Samåkning till Rörken

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Som föreslaget i Rörbergstråden 2007 så är jag sugen att åka ner och tjyvträna lite på Rörken och det är alltid trevligt att göra sällskap längs vägen.

Så...

Rörken 2/9
Inskrivning öppnar 9:30 men för att få plats ska man nog vara i kön senast 9:00. Har man gått introduktionen på Rörberg ska man kunna få ut en väst på en gång.
Förslagsvis samlas man 7:30 vid Gävle Bro, sidan för södergående riktning. Då hinns det med ett tankstopp i Uppsala. Jag vet det är gott om tid, men det är trist att åka ner för att sedan bli utan plats.

E4:an ner - Krokvägar hem. :)

Ta på er en extratröja under skinnstället för det var riktigt kallt på morgonen när vi åkte dit förra hösten. Jag har försökt beställa bra väder tills nästa söndag men det är alltid telefonkö när jag ringer. :va

Vilka är på?

1. Swedecat - Såvida inget strular till sig med nya hojen.
2. Cage ?
3.
4.
5.

Här finns mer information kring Rörken.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
hmm.......:)

Är vädret bra och jag har ork så kan jag kanske tänka mig att åka ner en sväng.....men bara kanske.

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag är sugen på att hänga på MEN... Skrapade frost på bilen imorse och det kan nog bli lite väl kallt om vädret fortsätter. Kylan kom alldeles för tidigt.
Men jag återkommer framemot helgen och hoppas på att Arktisvinden avtar.:mad: :mad:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Skrapade is på rutan på bilen imorse....:huvet :huvet

Känns inte så lockande att kliva på hojen söndag morgon och frysa fingrarna av sig så jag är en vekling och tackar NEJ !!

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Jag är också en lite av en vekling och funderar på att missa Rörken på söndag. Det var kallt förra året men nu ser det ut att bli ännu kallare och dessutom regnigt. :huvet

Optimist som jag är förutsätter jag efter allt tjat om växthuseffekten att kvicksilvret är över femton grader på söndagsmorgonen kombinerat med strålande sol. :gnissla

Tyvärr ser det inte så mycket bättre inför måndag kväll när jag tittar på svt:s vädertjänst på internet. Men dem har haft fel förut. :D

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jag är också en lite av en vekling och funderar på att missa Rörken på söndag. Det var kallt förra året men nu ser det ut att bli ännu kallare och dessutom regnigt. :huvet

Optimist som jag är förutsätter jag efter allt tjat om växthuseffekten att kvicksilvret är över femton grader på söndagsmorgonen kombinerat med strålande sol. :gnissla

Tyvärr ser det inte så mycket bättre inför måndag kväll när jag tittar på svt:s vädertjänst på internet. Men dem har haft fel förut. :D

Vilket fjanteri! Bit ihop och sluta pipa! :7peta

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Vilket fjanteri! Bit ihop och sluta pipa! :7peta

Man börjar väl bli gammal och bekväm när man bryr sig om vad det är för väder när man kör motorcykel. ;)

Jag beslutar mig för hur jag gör imorgon men om jag åker så lämnar jag Gävle bro vid 7:40 om någon får för sig att hänga på. :)

Har man förresten en touringhoj om det är klocka inbyggt i den? :confused:

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Har man förresten en touringhoj om det är klocka inbyggt i den? :confused:[/QUOTE skrev:
Insåg det när jag köpte min Hayabusa att det är en klocka på den oxå:huvet
Men min touringhoj gör 300 så jag kan leva med att det är en klocka på den :D

//Lasse

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Man börjar väl bli gammal och bekväm när man bryr sig om vad det är för väder när man kör motorcykel. ;)

Jag beslutar mig för hur jag gör imorgon men om jag åker så lämnar jag Gävle bro vid 7:40 om någon får för sig att hänga på. :)

Har man förresten en touringhoj om det är klocka inbyggt i den? :confused:

En tapper Gävlebo hittade jag på Statoil, Gamla Uppsalagatan, men jag tror att han hade roligt för flera. Toppenväder, förutom en megaskur vid ettiden, sen sken det upp igen.

Har du större krav än så här så kan det inte bli mycket åka av för din del. :tease:

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
En tapper Gävlebo hittade jag på Statoil, Gamla Uppsalagatan, men jag tror att han hade roligt för flera. Toppenväder, förutom en megaskur vid ettiden, sen sken det upp igen.

Har du större krav än så här så kan det inte bli mycket åka av för din del. :tease:

Mmm, jag vet... :mad:

Sov över... och vaknade inte förrän klockan var efter halv nio, tittade ut och förbannade genast min trötthet när jag såg vädret. :huvet

Jag ber om ursäkt om någon stod och väntade på mig vid Gävle bro. :pannkyss

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...