Ahem, dags att friska upp minnet lite?
http://www.bike.se/forum/thread.php?t=4640
Visst vore det tråkigt om man hade rätt hela tiden - och inte erkänner det?
Delningen i toppen var iaf lika, men inte insugsgummina (som jag tvivlade på) så jag tog mig tid att kolla upp artikelnummren på dem för att konstatera att dina fakta var rätt - och skrev det.
Något gott kommer det iaf ur mitt ordbajseriet här på sporthoj, de gånger det finns mer att tillägga kommer det storsläggor - men inte så att man orkar svara på originalinläggen. Det är för jobbigt. Så uppfattar iaf jag att diskussionerna ofta förs på SH - ända tills Peter Andersson, Ronny Nordgren plus ett par andra vet-väldigt-mycket-meckar (som vet vilka de är) blev/är aktiva på Sporthoj och hjälpsamt delar med sig av sina erfarenheter. Jag själv tycker att släggorna hör hemma någon annanstans.
Näe, nu är det dags för en Jul-Tävling (för den som orkar läsa så här långt), första pris är "snikportning" inklusive semi-race plastning av en original GSXR-topp. Vad är det för diameter på ventilskaftet på avgasventilerna på en luft/olje-kyld GSXR1100/Bandit1200? Rätt svar ska innehålla två decimaler i svaret. Svarar man även rätt på 2 decimaler hur mycket större ett 30 mm säte ska vara än sätets monteringshål - vinner man en fullrace portning (av en gsxr-topp (vatten eller olje).
Tips, en del av infon (ledtråd iaf) finns på nätet... på en hemma-trimmares hemsida. Kan vara lite knepigt att hitta krymp-passningen på sätet, men den finns också omnämd på nätet. Dvs alu/brons-säte i alu-topp.
Sätt igång å surfa!
Yngve skrev:
Samt den gangen du ikke trodde på meg om at Bandit 1200 har tykkere cylinderfoder,
og den gangen du ikke trodde meg at Bandit 1200-01 och nyere har andre innsugingsgummi,,, og,,,og..
hehe
God Jul