Scorpion Slip-On?

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Tjena!

Har funderat på att skaffa ett par slip-on till min blackbird, mest för att få lite goare ljud i den... dynojet får det ju bli också så att den inte börjar gå knas...

Hur är det med Scorpion Slip-On? Hittade dom på http://www.bikersneed.se/ . Priset är ju :yoparty , men frågan är ju om resultatet kanske snarare är :huvet ?

Jao jao, god fortsättning :)

// Henke
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tjena!

Har funderat på att skaffa ett par slip-on till min blackbird, mest för att få lite goare ljud i den... dynojet får det ju bli också så att den inte börjar gå knas...

Hur är det med Scorpion Slip-On? Hittade dom på http://www.bikersneed.se/ . Priset är ju :yoparty , men frågan är ju om resultatet kanske snarare är :huvet ?

Jao jao, god fortsättning :)

// Henke
Du behöver inte vara orolig, Scorpion är kanon!!
Har själv ett titan slip on på min Viffer och vet flera andra som är jättenöjda.
 

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Jag har ett Scorpion på min rackare, jag är helnöjd.
Det låter inte högt, men bra.
Sen använder de inte vanlig dämpull, och enligt de själva så ska inte dämparen
behöva packas om nånsin.
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Det låter ju faktiskt riktigt trevligt. Jag kan inte ha för högt ljud då jag parkerar min hoj inne på gården varje dag... och på sommaren händer det ju att man är hemma till ganska sent, plus att jag sticker till jobbet 06:30, så det får ju inte vara för mycket bröt...

Vilken modell har du då? Material osv?

Du behöver inte vara orolig, Scorpion är kanon!!
Har själv ett titan slip on på min Viffer och vet flera andra som är jättenöjda.

Ofan, kanske helt enkelt får bli en liten investering då :D.

Förresten, är det någon som kan skramla fram en bild med en blackbird med scorpion - street extreeme varianten på?
 
Last edited:

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Jag har kolfiber - oval. Om du är orolig för ljudnivån så kan du köpa till en dB-killer för en trehundring eller så. Med insatsen i så låter den nästan mindre än original.

Det ska tydligen vara lite mörkare ljud i kolfibersliponet än vad det är i de andra.

Lite cool grej med kolfibersliponet är också att det är riktiga grejer, den flexar när du nyper i den. Den är alltså inte bara överdragen med kolfiber.
Det innebär också att den är ruskigt lätt, väger i stort sett inget alls!
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Jag har kolfibervarianten. Om du är orolig för ljudnivån så kan du köpa till en dB-killer för en trehundring eller så. Med insatsen i så låter den nästan mindre än original.

Det ska tydligen vara lite mörkare ljud i kolfibersliponet än vad det är i de andra.

Lite cool grej med kolfibersliponet är också att det är riktiga grejer, den flexar när du nyper i den. Den är alltså inte bara överdragen med kolfiber.
Det innebär också att den är ruskigt lätt, väger i stort sett inget alls!

Det låter ju riktigt tufft, för jag kan tänka mig att många dämpare på marknaden som är i just kolfiber väger mer än en rostfri, då det är en sådan som bara har ett överdrag som du sade... fan va meningslöst :).

Usch, nu kommer man göra av med pengar igen... :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det låter ju faktiskt riktigt trevligt. Jag kan inte ha för högt ljud då jag parkerar min hoj inne på gården varje dag... och på sommaren händer det ju att man är hemma till ganska sent, plus att jag sticker till jobbet 06:30, så det får ju inte vara för mycket bröt...

Vilken modell har du då? Material osv?
Och jag har titan oval på Viffern, den låter "rätt" och gott och inte alls för mycket med slip on. Kommer att besiktiga med det på nästa gång. Lär inte vara några som helst problem att få igenom den.

Lycka till! :tummenupp
 

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Jag kollade just in på Street Xtreme. Den ser ut att låta klart mycket mera än de gamla som vi har.
Det står också att den låter högre, just för att den är så kort.
Men kolla om det går att köpa dB-killer till den.
 

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
H-D
Jag har kört med scorpion, och jag var kanon nöjd med den.
Jag tyckte att det gav bättre låg/mellan register. Mycket möjligt att det bara var inbillning, men ljudet var skönt iaf!
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Ja, lite mer ljud hade ju inte skadat om det inte blir för mycket. Läste någon stans att den skulle låta nästan mindre än original med dbkiller, och det är ju lite brunt om man säger så..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top