Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Hur uttalas Yacht?
Äre Ja(sk- ljud som i vad ska SKE)t eller är det "Jott" som jag har för mig att någon sa en gång?
"Jååååt" heter det. Fråga Teo såfåruse
Hur uttalas Yacht?
Äre Ja(sk- ljud som i vad ska SKE)t eller är det "Jott" som jag har för mig att någon sa en gång?
Antingen "jååt" eller "jakt".Hur uttalas Yacht?
"Jååååt" heter det. Fråga Teo såfåruse
Antingen "jååt" eller "jakt".
Det kan väl inte gå att komma närmare hamnen än typ grönland med den där för kölen måste gå ganska djupt antar jag?
Sen måste det vara värdelöst att allt lutar när man ska nånstans.
Har man har råd att köpa den där måste man väl ha råd att köpa en motorbåt, segling är för folk som inte har råd med bensin.
Var hade du tänkt ha den? Finns det ens en sjö som är längre än 88 meter i arbogatrakten?
Ja, precis utanför mitt fönster till att börja med Ån är rak och fin, minst 300 meter där den får plats, enda jobbiga är bron lite längre fram som man tar sig under med en LÅG gummiflotte men inget högre än det
Annars så är stranden nedanför verandan vid sommarstugan säkert fullt duglig, jag bör få plats med ankaret där och det räcker ju så att den inte blåser bort...
Det blir en syn för gudar när du skall frakta flytetyget till ån på bil. Säg till i god tid. Det vill jag inte missa.
Lite jobbigt att ta upp den varje vinter...
Det blir en syn för gudar när du skall frakta flytetyget till ån på bil. Säg till i god tid. Det vill jag inte missa.
Lite jobbigt att ta upp den varje vinter...
Jo, såg att den precis sålts. Fatta vilken apparat att bara hålla den segelduglig. Bara att kunna betala beättningen på drygt 20 pers kostar ju en förmögenhet.....
Kan nog vara lite svårt att hitta en bryggplats till den.
Har man pengar till att köpa den så kan man nog fan bygga en egen hamn..
Grym, men man tycker ju att den borde vara byggd så att den gick att hantera på mindre folk...
Tja, tydligen gick den att segla själv. Personalen behövs för att bädda sängar, diska, laga mat och tvätta båten. Sånt är svårt att automatisera...
Seglar man själv är det ju bara en säng att bädda, så det går ju snabbt. Mycket disk blir det inte heller.
Rätt kaxigt att komma seglande själv i den där och lägga till vid nån liten skärgårdsö
Man är nog inte automagiskt en betonggjutare bara för att man kan köpa en dyr båt. Och vill man leja folk att bygga så kan det vara så illa att pengarna tog slut av att köpa båten.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|