Semester Grekland!

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Jag har så mycket ångest! Jag åker till Grekland på Måndag och blir kvar där 1 vecka. Jag åker till Aten först för att sen åka vidare mot någon av öarna i Kykladerna. Vilken är den bästa ön att åka till? Jag åker med en chey.
Jag vill helst inte åka till en ö som är helt död, folk som bara rider på åsnor och så. Så det får gärna vara lite hålligång där. Men det är väldigt viktigt med bra stränder! Möjlighet för sevärdheter och shopping. Typ som Kreta!

Vad säger ni?

I så fall kan jag ge dig rådet att hålla dig borta från Ios. Skitfin ö, men stendöd. Jag fick knulla där i alla fall. Samma hål som de senaste 3 åren...

I så fall kan jag ge dig rådet att hålla dig borta från Ios. Skitfin ö, men stendöd. Jag fick knulla där i alla fall. Samma hål som de senaste 3 åren...

Haha what's the odds? Bruden tänkte att vi drar till Ios. Men bra att du fick ligga iallafall, det gör ju hela resan värd :D

Haha what's the odds? Bruden tänkte att vi drar till Ios. Men bra att du fick ligga iallafall, det gör ju hela resan värd :D

Det är en typisk brud-ö. Du vet... små gemytliga restauranger, rutiga dukar och stearinljus och allt är så gulligt o sött så man får diabetes. Känns nästan som att man sitter hemma hos restaurangägaren och äter. Inte en singel så långt ögat når. Bara par, par, par... Och de tävlar oftast vem som kan säga de gulligaste sakerna till sin käraste. Jag vann med "snutte-plutte-gulle-gurkan". Sen kände jag mig så jävla mesig så var tvungen att leka med min stridsvagn för att känna mig manlig igen.

Lite överdrift, men jag kan säga så här: Vill du lappa ihop ett förhållande; åk dit. Har ni det bra som ni har det, välj nå´t annat.

Lycka till.

Det är en typisk brud-ö. Du vet... små gemytliga restauranger, rutiga dukar och stearinljus och allt är så gulligt o sött så man får diabetes. Känns nästan som att man sitter hemma hos restaurangägaren och äter. Inte en singel så långt ögat når. Bara par, par, par... Och de tävlar oftast vem som kan säga de gulligaste sakerna till sin käraste. Jag vann med "snutte-plutte-gulle-gurkan". Sen kände jag mig så jävla mesig så var tvungen att leka med min stridsvagn för att känna mig manlig igen.

Lite överdrift, men jag kan säga så här: Vill du lappa ihop ett förhållande; åk dit. Har ni det bra som ni har det, välj nå´t annat.

Lycka till.

Haha!

Hur i helvete har den fått stämpeln som Greklands partyö egentligen. :va

http://www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Europa/Grekland/Ios/Pages/default.aspx

Vårat andra val så tänkte vi på Milos. Något du vet något om? Vilken ö efterliknar Kreta mest?

Länken du skickade... Gissa om jag var där vid fel tidpunkt om man ska lita på annonsen. Vi var där första veckan i juni för tre år sen.
Har varit på ganska många öar i Grekland, men inga riktiga partyöar förutom de vanliga, Kreta, Rhodos och Kos. Finns inget som slår Kos, men jag tyckte att jag var lite för gammal för klientelet på Kos. Genomsnittet var 20-21 år kanske. Milos vet jag inget om.

Men en kompromiss-ö är väl i så fall Zakynthos. Sjukt fina stränder, lite mindre uteliv men mysiga tvärgator och restauranger. Ett plus är att ni kan ta en båttur till "smugglers wreck" som är lite fräckt att se. Ett strandat smugglarvrak i en lagun.

Observera att detta är vad jag tycker är sevärt, så jag vill inte se några "lyncha slegdehammer"-trådar sen. :)

Zakynthos funkar ju som sagt, helt ok ö med fin stad. Rätt stor också så hyr en bil och cruisa runt ön, jag lekte Schumacher med en liten Fiat som toppade 130km/h på bergsvägarna och tjejen var jätteglad över att åka med :gnissla

Och jag har även varit på Mykonos, men även detta med tjejen så ni behöver inte få för er något :D
Jävligt fin ö, liten trång stad med ett jävla partyliv. Tacka fan för det med tanke på att det bara är bögar och flator som samlas där. Ok, det finns nog lite andra människor också men jag såg dem inte. Dock inget negativt med bögar och flator överallt då det oftast resulterar i väldigt lite slagsmål och jävligt mycket festande, så missförstå mig rätt!
Om du ändå har tjej med dig så funkar Mykonos också, de raggar ogärna på killar som en tjej i släptåg.

För många år sen var jag på Andros, ligger nån timme med båt från fastlandet i den övre delen av övärlden. Då var det inte en party-ö men jag och tjejen hyrde hoj och åkte runt överallt på ön, letade upp diverse lokala tavernor, pratade teckenspråk, var inne i kök och provsmakade grytor och valde fiskar ur korgar som dom sen lagade till åt oss.

Vill du ha klubbar och vrålfestande, njae, inte då i alla fall. Däremot, vill du som vi, se lite mer än bara turiststråk och gillar att slingra runt på bergiga krokvägar i halsbrytande natur och hitta en liten öde strandsnutt eller en minikrog mitt i ingenstans så...

Det var super för att ladda batterierna!
/D

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...