Segt forum och känslig "rullista"

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tycker att forumet är oerhört segt när man drar på pekskärmen på min iPhone. Använder man sig av "rullistan" för att navigera på forumet är den så känslig att underliggande rubriker prioriteras. Man hamnar således aldrig på den forumdel man vill. Så var det inte tidigare.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Använder alltid tapatalk-appen när jag kollar via ajFånen o det funkar kanon!

Har använt TapaTalk tidigare, men det kraschade rätt ofta för mig så jag har inte brytt mig om att installera om det sedan dess. Kanske dags att testa det på nytt. Hur som helst funderade forumet bättre för ett tag sedan på iPhonens safari än vad det gör just nu och det borde ansvarig titta på. Därav tråden.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Det är liknande på min samsung. Det laggar verkligen när man bläddrar nu? Så har det inte vart tidigare. Men för mig började det för ca 1,5-2 veckor sedan

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Har märkt av det också från iPhone när man använder browsern istället för tapatalk.
Men har nästan värre problem när jag kör från datorn..

Ibland "hänger sig" forumet, oftast efter att jag postat i någon tråd.. Alltså jag får upp sporthojsloggan på förstasidan, thats it.. Stänger jag browsern och öppnar en ny så får jag inget svar alls (sajten svarar dock på ping).

Ungefär som att min tidigare session låst sig, och sen plötsligt när den time:ar ut, så fungerar allting felfritt ett tag till.

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Har märkt detta också efter att dom åtgärdade menyn på toppen.
Är det bara för mig som SH tar 10 minuter att visa trådar ibland på datorn?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Forumet går segt även på datorn kan jag tycka. Väldigt ofta tar det en evighet innan forumet startar eller en tråd man vill öppna. Minst lika ofta får man upp en blank sida och får ladda om forumet på nytt. Sedan de gånger man skrivit ett helt inlägg och ska posta det så försvinner allt och man får börja på nytt om man har tid. Numera brukar jag försöka ta en kopia på texten innan jag postar. Det går dock att hantera med lite tålamod. Forumet är omöjligt att surfa och navigera med mobilen och jag vet att det inte var så tidigare. Något har hänt och det beror inte på mobilen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har ju ett kärnkraftverk till dator och för mig är det mesta snabbt. Jag tror det tyvärr kan vara annonserna som tuggar.

Egmont har reserverat tid i budgeten för att optimera / bygg om SH en aning för att förhoppningsvis reda ut ett par knutar.

Men Egmont har även faktiskt beställt ny server för SH's db. Det ska rullas ut i test snart och jag hoppas på att det kommer göra susen!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Nu har ju inte jag så snabbt nät, men jisses vad segt det blivet!
Trycker jag på en länk tar det 15 sekunder innan jag kan scrolla överhuvudtaget :(

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag har ju ett kärnkraftverk till dator och för mig är det mesta snabbt. Jag tror det tyvärr kan vara annonserna som tuggar.

Egmont har reserverat tid i budgeten för att optimera / bygg om SH en aning för att förhoppningsvis reda ut ett par knutar.

Men Egmont har även faktiskt beställt ny server för SH's db. Det ska rullas ut i test snart och jag hoppas på att det kommer göra susen!

Bra att en lösning är i sikte.

Man kanske skulle lugnat ner sig med annonserna tills man har den snabbhet och kraft som krävs för att det ska fungera smärtfritt för användarna? Det är en reflektion jag själv haft en period. Man har svurit mer än en gång åt inlägg som försvunnit eller seghet som gjort att man tyckt att forumet varit omöjligt att navigera på.

När vi ändå har annonserna uppe för diskussion vill jag gärna framföra att jag tyckte att en gräns nåddes när annonser exponerades mellan inlägg. Hur man tyckt att det var en vettig idé är bortom mitt förstånd. De som installerat addblock lär knappat ta bort det.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO