blåsigt och alla vet ju hur läskigt det är att åka buss när det blåser.

Nya friska försök senare!

Mitt Busskort var tyvärr indraget den här helgen, och ogillar olovlig åkning, så jag hoppade över... :rolleyes: Men kanske läge för ett nytt försök nästa helg, dock på lördagen istället för söndagen, en liten runda med avslutning på SH-puben på Tivoli? :tummenupp

/B

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...