- Gick med
- 6 Mar 2003
Är det skillnad mellan en Komposit-scart och en RGB-scart i bildkvalite?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Swedie skrev:2456476Är det skillnad mellan en Komposit-scart och en RGB-scart i bildkvalite?
![]()
Enligt mitt ovan inlägg, köpte jag en komposit-kabel eller?Anders R skrev:2456493Det kan du ge dig på! Kompositen använder en tåt för bildöverföring men rgb 3 tåtar. Komposit är i stort sett sämsta bildöverföringsformatet. Komponent däremot är bra.
Swedie skrev:2457178Enligt mitt ovan inlägg, köpte jag en komposit-kabel eller?
Jag försöker få bot på nyanser på TVn som helt enkelt inte blir bra... med VGA-kabel från min bärbara då blir det Perfekt.. eller ja så bra det går, vilket är riktigt bra.
Men från min Comhem-skit till lcdns scart så ja, se på bilden nedan så kanske ni förstår mitt problem. Nyanserna är väldigt dåliga. Allt för mycket att det som är mörkt på TV är mörkt + mörkt runtomrking så det blir väldigt mörkt.. och det som är ljust, är ofta överljust.
Se på bilden med blå fotboll. EuroSport 2, som sänds via digital-tv comhemdosan. Ser ju ut som en lågupplöst jpegbild.
What's da pröblem
(om ni undrar så har jag min vanliga bildrörs-tv från grott-tiden ovanför för att jämnföra med. samma bild sänds ut)
jayjay skrev:2463441Glömde tydligen länken,
http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=278
Och även om en TV är HD-ready så är det klart den tar RGB, dock blir det inte HD-upplösning (720p). För det krävs komponent (eller digital dito, HDMI eller DVI). Dock måste man koppla upp hur en eventuell SCART-ingång är kopplad, om den tar komponent eller RGB.
Swedie skrev:2575573Var kan jag köpa en 10 meter lång VGA-kabel? Eller vänta, hmm. Då måste jag ju hålla på o fibbla bakom monitorn. Eller finns det en switch av något slag man kan köpa oxå så man snabbt kan byta kanal så att säga.
Jag har ju även DVIport eller vad det heter på mitt 7800GT-kort. Är det en kontakt jag kan använda till nått roligt?
Jag vill ha VGA-bild överförd till min LCD-TV nu! Det funkar inte med något annat, så är det bara.
Hjälp mig!
Swedie skrev:2575573Var kan jag köpa en 10 meter lång VGA-kabel? Eller vänta, hmm. Då måste jag ju hålla på o fibbla bakom monitorn. Eller finns det en switch av något slag man kan köpa oxå så man snabbt kan byta kanal så att säga.
Jag har ju även DVIport eller vad det heter på mitt 7800GT-kort. Är det en kontakt jag kan använda till nått roligt?
Jag vill ha VGA-bild överförd till min LCD-TV nu! Det funkar inte med något annat, så är det bara.
Hjälp mig!
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning