save attached pictures i outlook. jpg not bmp

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Har outlook 2003, og da jeg lagrer bilder som er sendt via e-mail har jeg bare mulighet til å lagre de som .bmp, ganske slitsomt å konvertere filene til jpg hver gang....

hvordan endrer jeg dette?
altså spare bilder som jpg...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
det är inget val i Outlook. Du måste spara filen du fick via email och sen använda ett annat program för att konvertera det till en JPG fil. T.ex ska Image som kommer med Windows kunna gör detta åt dig.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Detta är ett problem som uppstår när det ligger skadade, okända eller inkompletta programfiler under "Downloaded Program Files". För att få bukt med det, gör såhär:

På engelska, jag orkar inte översätta. :)

Empty the contents of the Temporary Internet Files folder, and then delete the files in the Downloaded Program Files folder that are listed as either Unknown or Damaged. To do so:
Start Internet Explorer (if it is not already started).
Empty the contents of the Temporary Internet Files folder. To do so:
On the Tools menu, click Internet Options.
Click the General tab.
Under Temporary Internet files, click Delete Files.
When you are prompted to delete all temporary Internet files, click OK.
In the Downloaded Program Files folder on your hard disk, remove the files that are listed as either Unknown or Damaged. To do so:
Click the General tab.
Under Temporary Internet files, click Settings.
Click View Objects.

The list of program files that are downloaded to the SystemRoot\Downloaded Program Files folder on your hard disk appears in the Downloaded Program Files window.
In the Status column, note the files that are listed as either Unknown or Damaged. Remove these files. To do so, right-click the file, and then click Remove.
When you are prompted to confirm the removal, click Yes.
Close the Downloaded Program Files window, and then click OK two times.
Save an image in Internet Explorer to test and determine if the issue is resolved.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
takk for svar men det løste ikke problemet mitt, jeg regner med at det var her du mente C:\WINDOWS\Downloaded Program Files, ingen filer hadde status Unknown or Damaged.

Mulig jeg ikke forklarte godt nok...
da folk sender meg jpg filer har jeg bare mulighet til å spare filen som bmp, hadde aldrig dette problemet i outlook express.

Swedie: virker som du har rett, men jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å endre det...

McB skrev:
Detta är ett problem som uppstår när det ligger skadade, okända eller inkompletta programfiler under "Downloaded Program Files". För att få bukt med det, gör såhär:

På engelska, jag orkar inte översätta. :)

Empty the contents of the Temporary Internet Files folder, and then delete the files in the Downloaded Program Files folder that are listed as either Unknown or Damaged. To do so:
Start Internet Explorer (if it is not already started).
Empty the contents of the Temporary Internet Files folder. To do so:
Click the General tab.
Under Temporary Internet files, click Delete Files.
When you are prompted to delete all temporary Internet files, click OK.
In the Downloaded Program Files folder on your hard disk, remove the files that are listed as either Unknown or Damaged. To do so:
Click the General tab.
Under Temporary Internet files, click Settings.
Click View Objects.

The list of program files that are downloaded to the SystemRoot\Downloaded Program Files folder on your hard disk appears in the Downloaded Program Files window.
In the Status column, note the files that are listed as either Unknown or Damaged. Remove these files. To do so, right-click the file, and then click Remove.
When you are prompted to confirm the removal, click Yes.
Close the Downloaded Program Files window, and then click OK two times.
Save an image in Internet Explorer to test and determine if the issue is resolved.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Azzurro skrev:
takk for svar men det løste ikke problemet mitt, jeg regner med at det var her du mente C:\WINDOWS\Downloaded Program Files, ingen filer hadde status Unknown or Damaged.

Mulig jeg ikke forklarte godt nok...
da folk sender meg jpg filer har jeg bare mulighet til å spare filen som bmp, hadde aldrig dette problemet i outlook express.

Swedie: virker som du har rett, men jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å endre det...

Det är precis det problemet som denna 'fix' ska rätta till. Man ska kunna spara jpg-filer som jpg i Outlook. Funkar för mig iallafall, och jag kan inte förstå varför MS skulle lägga in något så idiotiskt som att konvertera alla bilder till .bmp.

Men, om det inte löste ditt problem så får jag väl leta vidare. Vet att det inte ska vara såhär, och då måste det också gå att rätta till.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...