satans dumhue-bilist!!!

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
så jävla sur man blir på bilister ibland!! :mad: :finger

ja kom körade på 50-väg på en huvudled... kommer emot en korsning där en gul bil står o väntar att få korsa vägen.
en kvinnlig förare i 30-årsåldern sitter i bilen, hon ser mig o ja ser henne... men av någon anledning kör hon rakt ut i vägen framför mig, men sånn tur så går de bra för ja väjjar o kör om!!
men vafan e de för sett!! ja var ca 3-4 meter ifrån bilen när hon gasar ut mitt i vägen!!! :finger

så jag tutar o ger henne fingret o sen fortsätter ja....

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Du lär stöta på fler bilister som uppför sig så. Det gäller att vara beredd på att kunna stanna även om man har företräde.

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Jo ja ha varit med om flera... fatta in vad det är... Hans - Ichnoz körde rakt in i en bil i onsdags... han körde på huvudled då en bil svänger ut mitt framför han och hans flyger trakt in i bilen! :finger

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
så jävla sur man blir när man läser sånt!! istället för gammelfarfar tar sin rullator o tar sig dit han ska!

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Bilister är som rådjur...
Blinda, oberäkneliga och dumma! Akta dig! :skrämd

Jag har märkt en ny variant, som hände idag och flera gånger på senaste tid: Man kommer ifatt en bil (jo, lite fort kanske) skall precis gå ut för omkörning, vad händer? Den jäven bromsar!
Måste funka så här i huvudet på dom bilisterna: köra rakt fram inget händer, köra rakt fram inget händer, köra rakt fram inget händer, någonting händer som inte brukar hända (snabb mc i backspegeln)… kring, blong, blang (ljudeffekt från en bilist hjärna)… jag bromsar!

Ungefär som ett rådjur, hare eller liknande flykt djur: Händer något konstig: gör något så oberäkneligt som möjligt så kanske anfallande djur blir förvirrat!

Konstig djur dom där bilisterna! :fakta

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
triple skrev:
Bilister är som rådjur...
Blinda, oberäkneliga och dumma! Akta dig! :skrämd

Jag har märkt en ny variant, som hände idag och flera gånger på senaste tid: Man kommer ifatt en bil (jo, lite fort kanske) skall precis gå ut för omkörning, vad händer? Den jäven bromsar!
Måste funka så här i huvudet på dom bilisterna: köra rakt fram inget händer, köra rakt fram inget händer, köra rakt fram inget händer, någonting händer som inte brukar hända (snabb mc i backspegeln)… kring, blong, blang (ljudeffekt från en bilist hjärna)… jag bromsar!

Ungefär som ett rådjur, hare eller liknande flykt djur: Händer något konstig: gör något så oberäkneligt som möjligt så kanske anfallande djur blir förvirrat!

Konstig djur dom där bilisterna! :fakta
Bra liknelse! väldigt sann, men räkna in cyklisterna dit oxå. De är om möjligt än oberäknigla

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
AdrenalineRush skrev:
så jävla sur man blir på bilister ibland!! :mad: :finger

ja kom körade på 50-väg på en huvudled... kommer emot en korsning där en gul bil står o väntar att få korsa vägen.
en kvinnlig förare i 30-årsåldern sitter i bilen, hon ser mig o ja ser henne... men av någon anledning kör hon rakt ut i vägen framför mig, men sånn tur så går de bra för ja väjjar o kör om!!
men vafan e de för sett!! ja var ca 3-4 meter ifrån bilen när hon gasar ut mitt i vägen!!! :finger

så jag tutar o ger henne fingret o sen fortsätter ja....

Såg en värre grej på vägen hem från jobbet idag. Står bakom en bil som väntar på en lucka i trafiken. Väntar o väntar o väntar o så blir det lucka till nästa bil, öhh.. buss kommer. Fortsätter att vänta o vänta o när bussen är endast ett tiotal meter innan korsningen så kör fanskapet ut. :skrämd Sakta dessutom så att busschaffisen fick panikbromsa :kocko

Snacka om kamakazi/harakiri chaufför :crash

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
det låter juh som min "upplevelse" e vardagsmat för den erfarne =/....

Emil_ny

Ät mej
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
Aprilia RS 125 -97
Re: Re: satans dumhue-bilist!!!

Van Zan skrev:
Såg en värre grej på vägen hem från jobbet idag. Står bakom en bil som väntar på en lucka i trafiken. Väntar o väntar o väntar o så blir det lucka till nästa bil, öhh.. buss kommer. Fortsätter att vänta o vänta o när bussen är endast ett tiotal meter innan korsningen så kör fanskapet ut. :skrämd Sakta dessutom så att busschaffisen fick panikbromsa :kocko

Snacka om kamakazi/harakiri chaufför :crash

Vart var det nånstans??

Gick med
22 Aug 2003
Hoj
nästa termin
bilisterna e på gång hela tiden, många jag känner har varit med i olyckor där det utspelar sej på motorväg där mc kör på mitten-filen och bilist på högerfil, bilisten ser mc'n, åker in på mitten-filen och tvärbromsar...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
AdrenalineRush skrev:
det låter juh som min "upplevelse" e vardagsmat för den erfarne =/....

hehe.. det är ett vanligt problem.. bilister verkar förväxla motorcykla med mopeder hela tiden.. jag kom körande på 90väg (kanske lite för fort) ser en bil komma på en liten grusväg från vänster jag tänker: å, där kommer det e bil som ska lämmna mig företräde!"
när bilen sedan kommer fram till vägen jag kör på kör han rakt ut framför mig!! svänger åt samma håll som jag kör å vad får jag höra? min första tanke: "BROMSA!" inte nogmed att han körde ut framför mig. han kunde ju fan inte gasa heller!! men jag kommer snabbt på att jag inte kommer få stopp innan jag sitter i baken på bilen, så vad får jag göra? jo, köra om på insidan som där det inte fanns väg så det räckte fick köra på dikeskanten!!. (det kom ju möte oxå!) det var nog d värsta jag varit med om...

jag höll fresten på å köra på en såndär som du råkade ut får på uppkörning.. fick tvärnita.. fick nästan provledarns bil i bakhjulet...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...